Clash of the Titans: Genre Battles

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor ErikSchierboom » 10 jul 2009 20:55

Zo'n historisch epos of sports battle lijkt mij wel mooi :)
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 10 jul 2009 22:50

Historie!
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 10 jul 2009 23:37

Ik wil wel aan de slag met Historisch Epos. Begin augustus ben ik op vakantie, ik stel daarom voor dat we proberen voor 1 augustus een lijst met (waarschijnlijk 32) films op te stellen en dat we gedurende (een gedeelte van) augustus de tijd nemen om er wat meer van te kijken.

Maar voordat we dat doen moeten we eerst even afspreken wat een film op z'n minst moet bezitten om in aanmerking te komen voor deze Clash. Persoonlijk heb ik geen fundamentale eisen op dit gebied, dus ik hoor graag hoe jullie het willen hebben.
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 11 jul 2009 00:06

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Maar voordat we dat doen moeten we eerst even afspreken wat een film op z'n minst moet bezitten om in aanmerking te komen voor deze Clash.

Wapengekletter! 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Sha » 11 jul 2009 00:35

Thiver schreef:Wapengekletter! 8)
En sandalen?
Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JB » 11 jul 2009 09:31

shateandar schreef:
Thiver schreef:Wapengekletter! 8)
En sandalen?

:Y In het verleden!

Hmmm, mag dan Star Wars weer meedoen? Het speelt zicht immers lang, lang geleden af....
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor ErikSchierboom » 11 jul 2009 09:37

JB schreef:Hmmm, mag dan Star Wars weer meedoen? Het speelt zicht immers lang, lang geleden af....

:D
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 11 jul 2009 17:51

Kom met een screenshot uit Star Wars aan met iemand die sandalen draagt en wie weet :D

Nee, ik doelde meer op wat de bedoeling is met epische westerns of epische WO II films, moeten die ook mee kunnen doen of moeten we die laten voor wat het is met de War en Western Clashes die al zijn geweest?
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 11 jul 2009 18:11

Als het aan mij ligt gaat het om verfilmingen van (grootse) historische gebeurtenissen. Dus in het geval van oorlogsfilms: ja tegen A Bridge too Far en nee tegen Guns of Navarone (slechts gebaseerd op een ware gebeurtenis). Bij Westerns ligt het wat moeilijker, daar ken ik zo snel geen waargebeurde grootse gebeurtenissen, zelfs de kleine zijn zwaar geromantiseerd en zijn slechts een afspiegeling van de werkelijke gebeurtenissen zoals alle verfilmingen van de gunfight at the OK-Coral.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 11 jul 2009 18:23

Bedankt, dat geeft me al een goed idee bij het opstellen van een lijst suggesties.

Het probleem is dan wel dat films zoals Gladiator en Master and Commander in de Guns of Navarone-groep vallen. Wat zijn hier de meningen over?
Afbeelding
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ErikSchierboom » 11 jul 2009 18:37

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Bedankt, dat geeft me al een goed idee bij het opstellen van een lijst suggesties.

Het probleem is dan wel dat films zoals Gladiator en Master and Commander in de Guns of Navarone-groep vallen. Wat zijn hier de meningen over?

Ik denk dat zodra je Gladiator en M&C toe laat het simpelweg over films zal gaan die zich in het verleden afspelen. Een historisch epos zoals JB dat beschrijft beperkt het aantal kandidaten aanzienlijk.
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 11 jul 2009 18:39

Ok. Ik ben in ieder geval begonnen met het opstellen van een lijst. Ik verdeel deze lijst in drie delen, namelijk films die duidelijk in de categorie thuis horen, epische films die misschien te weinig historische basis hebben en historisch redelijk accurate films die misschien niet episch genoeg zijn. Zodra de lijst af is zal ik deze posten in een topic over de clash, waarna gediscussieert kan worden wat de uiteindelijke lijst van deelnemers wordt.
Afbeelding
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 11 jul 2009 18:42

Lijkt me een strak plan, mijn definitie beperkt het aantal deelnemers inderdaad en staat open voor discussie: elke film is namelijk in meer of mindere mate geromantiseerd. Discussie die in de battles gevoerd mag worden.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Thiver » 11 jul 2009 18:49

Wat mij betreft maken we geen onderscheid tussen verhalen die wel of niet waargebeurd zijn. Die scheidslijn is immers zo ongelooflijk dun: als je films als Braveheart en Kingdom of Heaven op historische accuratesse gaat toetsen, houd je waarschijnlijk hooguit 25 procent over terwijl de grote lijnen best aardig kloppen. Maar hoeveel waarheid moeten we gaan zoeken in Gangs of New York of Troy voordat we deze laten meedoen? Wel mag er wat mij betreft een grens worden getrokken bij de tijd waarin de film zich afspeelt. Ik stel voor niets toe te laten dat zich na 1900 afspeelt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 11 jul 2009 18:54

Mhhh, dan zouden we ook Gahdhi en Lawrence of Arabia of A Passage to India moeten missen.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar FilmGames