Wie wil er DVD recensies schrijven?

Mededelingen van huishoudelijke aard.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Marco de Heer » 14 okt 2003 16:11

Hee tof dat lijkt mij wel wat!

Wat moet ik er voor betalen?
Beschouw mij niet als een baas maar als een vriend die altyd gelijk heeft.
Marco de Heer
Figurant
Figurant

Berichtdoor Hans » 14 okt 2003 16:59

Zoals Ruben al zegt, ligt het er natuurlijk helemaal aan hoe je een dvd-recensie aanpakt en welke punten je erin beschrijft.
Op zich hoef je de film zelf niet kritisch te bekijken, want daar is de filmrecensie al voor gemaakt.

Het lijkt me beter om eerst een opzetje te maken, van de vaste punten die in de recensie besproken gaan worden. Ook even zorgen voor een stukje standaardisatie in de recensie zelf en niet de recensenten volledig zijn eigen gang laten gaan.
Voorbeeld van mogelijk besproken punten:
* De film (samenvatting)
* Beeld (formaat, kwaliteit)
* Geluid (type, kwaliteit)
* Extra's (wat)
* Eastereggs (welke)
* Eventuele bekende productieproblemen (Donnie Brasco! ;))

Over het geven van een eindcijfer in de recensie valt natuurlijk te twisten.
Afbeelding
Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Eva-filmfan » 30 maart 2004 13:45

Ik kan best recensies schrijven, ook technisch. Dat is, ik studeer film en tv, dus zal kan prima afstand nemen.
Alleen ik heb hetzelfde probleem als de rest, geen goed beeld en geluid systeem.

Eva
If there isn't a movie about it, it's not worth knowing, is it?
Eva-filmfan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor alcy » 30 maart 2004 14:42

Ik heb er ook wel interesse in, maar weet niet of ik de meest geschikte kandidaat ben. Film is tenslotte niets meer dan een grote hobby van me. Ik kan wel geluid en beeld vergelijken met alle andere dvd's die ik in mijn leven heb gezien en op mijn plank staan, maar zoals ik al zij het is allemaal gebaseerd op een hobby. Ben wel een aardige schijver kan denk ik best een leuk verhaal neerzetten.

Ik lees er ongetwijfeld nog wel meer over op de site
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon you."
alcy
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor peters » 16 jun 2004 13:11

Staat deze "vacature" nog open???
Peters.
This is my boomstick
peters
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor MikeyMo » 04 aug 2004 13:51

ash_ schreef:Het probleem lijkt me dat als er echt DVD's gerecenseerd moeten worden, je al iemand moet hebben met een prima tv en dito geluidsinstallatie. En dan ook iemand met verstand van beeld en geluid. Als ik zie wat de recensenten van dvd.nl allemaal opvalt dan denk ik soms dat ik blind cq doof ben ;)

dat heb k dus ook. Ik hoor of of er lekker surround geluid op zit en zie zo nu en dan ook wel de filmgrain maar dan houdt het echt op.

Het verschil tussen DTS en DD 5.1... ik hoor het nauwelijks
Where there's smoke, there's me
MikeyMo
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor ASHWIN102 » 04 aug 2004 14:13

Ik wil best recensies schrijven, worden de films dan opgestuurd? :Y
ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Hans » 04 aug 2004 14:52

MikeyMo schreef:
ash_ schreef:Het probleem lijkt me dat als er echt DVD's gerecenseerd moeten worden, je al iemand moet hebben met een prima tv en dito geluidsinstallatie. En dan ook iemand met verstand van beeld en geluid. Als ik zie wat de recensenten van dvd.nl allemaal opvalt dan denk ik soms dat ik blind cq doof ben ;)

dat heb k dus ook. Ik hoor of of er lekker surround geluid op zit en zie zo nu en dan ook wel de filmgrain maar dan houdt het echt op.

Toch maar even langs de dokter dan :D
Afbeelding
Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Vleeshaak » 05 aug 2004 11:12

Hans schreef:
MikeyMo schreef:

Toch maar even langs de dokter dan :D
Verschil is bij mij heel duidelijk. DTS is t zelfde als mute bij mij :wink:
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor misscongenality » 05 aug 2004 15:32

Ik wil ook best wel helepn met recensies schrijven. Ik heb bijvoorbeeld My Little Eye gezien.
misscongenality
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor schaap112 » 01 feb 2006 15:29

Ik heb een mail gestuurd naar jullie met wat voorbeeld recensies enzo, maar heb nog geen antwoord. Hoe lang gaat dit ongeveer duuren voordat ik wat meer info heb? Ik weet dat ik niet zo actief ben met posts schrijfen op ft maar bekijk elke dag ft voor leuk nieuws, films en meer. Maar dus waneer kan ik antwoord verwachten?
Laatst bijgewerkt door schaap112 op 01 feb 2006 15:37, in totaal 1 keer bewerkt.
schaap112
Figurant
Figurant

Berichtdoor Il Padrino » 01 feb 2006 15:32

schaap112 schreef:Ik heb een mail gestuurd naar jullie met wat voorbeeld recensies enzo maar heb ngo geen antwoord hoe lang gaat dit ongeveer duuren voordat ik wat meer info heb? Ik eet dat ik niet zo actief ben met posts schrijfen op ft maar bekijk elke dag ft voor leuk nieuws, films en meer. Maar dus wanner kan ik antwoord verwachten?

Als je spelling en interpunctie in die voorbeeldrecensies even goed was als in deze posting, dan kan ik me voorstellen waarom je niks meer gehoord hebt :P
Really Charles, the people will think-...
- What I tell them to think!
Il Padrino
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lumière » 01 feb 2006 15:35

Il Padrino schreef:
schaap112 schreef:Ik heb een mail gestuurd naar jullie met wat voorbeeld recensies enzo maar heb ngo geen antwoord hoe lang gaat dit ongeveer duuren voordat ik wat meer info heb? Ik eet dat ik niet zo actief ben met posts schrijfen op ft maar bekijk elke dag ft voor leuk nieuws, films en meer. Maar dus wanner kan ik antwoord verwachten?

Als je spelling en interpunctie in die voorbeeldrecensies even goed was als in deze posting, dan kan ik me voorstellen waarom je niks meer gehoord hebt :P

En daarbij is dit topic anderhalf jaar oud (uit augustus 2004).
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor schaap112 » 01 feb 2006 15:35

Hihi nee die heb ik gecontroleerd hoor. Heb een nieuw keyboard maar de toesten zijn net wat kleiner dan die van me oude dus druk steeds verkeerde in, is nog even wenen dus. Maar ik heb ook dyslextie daardoor kom het ook, mijn recnesie lees ik wel een paar keer door om de meesten fouten er uit te halen.

Er wordt nog steeds gevraagd hoor.
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=vacatures
schaap112
Figurant
Figurant

Berichtdoor Webjoker » 01 feb 2006 15:38

Grappig dat dit boven komt nu en jammer dat er van eigen dvd rcensies niets is gekomen.

De samenwerking met dvd.nl is goed maar de reageer functie is daar vervelend want werkt via het forum.

De recensies daar zijn overigens wel goed maar ze krijgen lang niet alles. ALs dit ooit nog eens van de grond komt op FilmTotaal zelf dan houd ik me sterk aanbevolen.
Say hello to my little friend! - Wesley Snipes - Demolition man
Mijn dvd collectie - Expose Your Talent
Webjoker
Filmster
Filmster

Vorige

Keer terug naar Huishoudelijke mededelingen