Wie wil er DVD recensies schrijven?

Mededelingen van huishoudelijke aard.

Moderator: FT-Mods

Wie wil er DVD recensies schrijven?

Berichtdoor Tako » 13 okt 2003 22:19

Wij zijn aan een tijdje druk aan het klussen voor zeg maar "versie 2.0" van de site. Daarin komen een aantal nieuwe onderdelen waaronder meer aandacht voor DVD's. Daar willen we ook recensies over gaan schrijven. Aangezien wij stilletjes aan een "redelijk" prutsersiteje hebben hoop ik dat de review exemplaren zullen binnenstromen! ;) Wie kan, heeft zin, is zo gestoord om daar eventueel reviews over te willen schrijven? Je beloning is dat je de review DVD's kan houden en wie weet wat er allemaal nog voor leuke dingen kunnen gebeuren. Ik zou er nog wel E1000 bij willen doen maar die heb ik niet. We krijgen nu al steeds vaker van die screeners binnen, vandaag ook 1 met 4 films waaronder 2fast2furious en my little eye. Van die laatste willen we (om universal te paaien) wel een korte review hebben. Wie voelt zich geroepen?

ps: ja screeners zijn kut...
To boldly go where no one has gone before. ...
Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor ruben » 13 okt 2003 22:34

ik wil het wel proberen...

alleen...ik vind het zo lastig om een film, na het kijken, van een afstandje te bekijken. Vaak zit ik er té midden in (zelfs bij een slechte film) om er objectief iets zinnigs over te zeggen.

Aan de andere kant...misschien moet ik dat dan maar 's leren.

Heb schrijf ervaring, en hou van films. Is dat genoeg?
ruben
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ash_ » 13 okt 2003 22:57

Het probleem lijkt me dat als er echt DVD's gerecenseerd moeten worden, je al iemand moet hebben met een prima tv en dito geluidsinstallatie. En dan ook iemand met verstand van beeld en geluid. Als ik zie wat de recensenten van dvd.nl allemaal opvalt dan denk ik soms dat ik blind cq doof ben ;)
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Tako » 13 okt 2003 23:09

tis ook nog iets voor op langere termijn. DVD recensies zijn inderdaad vrij technisch. Maar wil eens kijken of er mensen zijn die er animo voor hebben!
To boldly go where no one has gone before. ...
Tako
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Colonel_Kurz » 13 okt 2003 23:10

Tako schreef:tis ook nog iets voor op langere termijn. DVD recensies zijn inderdaad vrij technisch. Maar wil eens kijken of er mensen zijn die er animo voor hebben!
Als je er nou ook nog eens de apparatuur bijlevert... :wink:
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JB » 14 okt 2003 08:42

Tja, ik wil wel maar zal er (te) weinig tijd voor hebben de komende weken / maanden om het goed te doen, jammer want het is een heel verleidelijk aanbod! Dan wil ik best over enige tijd het stokje overnemen, als ik wat meer tijd voor dit soort dingen kan vrijmaken!
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Kenji » 14 okt 2003 08:44

Ja, dat zou ik op zich ook wel willen doen, maar misschien wordt het dan helemaal een eenzijdige boel bij de recensies. Komt bij dat ik niet zo technisch ben en wel goed beeld heb thuis, maar geen 5.1 geluid. Maar ik wil zo graag gratis DVD'tjes!! :oops:
Kenji
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ruben » 14 okt 2003 09:15

technisch? wa's da?

ben ik ook niet zo.

Maar als je b.v. DVD recensies bij Empire leest, die zijn helemaal niet zo technisch van aard. Eerst een stuk over de film, en een apart stukje over de extra's.
ruben
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Zeurdoos » 14 okt 2003 09:22

Ehm, als "minimum systeem eisen" getest moeten worden wil ik me graag ervoor opgeven :D

-Zeur-
Mijn blogs:
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rooster » 14 okt 2003 10:23

En de gebruikersvriendelijkheid beoordelen kan ik wel. Vind het altijd al een hele prestatie als ik die schijfjes heel uit het doosje krijg. :-?
It's not the years, honey, it's the mileage
Rooster
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aziez » 14 okt 2003 10:46

Tako schreef:We krijgen nu al steeds vaker van die screeners binnen, vandaag ook 1 met 4 films waaronder 2fast2furious en my little eye. Van die laatste willen we (om universal te paaien) wel een korte review hebben. Wie voelt zich geroepen?

Screeners bbrr..... :r

Maar bij screeners zit tog geen 5.1 surround bij. dus dan kun je de geluidskwaliteit niet (goed) beoordelen.

Bolo schreef:Maar ik wil zo graag gratis DVD'tjes!!

Wie niet.

Maar als je et daarvoor doet hoeft et, volgens mij, niet. Tenzij je goeie recensie schrijft.

PS: ik denk dat je beter verschillende mensen deze taak kan geven want anders krijg je egt eenzijdige recensies.
Aziez
Filmster
Filmster

Berichtdoor ash_ » 14 okt 2003 11:36

Aziez schreef:
Tako schreef:We krijgen nu al steeds vaker van die screeners binnen, vandaag ook 1 met 4 films waaronder 2fast2furious en my little eye. Van die laatste willen we (om universal te paaien) wel een korte review hebben. Wie voelt zich geroepen?

Screeners bbrr..... :r

Maar bij screeners zit tog geen 5.1 surround bij. dus dan kun je de geluidskwaliteit niet (goed) beoordelen.

Zeker weten dat daar wel 5.1 geluid bij zit.
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor marnix » 14 okt 2003 12:14

ash_ schreef:
Aziez schreef:Screeners bbrr..... :r

Zeker weten dat daar geen 5.1 geluid bij zit... :wink:
marnix
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor ash_ » 14 okt 2003 12:19

marnix schreef:
ash_ schreef:
Aziez schreef:Screeners bbrr..... :r

Zeker weten dat daar geen 5.1 geluid bij zit... :wink:

Raar, ik dacht toch echt dat de screener voor DVD releases (niet die van bioscoop releases) vaak 5.1 hadden.
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Haay1971 » 14 okt 2003 13:58

Ik wil best reviews schrijven over screener exemplaren als die mij toegestuurd worden.

Ik heb een vrij aardige hometheater installatie die uit losse componenten bestaat en heb een kritische blik die oog voor details heeft. Ik ben bekend met het verschil tussen anamorph of niet, filmgrain, edge enhancement, DD5.1 vs DTS geluid, en ik heb in de afgelopen ruim 4 jaar een collectie van meer dan 100 DVDs aangelegd zodat ik ook goed vergelijkingsmateriaal heb.
Haay1971
Figurant
Figurant

Volgende

Keer terug naar Huishoudelijke mededelingen