Singer/songwriter

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Lumière » 29 dec 2006 17:34

Kyrill schreef:Leonard Cohen nuff said.

Cohen is geweldig. Dylan mag absoluut ook niet ontbreken. Maar ik vind het vooral zo interessant om jong materiaal in het genre te ontdekken. :)
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Megalomaniac » 29 dec 2006 18:07

Kyrill schreef:Leonard Cohen nuff said.
Dat ik die kon vergeten.. Dan moet natuurlijk ook Jeff Buckley genoemd worden..
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor the catfishman » 29 dec 2006 18:15

Waar is die andere topic gebleven? :cry:
the catfishman
Filmster
Filmster

Berichtdoor Megalomaniac » 29 dec 2006 18:48

the catfishman schreef:Waar is die andere topic gebleven? :cry:
Dicht, omdat men vond dat het hier ook wel verder kon.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor WizardOfOss » 29 dec 2006 19:02

Volgens mij past The Boss toch ook wel in dit topic...
Accustomed to the supernatural, disaster-like madness, I mistake my daily life for peace.
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Jusjuh » 29 dec 2006 19:06

In mijn eigen topicje noemde ik Bright Eyes, Ryan Adams, Joe Purdy, Joshua Radin, Gavin DeGraw, Teitur, A balladeer, Ane Brun, Ben Harper, Damien Rice. Ook bands hebben af en toe dat geluid natuurlijk. Iron & Wine, Death Cab For Cutie of The Shins.

Heerlijke, heerlijke, heerlijke muziek.
I love women, I have all their albums
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lumière » 29 dec 2006 20:03

Jusjuh schreef:In mijn eigen topicje noemde ik Bright Eyes, Ryan Adams, Joe Purdy, Joshua Radin, Gavin DeGraw, Teitur, A balladeer, Ane Brun, Ben Harper, Damien Rice. Ook bands hebben af en toe dat geluid natuurlijk. Iron & Wine, Death Cab For Cutie of The Shins.

Heerlijke, heerlijke, heerlijke muziek.

Bright Eyes, Iron & Wine, Death Cab en The Shins vind ik niet echt ertussen passen. Die laatste drie zijn het natuurlijk ook niet echt, zoals je zelf al aangeeft. Iron & Wine is heerlijke muziek om bij weg te dromen, Death Cab is gewoon gaar, en The Shins is heerlijke muziek waarvan ik de plotselinge populariteit nogal jammerlijk vind (omdat het zo heerlijk is iets voor jezelf te hebben), maar singersongwriters? Nee.
Laatst bijgewerkt door Lumière op 29 dec 2006 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Megalomaniac » 29 dec 2006 20:05

Als we dan toch vergelijkbare bands gaan noemen, zijn The Get Up Kids en Onelinedrawing (nu ik er over nadenk, dat is ook een singer/songwriter..) ook aanraders.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Noodle » 29 dec 2006 21:56

Jeff Buckley is natuurlijk heilig!!!
Noodle
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor hadiederk » 30 dec 2006 00:25

Kan iemand het begrip singer/songwriter wat duidelijker definieren, op deze manier is het wel een erg ruim begrip. Ik weet nog dat in de jaren '70 (ja, zo oud ben ik al) de term veel gebruikt werd voor artiesten die hun eigen teksten en muziek schreven en deze ook solo uitvoerden onder begeleiding van gitaar of piano.
In dat geval mogen Billy Bragg, Luka Bloom, Jackson Browne, Elvis Costello, Aad van Toor, Suzanne Vega, John Hiatt en Nick Drake natuurlijk niet ontbreken :)
Stay out of my nightmares,
stay out of my dreams.
You're not even welcome
in my memories
hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Eligius » 30 dec 2006 00:28

Ik ben het eens met hadiederks definitie van singer/songwriter. Dat is volgens mij nog steeds de gangbare definitie though.

Maar lieve mensen: Ik heb Tori Amos nog niet vermeld zien staan in dit topic. Wat mij betreft is zij toch wel de meest ultieme singer/songwriter. Ze schrijft prachtige nummers, is niet bang om vanuit het singer/songwriter genre uitstapjes te maken naar bijna alle andere genres, en wow, als zij performed raak ik spontaan in trance, maar dat kan ook aan mij liggen.
"Life is the most melodramatic story of all"

Douglas Sirk
Eligius
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor gollum36 » 30 dec 2006 02:05

Eligius schreef:Ik ben het eens met hadiederks definitie van singer/songwriter. Dat is volgens mij nog steeds de gangbare definitie though.

Maar lieve mensen: Ik heb Tori Amos nog niet vermeld zien staan in dit topic. Wat mij betreft is zij toch wel de meest ultieme singer/songwriter. Ze schrijft prachtige nummers, is niet bang om vanuit het singer/songwriter genre uitstapjes te maken naar bijna alle andere genres, en wow, als zij performed raak ik spontaan in trance, maar dat kan ook aan mij liggen.
Dat ligt zeker niet aan jou..

Topwijf. (ja, ik ben weer in een van mijn denigrerende buien).
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Noodle » 30 dec 2006 18:09

Tori maak goede muziek, maar wel iets te veel van hetzelfde naar mijn mening... Ik zie altijd het beeld voor mij van haar half in trance over der piano hangend:D! Maar ik ben benieuwd naar het nieuwe album! Ze schijnt in April weer te gaan touren!
Noodle
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor hadiederk » 30 dec 2006 21:19

Noodle schreef:Tori maak goede muziek, maar wel iets te veel van hetzelfde naar mijn mening... Ik zie altijd het beeld voor mij van haar half in trance over der piano hangend:D! Maar ik ben benieuwd naar het nieuwe album! Ze schijnt in April weer te gaan touren!

Tori Amos valt weer onder een subcategorie van het singer/songwritershokje; Roodharige domineesdochters die zichzelf orgastisch binnenstebuiten keren achter de piano.
Stay out of my nightmares,
stay out of my dreams.
You're not even welcome
in my memories
hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor nymphe » 01 jan 2007 15:40

Lumière schreef:Het singersongwriter-genre is breed, al komt het gros van de mensen niet verder dan Jack Johnson en James Blunt. Maar nee, daar kots ik van. Toch is het mijn favoriete genre. Vooral heel speciaal is de Zweedse scene, vooral bestaand uit vrouwen (van favoriet, naar minder favoriet):

Sophie Zelmani (dat zal Looi bevestigen)
Frida Hyvönen
Anna Ternheim
Ane Brun
Hello Saferide
El Perro del Mar

Goed rijtje. :T Misschien dat je Britta Persson ook kunt waarderen. :) (Ook uit Zweden).
nymphe
Bijrol
Bijrol

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek