Singer/songwriter

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Singer/songwriter

Berichtdoor dannyB » 29 aug 2005 18:33

De "hype" van dit moment.

Voorbeelden:
James Blunt
Jack Johnson
Daniel Powter
Gavin DeGraw

Wat vinden we hier van?
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Singer/songwriter

Berichtdoor Zeurdoos » 29 aug 2005 18:48

dannyB schreef:De "hype" van dit moment.

Voorbeelden:
James Blunt
Jack Johnson
Daniel Powter
Gavin DeGraw

Wat vinden we hier van?

Een "nieuw" naampje aan iets wat al eeuwen bestaat. Maar nu opeens mag het geen poprock meer heten maar moet het weer van naam veranderen. Een Raccoon maakt precies dezelfde muziek (tegenwoordig) maar da's dan weer anders. Ik snap het niet, of eigenlijk wel. Hypes crëeren is goed voor 't geld. Persoonlijk vind ik het allemaal nogal zeurderige muziek, leuk voor als je strontverliefd bent, maar anders al snel irritatie opwekkend. Uit jou rijtje vind ik Jack Johnson nog wel goed te doen. Zijn Sitting Wishing Waiting heeft wel wat en verveeld niet zo snel als de rest.
Mijn blogs:
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor gollum36 » 29 aug 2005 18:52

Singer Songwriters waren vroeger mensen die over echte emoties schreven en geweldige muziek maakten...Dylan bijvoorbeeld. Nu is het in gitaarmuziek verpakte backstreetboys-pop, in mijn ogen te zeurderig en te nep/glad om edchte emotie op te wekken. Nee, niet mijn soort muziek. Jack Johnson geef ik nog het voordeel van de twijfel maar erg veel inventiviteit toont ook hij niet.
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor ash_ » 29 aug 2005 21:09

In gitaarmuziek verpakte backstreetboys-pop? Vind ik wat ver gaan. Bad Day van Powter is een sterk liedje, de rest van het album is zwaar ruk. Dan vind ik wat dat betreft Blunts album stukken beter. Maar je moet er inderdaad voor in de stemming zijn.

Overigens versta ik onder Singer Songwriter iets heel anders dan de hier genoemde namen. Het doet me eerder denken aan mensen als Ron Sexsmith en Elliott Smith. Sowieso vind ik de muziek van Johnson, Powter en Blunt totaal niet op elkaar lijken (DeGraw ken ik niet). Maar goed, het is maar welke naam je eraan geeft.

En alsjeblieft, begin niet over "vroeger" :}
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Singer/songwriter

Berichtdoor Red » 29 aug 2005 21:57

dannyB schreef:De "hype" van dit moment.

Voorbeelden:
James Blunt
Jack Johnson
Daniel Powter
Gavin DeGraw

Wat vinden we hier van?

....nooit van gehoord....
A glance from her, the whole city goes down. A second glance leaves the nation in ruins.

DVD-Collectie
Red
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dannyB » 29 aug 2005 21:58

Wat Zeurdoos zei klopt inderdaad. Het is gewoon pop-rock met een ander naampje eronder. Het verschil is i.t.t. Racoon dat het een artiest is tegenover een band.

Ik moet toegeven dat ik van alle 4 de artiesten nummers op mijn pc heb staan. Maar ik weet nu al dat ik er over een maandje (hooguit 2) genoeg van heb. Deze muziek verveelt snel, heel snel.

Jack Johnson vind ik ook de betere uit de lijst. Op de voet gevolgd door Powter.
Gavin DeGraw vind ik wel dichtbij komen met de term van gollum36. Hem vind ik wel een boyband-persoon i.t.t. de rest.
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor LuciusMalfoy » 30 aug 2005 07:57

Het lichtpuntje in de hedendaagse muziek! Heel wat beter dan alle R&B, Rap, Nederhop en dance-shit die de hitlijsten vandaag de dag vervuilen. Goed, misschien wordt deGraw (en de anderen ook wel) een beetje teveel gehyped, maar ik denk dat je ze tekort doet als je het verkapte boybands noemt. Het is wel degelijk hun eigen muziek, ze schrijven het zelf, timmeren op eigen houtje aan de weg en hebben wel alle talenten die je moet bezitten om het predikaat van een ééndagsvlieg te ontstijgen.
Het zijn geen figuren die de X-factor bezitten, een talentenjachtje winnen en vervolgens ge-brand en ge-styled in de markt worden gezet om in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk op te brengen. Voor de platenmaatschappijen dan...

Muziek-technisch gezien beoordeel ik ze als ieder ander, als ik het leuk vind koop ik het: klaar. Of het nou een band is, een singer/songwriter boeit me niet. Ze moeten gewoon concureren met de rest.

Ik ben er van overtuigd dat wat je te zien en te horen krijgt van deze gasten echt is, iets wat je niet van veel artiesten kan zeggen tegenwoordig. Misschien dat één van hen weet uit te groeien tot een nieuwe Bruce Springsteen, de tijd zal het leren. Het is nu misschien een soort van hype maar uiteindelijk zullen ze wel een plaatsje in de markt weten te veroveren en ik zal ze daar zeker in de gaten blijven houden...
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor gollum36 » 30 aug 2005 18:43

ash_ schreef:En alsjeblieft, begin niet over "vroeger" :}

Sorry.... :D
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Megalomaniac » 28 dec 2006 12:01

Nou, hier maar verder gaan:

Megalomaniac schreef:
Jusjuh schreef:Imogen, waar is dat mee te vergelijken?

Moeilijk, zou het eerlijk gezegd zo niet weten. Je moet het maar eens proberen, zitten meer elektro invloeden in. "Hide and Seek" ken je mss wel van een Braff serie/film..
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lumière » 29 dec 2006 12:12

Het singersongwriter-genre is breed, al komt het gros van de mensen niet verder dan Jack Johnson en James Blunt. Maar nee, daar kots ik van. Toch is het mijn favoriete genre. Vooral heel speciaal is de Zweedse scene, vooral bestaand uit vrouwen (van favoriet, naar minder favoriet):

Sophie Zelmani (dat zal Looi bevestigen)
Frida Hyvönen
Anna Ternheim
Ane Brun
Hello Saferide
El Perro del Mar
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Eligius » 29 dec 2006 12:15

Lumière schreef:Sophie Zelmani (dat zal Looi bevestigen)
Haleluja ja!!!!
"Life is the most melodramatic story of all"

Douglas Sirk
Eligius
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Jusjuh » 29 dec 2006 12:31

Lumière schreef:Ane Brun

_O_
I love women, I have all their albums
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Megalomaniac » 29 dec 2006 14:38

Megalomaniac schreef:Nou, hier maar verder gaan:

Megalomaniac schreef:
Jusjuh schreef:Imogen, waar is dat mee te vergelijken?

Moeilijk, zou het eerlijk gezegd zo niet weten. Je moet het maar eens proberen, zitten meer elektro invloeden in. "Hide and Seek" ken je mss wel van een Braff serie/film..
Ik dacht er nog eens over na en Imogen lijkt wel wat op een betere versie van Jem.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Jusjuh » 29 dec 2006 16:30

Ah! Dat word even downloaden.
I love women, I have all their albums
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Kyrill » 29 dec 2006 16:40

Leonard Cohen nuff said.
Kijkachterstand: 31 dvd's