War of the Worlds: Domestic Region/Country Battles

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Moderator: FT-Mods

War of the Worlds: Domestic Region/Country Battles

Berichtdoor Darko » 06 mei 2009 12:08

Afbeelding

Afbeelding

ALGEMEEN

Dit is het algemene topic om de verschillende battles/clashes die per land of regio zullen plaatsvinden te bespreken. Het gaat dus om films binnen (vandaar 'domestic') een land of regio die het tegen elkander opnemen. Als een land genoeg films biedt om op zichzelf te staan, dan wordt het een 'country battle', is dit niet het geval, dan moet overgegaan worden op een 'region battle'.

LIJSTEN

Het uitgangspunt is om bij elke clash per land/regio 64 films te selecteren. Deze selectie vindt plaats op basis van IMDB (landgegevens, rating en aantal votes) en persoonlijke toplijsten die op het forum geplaatst worden. Mocht het land of de regio niet genoeg films opleveren voor een top 64, dan kan voor een top 48 of 32 (of lager) gekozen worden. Wanneer hoort iets wel of niet bij een land? In principe houden we de gegevens van IMDB als criterium aan: het eerste land dat genoemd wordt bij de film is dominant. Dit is echter in sommige gevallen voor discussie vatbaar, en daarom kan er bij het samenstellen van de definitieve lijsten op gereageerd worden, met als gevolg dat er films bijkomen of afvallen.

Afbeelding

IMDB

Hoe vind je op IMDB toplijsten per land? Ga naar de Power Search van IMDB en vul daar bij 'Country of Origin' het desbetreffende land in, vervolgens bij 'Minimum number of voters' het gewenste aantal stemmen (bijvoorbeeld minimaal 1000) en vink het vakje aan bij 'Display first 100 highest rated movies matching all other criteria'. Het is handig om TV movies, series, episodes en dergelijke niet toe te laten in de lijst. Bij deze 100 films zitten echter ook films die het desbetreffende land op de tweede of derde plek vermelden, en dus vaak niet in aanmerking komen voor de clash. Elke film moet dus gecontroleerd worden op landgegevens, en het desbetreffende land moet in principe vooraan staan.

TIJD & LOTING

Bij sommige landen/regio's zal het aantal onbekende/obscure titels hoger zijn dan normaliter het geval was bij andere clashes. Hierdoor is het wenselijk om in het begin veel tijd te geven voor het kijken van deze titels. Ik stel ongeveer drie of vier weken voor nadat de definitieve lijst geplaatst is door de organisator. Daarna zullen de battles (bij 64 kandidaten) als volgt plaatsvinden (sorry voor het hoge 'for dummies'-gehalte):

Stap 1 - Willekeurige loting met als gevolg 32 battles.
Stap 2 - De 32 battles worden verdeeld over 4 topics.
Stap 3 - Bij alle 4 de topics tegelijkertijd zal er één battle plaatsvinden. Er is 72 uur beschikbaar om je stem uit te brengen.*
Stap 4 - De 32 overgebleven films worden na willekeurige loting verdeeld over 16 battles, en die over 4 topics, waarin wederom 72 uur per battle tijd beschikbaar is om te stemmen.
Stap 5 - De 16 overgebleven films worden verdeeld over 2 topics, de rest blijft hetzelfde.
Stap 6 - De 8 overgebleven films worden geplaatst in 1 topic, de rest blijft hetzelfde.
Stap 7 - De 4 overgebleven films worden geplaatst in 1 topic en de stemtijd wordt verlengd van 72 uur naar 144 uur.
Stap 8 - De finale vindt op dezelfde manier plaats als de halve finale.

* Bij gelijkspel zal een muntworp bepalend zijn.

Een clash duurt volgens bovenstaand stappenplan 78 dagen.

1/32 finale: 8 x 3 = 24 dagen
1/16 finale: 4 x 3 = 12 dagen
1/8 finale: 4 x 3 = 12 dagen
Kwartfinale: 4 x 3 = 12 dagen
Halve finale: 2 x 6 = 12 dagen
Finale: 1 x 6 = 6 dagen

STEMREGELS

- Je moet beide films die bij een battle betrokken zijn gezien hebben om te stemmen.
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet meegeteld.
- Gebruikers die zich pas net geregistreerd hebben op het forum mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor degenen die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes zo boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.

LANDEN/REGIO'S

Hier staan de landen/regio's die aan een clash zullen meedoen of hebben meegedaan. Weet jij nog een land/regio en/of wil je organisator zijn: meld het dan in dit topic.

DUITSLAND (organisator: Darko) - Juni-November 2009. [Klik hier voor het topic.]
ZUID-KOREA (organisator: Colonel_Kurz) - November-december 2009. [Klik hier voor het topic.]
JAPAN (organisator: Tasslehoff Burrfoot) - maart-mei 2010. [Klik hier voor het topic.]
CHINA (organisator: Straka) - september-november 2010 [Klik hier voor het topic.]
BELGIË (organisator: El Chivo) - juni-augustus 2011 [Klik hier voor het topic.]
SCANDINAVIË (organisator: PascalE) - start mei 2013 [Klik hier voor het topic.]
FRANKRIJK (organisator: Colonel_Kurz) - start augustus 2013
Laatst bijgewerkt door Darko op 06 mei 2009 13:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Darko
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 06 mei 2009 13:51

Ik wil later dit jaar wel een Zuid-Korea clash doen, maar dan wel met een stuk minder films dan 64. Ik ben daar nu op dit moment een beetje mee bezig in voorbereiding voor een serie stukken voor Salon Indien. Ik kom uit op een titel of 24, en denk dat je dan al met weinig stemmers zit.
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 06 mei 2009 13:53

64 films lijkt me sowieso misschien wat veel voor de meeste landen...?
Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor ErikSchierboom » 06 mei 2009 13:56

shateandar schreef:64 films lijkt me sowieso misschien wat veel voor de meeste landen...?

Darko geeft ook aan dat dat het uitgangspunt. Ik kan met voorstellen dat als we de Britse en Amerikaanse cinema onder de loep nemen, we dit aantal makkelijk gaan halen. Zelfs voor de Nederlandse cinema lijkt me het eenvoudig te realiseren.
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Darko » 06 mei 2009 13:57

Ik weet bijna zeker dat jullie gelijk hebben voor minder bekende landen/regio's die nog gaan komen. De volgende regel is daarom toegevoegd:

Darko schreef:Mocht het land of de regio niet genoeg films opleveren voor een top 64, dan kan voor een top 48 of 32 (of lager) gekozen worden.
Darko
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor KoenZ » 06 mei 2009 15:46

Ziet er strak uit Darko! Ik hoop dat dit een lang leven mag krijgen.
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Re: War of the Worlds: Domestic Region/Country Battles

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 14 jul 2009 22:23

Darko schreef:Weet jij nog een land/regio en/of wil je organisator zijn: meld het dan in dit topic.

Ik zou graag een Japan Clash willen organiseren in de eerste helft van 2010.
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Darko » 14 jul 2009 22:34

Leuk! Kurz, wanneer wil jij de Zuid-Korea clash houden?
Darko
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 17 jul 2009 02:31

Voor of na 20-30 augustus.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 26 nov 2009 19:51

Anders maak ik bij de voorronde één speciale ronde met The Isle, Breath en The Bow? :P
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Kyrill » 26 nov 2009 19:55

Ja dag! The Bow en The Isle moeten gewoon mee doen! The Bow zie ik bijna in elke winkel :Y Die zijn allang op dvd te verkrijgen beide. Slaat nergens op als die in een voorronde moeten uitkomen en de rest van de lijst niet :-?
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Bukowski » 26 nov 2009 19:59

Ik heb even een nieuw topic aangemaakt zodat we dit topic voor de landenkeuzediscussies houden en het nieuwe topic voor de voorbereidende werkzaamheden.
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 20 dec 2009 21:30

Iemand die voor Tasslehoffs Japan clash in maart/april nog iets met een ander land wil doen? :)
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Kyrill » 21 dec 2009 00:15

Mij lijkt zoiets wel leuk. Maar misschien is het veel meer werk dan ik me realiseer. Want ik heb niet echt beschikking om veel films te kunnen zien en downloaden uit een land of regio ofzo. En dat is neem ik aan een criteria voor de clash om zoveel mogelijk films er van gezien te hebben?
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor El Chivo » 21 dec 2009 01:26

Tijdens een tornooi valt dat qua werk goed mee.

Vooraf is het wel een beetje zoeken (maar dat doen we natuurlijk ook een beetje gezamenlijk).

Als je er voor gaat, kan je natuurlijk best wel een land/regio kiezen waar je zelf een goed zicht op hebt, en waarvoor er bij de rest van het forum ook animo bestaat.

't is niet dat je zelf alles gezien móet hebben.
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar FilmGames