Jazz

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor rrambuiter » 01 jun 2006 15:35

Nog wat namen: Norah Jones, Dizzy Gillespie, Babs Gonzales, Charlie Parker, Bild Powell, Gill Mello, Clifford Brown, Horace Silver, Metronome All Stars en vond ook nog een album dat Modern Day Jazz Stories heette, voor de mensen die de fusie tussen hip-hop/turntablism/jazz kunnen waarderen.
Redundant
rrambuiter
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Chrissus » 02 jun 2006 09:09

Bedankt voor de tips. Heb er inmiddels wat van gevonden en ben aan het kijken wat ik leuk vind en wat niet. Binnenkort een mening dus!

Ik heb vaak met nieuwe nummers dat ik ze een paar keer moet horen voor ik weet wat ik er van vind. Of dat ik een nummer eerst heel kut vind en als ik het dan een paar keer heb gehoord vind ik het ineens goed.

Norah Jones is fijne muziek in ieder geval.:)
Chrissus
Filmster
Filmster

Re: Jazz

Berichtdoor JamesBond » 21 mei 2013 18:13

Jazz is mijn favoriete muziekstijl! Vooral Michael Bublé en Frank Sinatra luister ik veel :)
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor DrMabuse » 21 mei 2013 18:30

Wat heb je dan alzo gehoord, naast de twee die je daar al noemde.
DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JamesBond » 21 mei 2013 18:38

Stevie Wonder en Amy Winehouse hoor ik ook wel eens. Maar over het algemeen ben ik niet echt bekend met veel jazz-artiesten :oops:
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 21 mei 2013 19:19

Stevie Wonder en Amy Winehouse? Verkeerde topic. :P Die hebben niks met jazz te maken, of in ieder geval vrij weinig op directe wijze. En je houdt dus vooral van vocale jazz die stevig tegen de pop aanschurkt, maak ik op uit de artiesten (vooral Buble) die je noemt.
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JamesBond » 21 mei 2013 19:22

Op wikipedia worden ze tot jazz gerekend. Maar inderdaad, vooral de vocale jazz. Ik vind Bublé geweldig!
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Orangey » 21 mei 2013 19:22

"I want a cheeseburger so badly, but I have to be a vampire in a few weeks."

Het Grote Audrey Hepburn Topic: Audreys stijl
Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Vleeshaak » 21 mei 2013 19:24

Wikipedia is niet echt de meest betrouwbare bron die er is (om het mild uit te drukken). Elke halve zool kan die teksten hebben geschreven of hebben aangepast.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 21 mei 2013 19:24

Dat is ook weer waar.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 21 mei 2013 19:30

Mja, soms zit er best enige kwaliteitscontrole op hoor, het is meestal toch geen complete chaos.
JamesBond schreef:Op wikipedia worden ze tot jazz gerekend.
Nou ja, dat kan ook wel, maar het zit wel in de marge. En om dan te zeggen dat jazz je favoriete genre is, is misschien wat te alomvattend. :P
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 21 mei 2013 19:40

Weten jullie dit topic over blues nog? Ik ben eind vorig jaar met iemand anders elders ook zo'n topic over jazz begonnen, met een top 51, waarvan eerst de onderste top 40 in willekeurige volgorde en nog aan te kondigen top 11 op volgorde. Het ligt daar nu even stil en zal pas in juli weer hervat worden, maar ik kan hier af en toe wel wat van de al geplaatste profielen plaatsen als daar interesse in is. Zal wel in het Engels zijn, ik ga het niet ook nog eens vertalen. :P Er zijn er tot nu toe 30 gedaan. Dus, interesse? :)
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Remon » 22 mei 2013 07:52

Mag altijd natuurlijk. Ik kan jazz en blues altijd goed waarderen, maar een instap vind ik vrij lastig.
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 22 mei 2013 11:23

Colonel Kurz schreef:Afbeelding

Jackie McLean (May 17, 1931 – March 31, 2006)

Alto saxophone

“I was Bird’s man. Everything Charlie Parker had done, I wanted to do, and I did. It was Charles Mingus who steered me away from that, told me I should be developing my own thing and honouring the tradition by moving it on rather than keeping it packed in ice.” – Jackie McLean

“Jackie used to tell us that we weren’t playing African music and we weren’t playing European music; we were playing American music.” – Steve Lehman (McLean's student)

“Pithecanthropus Erectus already on the CD player
And I just push that remote button to sublimity
And listen to the sweet sculptural rhythms of Charles Mingus
And J.R. Monterose and Jackie Mclean
Duet on those saxophones
And the sound makes it's way outta the window
Minglin' with the traffic noises outside, you know and
All of a sudden I'm overcome by a feelin' of brief mortality”
– Alabama 3, from the intro to the song Woke Up This Morning (aka the theme song to The Sopranos)

John Lenwood (Jackie) McLean's father played guitar with Tiny Bradshaw, and after his father died when he was eight his musical education was picked up by his stepfather (who owned a record store), his godfather and several teachers. He was also tutored by New York neighbors Thelonious Monk, Bud Powell, and Charlie Parker. Mclean played in a high school band with Sonny Rollins. Together they recorded with Miles Davis on Dig in 1951. In that decade he also played with Charles Mingus on Pithecanthropus Erectus and Art Blakey and the Jazz Messengers. During the second half of the 1950s McLean starts recording as leader on his own records, and slowly developing his style. He also started recording like crazy to make money, since his heroin addiction robbed him of his cabaret card - which was needed in the state of New York to play clubs. Starting from straight bop stuff, he develops his own hard bop style, and then starts to incorporate free elements into his music, influenced by Coltrane, although never completely giving in to the new style, firmly straddling a middleground while maintaining his blues footing. In the late '60s McLean abandoned recording as primary way of pay, choosing touring instead.

Notable collaborations: Charles Mingus, Art Blakey, Miles Davis, Lee Morgan, Donald Byrd, Herbie Hancock, Dexter Gordon, Freddie Hubbard, Paul Chambers, Ornette Coleman & Dizzie Gillespie.

Key/favorite records: New Soil (1959), One Step Beyond (1963), Destination Out! (1963).

Key/favorite songs: Minor Apprehension, Melody for Melonae, Ghost Town, Das' Dat, Love and Hate, Bluesnik.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 22 mei 2013 11:25

Hoop ik wel dat er een beetje reactie komt anders krijg je met al die video's nogal lange laadtijden. :P Op dat andere forum was daar met een spoiler knop enigszins een oplossing voor maar zo werkt die bij ons niet. Gelukkig hebben we wel kleinere pagina's.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek