Snelle muziek-vraag

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Re: Snelle muziek-vraag

Berichtdoor Rooster » 19 sep 2010 22:18

carrie underwood - Someday When I Stop Loving You?
It's not the years, honey, it's the mileage
Rooster
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ayciro » 21 sep 2010 21:37

Rooster schreef:carrie underwood - Someday When I Stop Loving You?

Het liedje is mooier maar niet wat ik bedoel het is ook van langer geleden zeker 8 jaar terug, het was volgens mij een groep met een manlijke zanger.
Ach ik weet nog zo weinig ervan alleen van die vliegende dinosauriërs (welk merk ben ik vergeten) en dat er een maan en gekleurd gras in voor kwam, het was volgens mij ook geen hit.
Het kan overigens ook I will never stop loving you zijn het refrein.
Frodo: I wish the ring had never come to me. I wish none of this had happened. *** Gandalf: So do all who live to see such times, but that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”
Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ed Crane » 13 jan 2011 16:41

Voor zover je nog op zoek bent, het liedje komt me niet bekend voor (weet je nog een muziekgenre?), maar dat merk zal waarschijnlijk 'pterodactyl' of 'pteranodon' zijn, want dat zijn zo ongeveer de enige bekende vliegende 'dinosaurussen' in het Engels. 8)
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dannyB » 11 maart 2011 20:27

Ik heb het vermoeden dat hier wel liefhebbers zitten van Tom Waits...

In een rubriek van DWDD zong Torre Florim, zanger van De Staat, een nummer van Tom Waits. De naam had ik al eerder gehoord, maar zijn muziek nog niet echt. Door dat optreden en nu wat nummers op last.fm geluisterd te hebben is mijn interesse gewekt.

Waar kan ik het best beginnen? Gewoon vanaf zijn debuutalbum?
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 12 maart 2011 00:01

Dat ligt eraan. Zijn beste periode begint eigenlijk pas in de jaren '80 met het drieluik Swordfishtrombones, Rain Dogs en Franks Wild Years. Het nummer dat in DWDD werd gezongen is dan weer afkomstig van Bone Machine uit 1992. Hier het origineel:

Maar ik wel eens begrepen dat sommigen de weg die hij vanaf de jaren '80 niet zo waarderen, maar wel zijn eerdere werk van '73 t/m '80. Van die periode raad ik vooral Small Change en Nighthawks at the Diner aan. Van zijn latere periode (de laatste tien jaar) raad ik dan weer vooral Mule Variations aan.
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor zvorod » 12 maart 2011 09:43

Voor zover ik er iets van af weet, kan ik me vrij goed bij Kurz aansluiten.
Swordfishtrombones, Rain Dogs en Mule Variations zijn excellente platen. Ik zou er ook nog het vrij recente Real Gone en de 2 jaar geleden verschenen liveplaat Glitter and Doom Live aan willen toevoegen :)

(Zijn vroeg werk is me evenwel helemaal onbekend.)
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Remon » 27 apr 2011 18:06

Ik heb op mijn iPod een live versie van Hank Williams met Thank God I'm A Country Boy, maar kan hem verder nergens vinden? Kan iemand mij hier miss mee helpen? Youtube oid. Of weet iemand een manier om hem van mijn iPod op mijn pc te krijgen?
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Touchwood » 29 apr 2011 17:09

Ik ken 'm van John Denver. Maar is dit 'm niet ?
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Remon » 29 apr 2011 19:20

Haha ja, ik heb het even nageluisterd op Youtube en het is inderdaad John Denver. Heb de goede versie inmiddels ook gevonden. Bedankt iig. :)
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor DMDTagz » 06 jul 2012 00:53

Met de verkeerde artiest wordt het zoeken nogal lastig idd. Misschien een idee om het op je iPod ook maar meteen te editen, zodat je je niet meer vergist :8
DMDTagz
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Rem » 31 aug 2014 01:05

Dat zijn meer verzamelnamen en volgens mij is het meer een mix van bepaalde subgenres. Maar goed, in die genres ben ik niet zo bekend. Ik herken bijvoorbeeld wel wat triphop in hun muziek. Van rock ken ik dan wel weer elke stroming. Maar... ook al heb ik me er niet in verdiept: the Chemical Brothers maken fantastische muziek voor films: :8

Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 11 sep 2014 23:37

Airbendert + Rem:

Hier, beste electronische muzieksite ooit, de hele stamboom van electronische muziek uitgezet in genres, subgenres en kruisbestuivingen, met voor alles ook meerdere samples van nummers als voorbeeld:

http://techno.org/electronic-music-guide/
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Muziek