Hip hop

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor oT » 11 maart 2005 16:50

Ja dat is Boogie G Funk, Ik weet alleen niet hoe het nu zit met haar zangcarriere, ze woont nu in Amerika. Ik denkt dat ze het daar gaat voortzetten.

Dready MC en Al-J ken ik niet :oops:
Ik ben namelijk niet helemaal thuis in de Hip-Hop wereld en Boogie G ken ik toevallig omdat we collega's zijn geweest.

Mooie website trouwens van Al-J, als ik zo zijn biografie lees en de discography bekijk krijg ik de indruk dat hij er wel komt.

Jij bent een Hengeloër, ik ken toevallig wel 1 a 2 hip-hop groups uit Hengelo. Deze zijn Arkasokak en Keskin Mekan, volgens mij bestaat Arkasokak niet meer. Misschien heeft Al-J in één van de twee gezeten? Jongens die ik persoonlijk ken uit die twee groepen (sommige inmiddels gestopt met rappen) zijn Mehmet, nog een Mehmet en Engin Kurt. Van de Mehmet's weet ik de achternamen niet maar de één is rond de 25jaar en de ander rond de 20jaar. Ik denk dat jij mij hier wel meer over kunt vertellen eigenlijk :)
Wie kann es sein, daß ich, der ich bin,
bevor ich wurde, nicht war,
und daß einmal ich, der ich bin,
nicht mehr der ich bin, sein werde?
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Konami » 11 maart 2005 17:48

oT schreef:Ja dat is Boogie G Funk, Ik weet alleen niet hoe het nu zit met haar zangcarriere, ze woont nu in Amerika. Ik denkt dat ze het daar gaat voortzetten.

Netjes! Ik wens haar veel succes.. :)

oT schreef:Jij bent een Hengeloër, ik ken toevallig wel 1 a 2 hip-hop groups uit Hengelo. Deze zijn Arkasokak en Keskin Mekan, volgens mij bestaat Arkasokak niet meer.

Van Keskin Mekan heb ik nooit van gehoord, maar Arka Sokak, die "bestaat" nog wel.
Check www.as-hiphop.nl Arka Sokak is nu Erkan a.k.a Mc Syco (tevens ook een MC van hardcore party's die zelf organiseert, www.oldschoolmadness.nl .) en zijn broertje Hakan. Er zijn vele verschillend rappers in AS (Arka Sokak) geweest. Maar doormiddel van koppigheid en egoïsme van Erkan (zegt men *kuch*), zijn ze allemaal weer weg gegaan.

oT schreef:Jongens die ik persoonlijk ken uit die twee groepen (sommige inmiddels gestopt met rappen) zijn Mehmet, nog een Mehmet en Engin Kurt. Van de Mehmet's weet ik de achternamen niet maar de één is rond de 25jaar en de ander rond de 20jaar.

Mehmet is een van de betere rappers, die AS had. Helaas heeft de aanwezigheid van Erkan (nu de enige persoon die vanaf het begin erin zit) niks meer dan ellende gebracht. Het heeft dan ook 6 jaar geduurd voordat hun eerste album uitkwam.

oT schreef:Misschien heeft Al-J in één van de twee gezeten?

Nee, maar zijn broer wel. Zijn broer, DJ Has, was de DJ en Producer, nu hij weg is, hoor je duidelijke verschil qua sound en beats. Has organiseert nu alleen nog maar hiphop party's. Check www.hiphopworld.nl (ik ben daar de vaste fotograaf.) Hij had de kans op de manager te worden van U-niq en enkele andere rappers uit het westen. En later ook uit Amerika. Maar hij heeft er voor gekozen om het niet te doen.

oT schreef: Ik denk dat jij mij hier wel meer over kunt vertellen eigenlijk :)

Dat denk ik niet :8 Dat weet ik wel zeker
Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven......
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor FuzzyWuzzy » 17 maart 2005 11:05

Voor de liefhebbers,
Tonedeff treed 25 maart op in Speakers te Delft.
Kaartjes in de voorverkoop zijn 10 euro.
Aan de deur zijn ze 16 euro.
Ik ga er zeker heen.
They're Here....
FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor oT » 07 apr 2005 21:59

Konami, jij bent ook bezig met Hip Hop (even kort op de weblink gezien :D ). Zing je, schrijf je teksten of doe je meer het achtergrondwerk bij optredens? Ik weet alleen dat je fotografeert tijdens optredens(sowieso een van je hobby's) en dat je een enthousiaste beatboxer bent 8) . Maar ben je verder ook bezig met andere dingen betreffende muziek?

Btw, van welke land heb je op de tweede foto van je website een shirt aan? :)
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Konami » 07 apr 2005 23:13

Hmm, jij bent wezen researchen... :)

Shirtje is van Kameroen. Was toen mijn favoriete voetbal land.
Zingen kan ik totaaaaal niet. Als je mij hoort zingen, denk je dan: "Hey, wie wurgt daar een kat en of nog erger een kraai?". Ik schreef vroeger, net als ieder van ons, wel eens (rap)teksten. Maar ik stond niet achter het idee dat ik een macho figuur moest zijn. Nee, daarnaa schreef ik teksten over vrede, liefde en alle andere zaken die je een goed gevoel zou moeten geven. Ik ben er achter gekomen dat ik geen muzikale teksten kan schrijven. Wel ander soort teksten... Nu vraag je af wat zeker, maar dat ga ik nu niet schrijven.
En dat over "enthousiaste beatboxer", zo enthousiast ben ik niet meer... Hou het maar bij beatboxer. Qua muziek doe ik nog vrij weinig, alleen nog maar beluisteren. En enkele vrienden feedback geven op hun muziek.

