Discussie: Films wel of niet downloaden?

Plaats hier al je YouTube video's. Ook technische vragen/discussies m.b.t DIVX, Quicktime etc... zijn hier welkom.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Bukowski » 30 mei 2010 18:51

bobocad schreef:In deze promo van de MTV Movie Awards 2010 zit een boodschap verborgen.
*filmpje*

...je bedoelt dat bepaalde lobbyclubjes in hun pogingen om hele bevolkingsgroepen te criminaliseren compleet zijn doorgeslagen. (In plaats daarvan zou de entertainmentindustrie moeten accepteren dat hun huidige businessmodel niet meer te handhaven is.)
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 30 mei 2010 18:52

Nee. Echt? :P Vind dat soort reclames nou echt irritant, ze zouden hem zo voor een film kunnen zetten bij een dvd (En dan zo dat je niet kan verderspoelen) .
Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: FilmTotaal Forum-top 100 - Editie 2010

Berichtdoor PascalE » 23 sep 2010 23:12

Edwinem schreef:
PascalE schreef:Niet negatief bedoeld, maar hoeveel films van voor de jaren 90 heb je gezien? Volgens mij staat je nog veel moois te wachten :)

vrij weinig eerlijk gezegd, ik kom zelf uit 1991 en films rond die tijd zijn moeilijker te downloaden dan die van 2000+ :wink:
als ik af en toe wat op FTD vind pik ik dat mee maar dat gebeurd ook zelden.

Films voor 1991 lastig te downloaden en je noemt FTD... damn dan kijk je echt met een verkeerde bril op hoor :wink: . Ik download oude films, meeste via FTD of zelf gericht zoeken op usenet. Kijk anders eens naar de IMDB top 250 of de Filmtotaal top 100 (of je wacht op de nieuwe) en probeer daar eens de wat oudere films van :) .
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor sickboy1984 » 23 sep 2010 23:34

oude films zijn ook gewoon kut, was nog geen eens cgi.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Edwinem » 24 sep 2010 09:07

PascalE schreef:Films voor 1991 lastig te downloaden en je noemt FTD... damn dan kijk je echt met een verkeerde bril op hoor :wink: . Ik download oude films, meeste via FTD of zelf gericht zoeken op usenet. Kijk anders eens naar de IMDB top 250 of de Filmtotaal top 100 (of je wacht op de nieuwe) en probeer daar eens de wat oudere films van :) .

haha ja ik heb een standaard FTD van Ziggo zegmaar, daar komt niet echt wat boeiends op langs, af en toe een film en soms een spel.
Edwinem
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor timdekw » 24 sep 2010 09:35

Hier is een idee, koop ze dan... Oude films kosten vaak geen drol als je weet waar je moet zoeken.

Of ben ik nu erg ouderwets??? Niet dat ik zelf de expert ben op het gebied van oudere films, maar ik ben al aardig bezig dat iets bij te werken :)

Ik ben ook aan mijn eerste Film top100 begonnen, wat een heidenskarwei zeg :D

Ik ben het nu even zat, ik zal proberen de lijst morgen te voltooien.

Er liggen volgens mij nog een tiental gouwe ouwe films op me te wachten in Den Haag... Misschien dat ik zo het trammetje maar eens pak.
Afbeelding
Afbeelding
timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Edwinem » 24 sep 2010 16:54

timdekw schreef:Hier is een idee, koop ze dan... Oude films kosten vaak geen drol als je weet waar je moet zoeken.

Of ben ik nu erg ouderwets???

Kopen is niet mijn stijl, waarom kopen als je nieuwere films gratis kan downloaden?
En op tv zie ik heel af en toe een film uit de jaren '90. Voor de rest, wat je nooit hebt gehad kan je niet missen he :wink:
Edwinem
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Silenzio » 24 sep 2010 17:03

Edwinem schreef:Kopen is niet mijn stijl, waarom kopen als je nieuwere films gratis kan downloaden?

Waarom in de winkel voor je eten betalen als je het ook kan stelen of uit de vuilnisbak kan halen...
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 24 sep 2010 17:07

Edwinem schreef:Kopen is niet mijn stijl, waarom kopen als je nieuwere films gratis kan downloaden?
En op tv zie ik heel af en toe een film uit de jaren '90. Voor de rest, wat je nooit hebt gehad kan je niet missen he :wink:

Zonde dat je niks koopt maar als je werkelijk geen geld uitgeeft aan film, hoe kan je jezelf dan een filmliefhebber noemen (dit is mijn mening dan)?
En "wat je nooit heb gehad kan je niet missen" slaat natuurlijk nergens op, ofwel waarom zit je dan op een filmforum? Wil je niet weten waar al die commotie over is bij diverse films? Wil je niet weten waarom The Godfather trilogie zo hoog staat? Wil je niet weten wie Alfred Hitchcock is en waarom hij zo bekend is? Lijkt me dat je hier bent om je filmsmaak te verbreden en daar zijn genoeg opties voor, ook gratis opties zoals downloaden :).
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 24 sep 2010 17:17

Ja, elke hobby hoort nou eenmaal geld te kosten.* Hoeveel hangt af van hoe je het financieel hebt maar kan me niet voorstellen dat je platzak bent.
Ik vind het gewoon gaaf om iets te hebben van een film. Niet alleen maar een bestand of een kale dvd. :Z Het is gewoon leuk om echt iets te bezitten en niet virtueel.

*De enige hobby die geen geld hoeft te kosten is rukken...Maarja, dat is weer een ander verhaal :lol:
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor timdekw » 24 sep 2010 22:05

Aston schreef:Ja, elke hobby hoort nou eenmaal geld te kosten.* Hoeveel hangt af van hoe je het financieel hebt maar kan me niet voorstellen dat je platzak bent.
Ik vind het gewoon gaaf om iets te hebben van een film. Niet alleen maar een bestand of een kale dvd. :Z Het is gewoon leuk om echt iets te bezitten en niet virtueel.

*De enige hobby die geen geld hoeft te kosten is rukken...Maarja, dat is weer een ander verhaal :lol:

Daar wordt je blind van...

Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik zit soms gewoon een kwartier lang naar mijn collectie te kijken en dan geniet ik er toch stiekem wel een beetje van. Regelmatig gaan er weer wat nieuwe dvd's tussen de oude en dan heb ik ze weer eens allemaal (zo'n 1200) in mijn handen... Heerlijk :D
Afbeelding
Afbeelding
timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rem » 24 sep 2010 22:30

PascalE schreef:Wil je niet weten waarom The Godfather trilogie zo hoog staat?

Dat wil ik ook wel weten, maar heb het nog niet begrepen. :)
@Edwinem: Klassiekers zijn ook prima te downloaden als je alleen zo aan films wil komen hoor. Afijn ik herken je opvattingen over het vinden van films prima van vrienden hoor en dat ga je ook niet zo snel veranderen neem ik zo aan. Toch is het vinden van klassiekers wel mooi. Chaplin om mee te beginnnen oid is prima, er valt nog genoeg moois te vinden.
Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Edwinem » 25 sep 2010 09:20

timdekw schreef:
Aston schreef:Ja, elke hobby hoort nou eenmaal geld te kosten.* Hoeveel hangt af van hoe je het financieel hebt maar kan me niet voorstellen dat je platzak bent.

Daar wordt je blind van...

Verder ben ik het helemaal met je eens. Ik zit soms gewoon een kwartier lang naar mijn collectie te kijken en dan geniet ik er toch stiekem wel een beetje van. Regelmatig gaan er weer wat nieuwe dvd's tussen de oude en dan heb ik ze weer eens allemaal (zo'n 1200) in mijn handen... Heerlijk :D

Ja en dat heb ik dus niet, als ik naar mijn harde schijven kijk heb ik ook een prima gevoel. Het gaat mij meer om de films dan om de hoesjes daarvan. Verder sta ik er niet zo bij stil hoe goed ik in mijn hobby ben volgens anderen.

Overigens begin ik natuurlijk pas 2 jaar dus wie weet stel ik mijn mening bij in de loop der jaren :D
PascalE schreef:

Zonde dat je niks koopt maar als je werkelijk geen geld uitgeeft aan film, hoe kan je jezelf dan een filmliefhebber noemen (dit is mijn mening dan)?
En "wat je nooit heb gehad kan je niet missen" slaat natuurlijk nergens op, ofwel waarom zit je dan op een filmforum? Wil je niet weten waar al die commotie over is bij diverse films? Wil je niet weten waarom The Godfather trilogie zo hoog staat? Wil je niet weten wie Alfred Hitchcock is en waarom hij zo bekend is? Lijkt me dat je hier bent om je filmsmaak te verbreden en daar zijn genoeg opties voor, ook gratis opties zoals downloaden :).

Je kan prima filmliefhebber zijn zonder daar geld aan uit te geven. (overigens heb ik natuurlijk wel dvd's, maar heel weinig, alleen mijn echte favorieten.) Dat jullie dat allemaal doen hoeft niet te betekenen dat ik dat ook doe.
Met het geld dat ik over hou spek ik weer een andere hobby van me: uitgaan. :wink:
Silenzio schreef:

Waarom in de winkel voor je eten betalen als je het ook kan stelen of uit de vuilnisbak kan halen...

Downloaden is geen stelen. Downloaden is kopiëren. (en dat is het laatste wat ik ga zeggen over deze discussie)
En qua kwaliteit is het voorbeeld van de vuilnisbak ook niet echt doeltreffend :(
Edwinem
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Silenzio » 25 sep 2010 17:59

Edwinem schreef:Downloaden is geen stelen. Downloaden is kopiëren. (en dat is het laatste wat ik ga zeggen over deze discussie)
En qua kwaliteit is het voorbeeld van de vuilnisbak ook niet echt doeltreffend :(

Natuurlijk is downloaden geen stelen, want stelen is (volgens het Belgisch strafrecht) het bedrieglijk wegnemen van andermans zaak. Downloaden en kopiëren zijn nog altijd inbreuken op de wetten die intellectuele eigendom beschermen en vallen in vele landen, net als stelen, onder het strafrecht.

Probeer hier dus niet de morele hogere grond te krijgen (volgens mij is dit een anglicisme, maar soit), want die heb je echt niet.
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor rrambuiter » 25 sep 2010 21:39

Download-kwestie. Leuk verhaal. Ik zeg tja. Volgens Godard bestaat Intellectueel Eigendom niet en voor veel in obscuriteit geraakte films is downloaden de beste manier om aan films te komen. Daarbij koop ik vaak de films die ik eerder heb gedownload. Een soort voorselectie, iets dat mijn minimale studenten loontje vereist. Op die manier praat ik graag mijn download gedrag goed.

Verder was er een criticus wiens naam ik ben vergeten die zei dat elke lijst die geen film voor 1960 bevat niet serieus genomen kan worden, en om eerlijk te zijn ben ik daar mee eens.
rrambuiter
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar YouTube trailers, clips, featurettes, gehele films....