Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Wat is de laatste film die je hebt gezien? Is Turks fruit de beste Nederlandse film ooit?

Moderator: FT-Mods

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Berichtdoor Remon » 08 sep 2018 21:29

Hereditary.
Wat een slappe film zeg. Verhaal begint nog zo veelbelovend, maar dan krijgen we eerst 1,5 uur familiedrama te zien, waarbij de cast verder wel goed bezig is. Maar als de film letterlijk geen één enge scène heeft, kan ik onmogelijk een voldoende geven.
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Darthmar » 13 sep 2018 06:22

Ready Player One

In het begin van de film met nogal veel uitleg vanuit het karakter Wade had ik moeite met de film. Hierna kwam die opgang en vond ik hem leuk. Vooral alle verwijzingen naar de jaren 80 en 90 vond ik een feest van herkenning. Duidelijk een film die je nog een keer moet kijken om alle verwijzingen te ontdekken op de achtergrond.

Hierna had ik even een Marvel inhaal actie gepland;

The Incredible Hulk

De film over de Hulk. Aardig maar niet bijzonder en meteen de matigste film in het Marvel filmreeks. Was wel wennen aan een andere acteur die Banner speelde.

Black Panther

Een zeer gehypte film vanwege de nogal gekleurde cast. Was het de hype waard. Nou nee. Het was een leuke film maar niet bijzonder. Degene met wie ik keek was na de openingscene de familiebanden totaal kwijt. WIe was Killmonger? De broer van de oude koning? Ik moest zelfs de film stopzetten om het uit te leggen voordat de uitleg scene in de film kwam. Maar ik zou geen nee zeggen tegen een deel 2.

Avengers Infinity War

Zeer goeie film waarin ze de karakters goed gebruiken alhoewel naar mijn idee het karakter van Tony Stark weer de belangrijkste was zoals in alle Avengers films. Ben benieuwd naar de ontknoping in het vervolg.

Zo nu heb ik alleen nog maar: Avengers Age of Ultron en Captain America Civil War nog te kijken en dan heb ik alle films gezien in het MCU
"For the world is hollow, and I have touched the sky'"
Darthmar
Filmster
Filmster

Berichtdoor Remon » 27 sep 2018 14:34

Mandy
Werd omschreven als de visuele LSD-trip, en dat is inderdaad wel een prima manier om deze film te omschrijven. Een heel dun plot met veel over-the-top geweld verpakt in een visueel oogstrelende (mede mogelijk gemaakt door Philips Ambilight) film met een hypnotiserende soundtrack. De rol van antiheld Red Miller is op het lijf geschreven van Nicholas Cage, maar wat moeten die andere gasten voorstellen?
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 05 okt 2018 07:50

A Star Is Born (2018)
Gisteravond naar het regiedebuut van Bradley Cooper geweest. Om gelijk met de deur in huis te vallen: de film is erg geslaagd! We openen gelijk met een live gezongen optreden van Cooper op een echt festival gefilmd, waardoor het erg authentiek aanvoelt. Gaga komt ook al snel opdraven, opvallend naturel, en overtuigt met haar stem én acteerprestaties. Verder complimenten voor soundtrack en montage. De film had echter wel een kwartier korter mogen zijn, , maar laat je wel met een brok in je keel achter. De Academy zal deze film ook vast en zeker belonen.
8.5
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 06 okt 2018 08:18

Venom
Gisteravond ook Venom bekeken in de bios.Wat een onzin dat dit de slechtste superheldenfilm ooit zou zijn. Toegegeven, het verhaal is vrij simpel, maar dat zijn het merendeel van deze films. De badguy is ook niet superinteressant (heeft Marvel vrijwel altijd). Het enige echte nadeel is dat de film inderdaad wat harder had gemogen en de finale te snel afgelopen is. Venom is echter een dusdanig interessant karakter waardoor de film sowieso voorbij vliegt. Tom Hardy verdient grote complimenten voor zijn spel. Het is niet de beste, maar zeker een van de léúkste superheldenfilms.

Pussy
:D
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrob » 18 okt 2018 10:33

Gisteravond naar My Generation geweest. Anderhalf uur van fantastische muziek en een prachtig sfeerbeeld van Londen in de jaren 60. Een absolute aanrader.
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rem » 24 okt 2018 17:39

Transsiberian
Vermakelijke film, die z’n troeven op vaardige wijze weet uit te spelen. Met een uitstekende cast (waarvan Mortimer de beste prestatie neerzet) prachtige locaties, grimmig sfeertje van old-fashioned Russische bureaucratie paranoia en genoeg twists om je te blijven vermaken. Niks mis mee, al had ik toch het idee dat er met al het aanwezige talent, de setting en de hitchcockiaanse opzet van deze productie meer in had gezeten. Komt voor een groot deel door de wat ontbrekende emotionele impact van de film, doordat de karakters en hun verledens toch net wat te karikaturaal blijven. Maar hè, wie ziet er nou niet graag een ouderwets spannende treinthriller?
3/5

Before I Wake
Na een paar weken terug The Hauntig of Hill House te hebben gebinged met m’n vriendin, was ik wel benieuwd naar deze nog niet bekeken film uit het interessante oeuvre van horrortalent Flanagan. Deze film vond ik echter wat tegenvallen. Het is fijn om te zien dat karakters en hun pijn worden uitgediept, wat zeker in horrorfilms niet zo vanzelfsprekend is als twee burgers op je big mac. De prima cast helpt daar zeker bij. Toch zorgen de film en het monster voor weinig angst, waardoor het eindresultaat ondanks een nette finale (wat in horrorfilms zeker niet zo vanzelfsprekend.. afijn) toch wat teleurstellend en saai is.
2/5

Before I Go To Sleep
Deze film heeft een prima cast, waarin de ervaren cast leuk speelt met de verwachtingen die je als kijker krijgt bij hun puur aan de hand van hun eerdere rollen waarvan je weet dat ze die fluitend kunnen spelen. Veel meer goeds kan ik niet zeggen over de film, behalve dat het er allemaal strak uitziet. Inhoudelijk is het allemaal weinig schokkends of nieuws, wat de film met een mindere cast uitermate geschikt had gemaakt voor een doordeweekse tv-film op rtl 8.
2/5

Fast and Furious 8
Op de een of andere manier had ik deze film nog nooit helemaal gezien, dus het werd toch maar eens tijd. Grote pluspunten zijn de humoristische momenten van the Rock (solo), tussen hem en Gibson en tussen hem en unexpected bromance-material Statham. Toch is deze film, met F Gary Gray als nieuwkomer binnen de reeks aan het roer een stap terug. De vorige delen wilden er altijd een schepje bovenop waar het neerkwam op adembenemende, realiteit in de kont schoppende stunts, Gray doet dat het liefst met een kruiwagen. Waar Lin en Wan altijd het juiste tempo, de juiste toon en/of emotionele verbinding hielden met de welbekende karakters, mist deze film de flair die vooral Wan toonde in het vorige deel. In die film zag je een technisch ijzersterke regisseur die met veel stijl en zichtbaar plezier er alles aan deed om precies dat gevoel over te brengen naar het publiek. Deze film voelt soms wat geforceerd aan, zeker als het aankomt op de pogingen tot alles overdonderende stunts. Bovendien missen spanning en emotionele betrokkenheid bij alles, omdat je nooit het gevoel krijgt dat er nou echt wat op het spel staat, dat Diesel niet gaat fixen. Het is soms net wat teveel van het goede allemaal en soms wat vermoeiend. Toch zijn de grapjes onderling, de cast en de actie vaak genoeg zeer vermakelijk en heb je na twee uur toch gewoon weer een hoop lol beleefd. Ik dacht trouwens dat Roel Reiné de grootste fan was van slowmotion ever, maar het kan erger. :P
3/5
Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor horizon » 26 okt 2018 12:01

Paar films gezien, selectie:

The Night Comes for Us
Bloederig, botten brekend en genoeg plot om de klappen een reden te geven. Kijken als je van harde klappen met overdreven veel liters bloed houd.

Venom
Wat een dikke pret! Geheel onverwachts ook nog eens.

En dit is Venom zoals ik hem ken uit de comics die ik heb gelezen dus dat geschreeuw om r-rated slaat nergens op. Het zou de film geen enkele meerwaarde geven. Net zoals het in Deadpool een gimmick is die tien minuten leuk is en daarna niets meer toevoegd. En om een verdere vergelijking te maken met Deadpool: de humor in Venom is wel leuk. Dosering werkt gewoon veel beter dan in Deadpool.

De opbouw wordt zich verassend veel tijd voor genomen maar Hardy heeft er duidelijk zin in en overtuigd gewoon goed in de opbouw maar er gaat nog een stapje bovenop als Venom eenmaal aanwezig is.

Ja het is veel CGI maar het ziet er goed uit en de actie bied tempo en blijft op alle momenten noch opvallend overzichtelijk ook. Goed werk van Fleischer en de rest van de crew.

Leuker!

Opvallend detail bij mijn waarderingen: in het MCU gebeuren heb ik 1 film een 9 (A:IW) gegeven en de rest maximaal 8. Films buiten MCU scoren bij gemiddeld wat hoger dan MCU films.

Apostle
Beetje Brimstone maar dan niet zo goed.

Fantastic Four (2015)
Rare film eigenlijk.

Op een of andere manier had deze twee uur langer moeten duren om tot zijn recht te komen. Nu worden er met zevenmijls-laarzen dingen te snel afgewikkeld.

The 9th Life of Louis Drax
Geen idee waar ik naar begon te kijken en dat maakte de beleving wel goed. Sausje geeft net dat extras.

Hold the Dark
Donker. Heel donker gefilmd. Naargeestig. Dikke shoot-out in het midden en een einde wat je bij een film als dit kan verwachten.
horizon
Filmster
Filmster

Berichtdoor Psycho-M » 26 okt 2018 14:59

Hunter Killer
Beter dan verwacht. Maar misschien komt dat door het feit dat ik er eigenlijk sowieso niet veel van had verwacht.
Maar het bleek dus een alleraardigst onderzeeboot actie thriller te zijn.
Ja het cliché van USA vs Russia wordt weer eens uit de kast getrokken. En er zijn wat rare situaties (lees ongeloofwaardig dan wel dubieus).
Maar de film had een prima vaart (pun intended) en ik heb me bijna 2 uur prima vermaakt.
I'm not good at future planning. I don't plan at all. I don't know what I'm doing tomorrow. I don't have a day planner and I don't have a diary. I completely live in the now, not in the past, not in the future.
Heath Ledger
Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Darthmar » 01 dec 2018 14:37

Fantastic Beasts and the Crimes of Grindelwald

Na het vermakelijke eerste deel was deze film één koude douche. Wat een teleurstelling in een trage niks zeggende film.
Johnny Depp als Grindelwald speelt een keertje ingetogen en Jude Law als Dumbledore is ook wel te doen ook al ziet hij er jonger uit dan zijn ex-leerling Newt. Maar het verhaal zit zo vol met onnodige plots en zoveel karakters die uitwisselbaar zijn dat je je afvraagt hoe Rowling zich hier uit gaat redden. En met Leta van Detta doen ze een Snoke. :|

Bohemian Rhapsody

Deze film zit goed in elkaar ondanks alle historische fouten of artisitieke keuzes. Malek overtuigt als Freddie Mercury en de acteur die Brian May speelt lijkt als twee druppels water. Een aanrader om te kijken en te kopen want twee nummers van het Live Aid concert zijn niet gebruikt. Hopen op een langere versie op blu-ray. :T
"For the world is hollow, and I have touched the sky'"
Darthmar
Filmster
Filmster

Berichtdoor Sisorow » 18 dec 2018 21:04

Laatste film die ik gezien heb is Braqueurs (Netflix original geloof ik). Helaas niet een grote aanrader... Veel actie maar weinig verhaal.
Sisorow
Figurant
Figurant

Vorige

Keer terug naar Film Algemeen