En jij, houd/hield jij je ook met muziek bezig?
Laatst bijgewerkt door Konami op 11 apr 2005 16:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Deel je kennis, liefde en kunst, het is een manier om onsterfelijkheid te verwerven......
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor oT » 08 apr 2005 11:48

Konami schreef:En jij, houd/hield jij je ook met muziek bezig?

Op de basisschool heb ik wel vaak gezongen :D . Ik wil mijzelf niet horen zingen, laat staan anderen, en voor de rest doe ik ook niets met muziek. Ooit een saz gekocht, niks mee gedaan. Wou het laatst nog uit de kast halen, blijkt dat mijn pa het heeft weggegooit. Ooit plannen gemaakt om een 2e hands gitaar te kopen en op te knappen op mijn eigen creatieve manier (bodypaint), is ook niks van gekomen. En hoe dat komt?

Lazyness, it rules! :D
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Konami » 08 apr 2005 14:20

oT schreef:Lazyness, it rules! :D

Ik heb nu ook een gitaar, maar doe er helemaal niks mee.. ik wil het wel graag, maar er zijn ook zoveel andere dingen waar ik me bezig hou. Ik moet prioriteiten stellen. En dan komt die gitaar helaas... niet op de eerste plaats. :oops:
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor oT » 08 apr 2005 21:56

Konami schreef:Ik moet prioriteiten stellen.

Heb ik vandaag gedaan, ik stond voor een dilemma:

slapen of naar school voor de toets.....slapen of toets maken....slapen of toets maken.........zzZZzzZZzzZZ.... :D
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Mister Pink » 14 apr 2005 11:04

Edan - Beauty and the Beat
Afbeelding
Edan is een beetje een buitenbeentje in de hiphop-wereld en dat is maar goed ook, want het leidt tot een geweldig album. Waar de meeste muziek uit hiphopland op het moment gefocust is op gladde cleane producties en teksten over grote auto's en glimmende speeltjes slaat Edan een hele andere weg in. Hij gebruikt voor dit album met name jaren '60 psychedelica- en rocksamples waardoor het een gitaaralbum vermomd als een rapalbum wordt. Zelden was een hiphopalbum zo geschikt om eens flink op te "moshen". De speelduur is krap 35 minuten en je hebt dan ook geen tijd om je te vervelen.

hier wat voorproefjes...
Torture Chamber (feat Percee P)
Making Planets (feat Mr Lif)
Rock & Roll (feat Dagha)
"Viktor, nettoyeur."
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor AngelEyes » 14 apr 2005 15:51

Kon jou links niet openen, maar heb zelf Murder Mystery van Edan gedownload. Aan rap zelf heb ik een hekel, maar muzikaal is dit een goed, experimenteel nummer.
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Konami » 27 mei 2005 20:12

BrainPower is terug, voor meer info:
http://www.ml75.nl/?page=5&id=951

De even stil Mixtape van Brainpower...

Klik voor stream
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Konami » 21 jun 2005 00:10

Op the Box,
Naam van de clip: Al-J - Ayaktayim
Clipcode: 224
Waarom zo belangrijk: Het is een goede vriend van mij, en ik doe mee in de clip. Heb ook een klein beetje creatieve aandeel in deze clip. :wink:
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Konami » 21 jun 2005 08:55

Nas betaalt 2 miljoen voor beat Neptunes
woensdag 8 juni 2005

"Nas mag 'm hebben!", roept P. Diddy nadat Nas twee miljoen dollar heeft geboden voor een beat van The Neptunes die Diddy eigenlijk wilde hebben. "Ik ben bezig met de opnamen can mijn beste album tot nu toe en geld speelt hierbij geen rol", verklaart Nas.

Het grote publiek zal nog twee maanden moeten wachten voordat zij deze prijzige beat mogen horen, maar Busta Rhymes is nu al bereid om de beat toe te lichten. "Ah shit, dat is de gekste beat die ik ooit gehoord heb! Die drums, man, die drums zijn gruwelijk! Als Nas op deze beat gaat rappen, dan is het voorbij! Dit wordt de grootste hit in de geschiedenis van hiphop!"

Zelfs aartsrivaal Beanie Sigel is er positief over; "Nas mag dan niet te vertrouwen zijn, maar die track wordt gegarandeerd een klassieker."

http://www.radio538.nl/538/juizefm/head ... ?id=400612
Konami
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor DonCorleone » 26 aug 2006 12:15

Hoe heet dat nummer?
Ill make him an offer he cant refuse.
DonCorleone
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Hip hop

Berichtdoor Colonel_Kurz » 31 jul 2010 03:01

Een top-15 Wu-Tang albums:

1. The Wu-Tang Clan – Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
2. GZA – Liquid Swords
3. Raekwon – Only Built For Cuban Linx
4. Ghostface Killah – Ironman
5. The Wu-Tang Clan – Wu-Tang Forever
6. Ghostface Killah – Supreme Clientele
7. Method Man – Tical
8. Masta Killa – No Said Date
9. Ghostface Killah – Fishscale
10. DJ Muggs vs. GZA – Grandmasters
11. Raekwon – Only Built For Cuban Linx, Part II
12. The Wu-Tang Clan – Iron Flag
13. GZA – Pro Tools
14. Ol' Dirty Bastard – Return To The 36 Chambers (The Dirty Version)
15. GZA – Beneath The Surface
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek