Naar welke concerten ga je, of ben je geweest?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Re: Naar welke concerten ben je geweest?

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jun 2013 19:29

Heb daar anders niks van gemerkt. :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jun 2013 19:30

Sterker nog, ik heb tussen de bedrijven door soms zelfs zittend een boek zitten lezen. :D
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 24 jun 2013 22:03

Kurz gaat naar een concert en neem mee.... een boek O+

Zo weinig vertrouwen in het concert? :P
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jun 2013 23:02

Ik moest 5-6 uur wachten ter plaatse, en dan heb je ook nog een treinreis heen en terug. :P Was eigenlijk vooral daarvoor bedoeld, maar toen ik daar zat en dat ding toch al bij me had...
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 25 jun 2013 17:54

5-6 uur wachten? Da's gewoon slechte planning.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 25 jun 2013 18:36

Nee, dat is de artiest op meer dan een postzegel formaat willen zien. In Helsinki was ik er vorig jaar voor een concert dat om 8 uur zou beginnen tussen tien en elf uur 's ochtends al bij, dat was pas wachten. :P Maar toen was ik niet in mijn eentje en was zo vroeg gaan niet mijn initiatief.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 25 jun 2013 18:53

Oh, je bent zo'n hekkenknuffelaar? :p Persoonlijk hecht ik wat minder belang aan 'het zien' van de artiest. Als ik wil kijken, dan koop ik wel een concert op Blu-ray of zo. Ik ben meer van het beleven en vind de algehele show, de muziek en de sfeer erg belangrijk. Dat kan op het veld/ in de zaal tussen de mensen, maar ook heel goed op een balkon/tribune. Bijvoorbeeld bij Serj Tankian stond ik op een balkon (diegene met wie ik mee was, is nog geen 1,5m dus zij ziet geen hol en wordt omver gelopen) en ik heb daar genoten van de muziek, maar zeker ook van de interactie tussen de band en de zaal.

En is stond twee stappen van de bar, ook een voordeel. :)
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 25 jun 2013 19:19

Alleen bij Bruce. :P

Maar om die "algehele show" mee te krijgen moet je die show toch ook enigszins kunnen waarnemen? En die interactie die je noemt, daar geldt toch hetzelfde voor? Juist bij het voorbeeld van de balkon/tribune heb je dat ook, en is dus niet echt het tegenovergestelde. In het Goffertpark heb je die optie echter niet, dat is gewoon een veld. En als je daar echt pas voor het begin van het concert aankwam stond je achter 60.000 mensen op een effen vlak. Tja, voor de prijs van een Springsteen concert kan ik daar persoonlijk geen genoegen mee nemen. Ik vraag me ook af hoe het geluid op die afstand is...
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Duikboot » 25 jun 2013 19:40

Bruce was gaaf _O_

Ondanks dat ik meer van de hardere dancefeesten en hardrock/metal ben heb ik me prima vermaakt zaterdag. Stonden een paar meter van de hekken van het voorste vak af, dus zo'n 40 meter van het podium. Konden het goed zien, had alleen die lange staak voor me een keer in z'n knieholte moeten schoppen want die kloot ging steeds weer voor me staan als ik iets op schoof }:
Afbeelding
:+
Duikboot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 25 jun 2013 20:32

Colonel_Kurz schreef:Alleen bij Bruce. :P

Maar om die "algehele show" mee te krijgen moet je die show toch ook enigszins kunnen waarnemen?

In een veld zie ik eigenlijk ook altijd wel alles. Degenen achter mij daarentegen... :p
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 13 jul 2013 23:05

Ik ben net terug van VanVelzen op de Rijnweek! Wat was dat geweldig! :T
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 14 jul 2013 20:16

Vleeshaak schreef:In een veld zie ik eigenlijk ook altijd wel alles. Degenen achter mij daarentegen... :p

Kijk, die luxe heb ik niet... :P Zat toen enkele dagen later bij Patti Smith in de Paradiso prima op het balkon overigens. :+
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 22 aug 2013 10:22

Gister een uitermate geslaagde avond gehad bij System of a Down in het Ziggodome. Weer tribuneplaatsen, maar dat mocht de pret niet drukken. Voor aanvang de grootste lol gehad met het verzinnen waarom die ene oma besloot naar het concert te gaan, erg enthousiast zag ze er in ieder geval niet uit. Toen begon het voorprogramma: Hawk Eyes. Strakke metal band die vol enthousiasme hun nummers afwerkte. Maar ja, het is een voorprogramma, dus de meeste mensen besteden er weinig aandacht aan. Wel sneu want het was best een goed optreden, ik ga eens wat CD's van de heren opzoeken.
Daarna was het eindelijk de beurt aan System en ze begonnen meteen goed: Aerials, het nummer waar Serj zijn show in Paradiso mee afsloot, was nu het openingsnummer. Leek wel of ze er over na hadden gedacht, maar het was in ieder geval een goede start en ik zat al snel te balen dat ik geen zaal plaatsen had. Geheel onterecht, want na de eerste noten besloot bijna iedereen (1 iemand bleef stug zitten)in het vak dat zitten geen optie was en na de eerste noten werd er druk gesprongen, gedanst een actief mee gedaan. Erg gezellig, zeker als je keek naar de tribune tegenover ons, beetje stom blijven zitten tijdens een metal concert. De mensen op de vloer hadden het ook goed door en het duurde niet heel lang voordat het daar één groot feest was. En terecht, want System was in een bloedvorm. De één na de andere knaller kwam voorbij en alle 5 de albums kwamen ruim aan bod. Wat hebben die mannen toch een hoop fantastische nummers gemaakt. Opbouw was erg goed en het geluid was, op een incidentele verkeerde afstelling van de basgitaar na, uitstekend. Ook leuk om even happy Birthday te zingen voor Serj, die blijkbaar jarig was. Helaas, geen taart. De anderhalf uur vlogen voorbij en de zaal werd perfect bespeelt. Bij de nummers Toxicity en Sugar was de zaal zelfs uitzinnig te noemen en ik telde 5 circlepits. Licht aan, einde concert, geen toegift. Zoals het hoort.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor zvorod » 31 aug 2013 12:43

Stikjaloers :)

Vleeshaak schreef:Maar ja, het is een voorprogramma, dus de meeste mensen besteden er weinig aandacht aan.

Dit is een groot verschil tussen optredens in Nederland en België. Hier wordt beleefd geluisterd en na elk nummer netjes geapplaudiseerd... jullie lullen de hele set door.
Voor de hoofdgroep zijn jullie meestal dan wel weer enthousiaster.
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JamesBond » 09 nov 2013 14:07

Gisteren in Amsterdam naar het concert van Tyler Ward geweest! Voor degenen die niet weten wie dat is, een kleine introductie.

Tyler Ward (1988) is een artiest uit Los Angeles, die vooral bekend staat om het coveren van bekende nummers en het schrijven van zijn eigen liedjes. Hij is een paar jaar geleden bekend geworden via YouTube, en heeft sindsdien een redelijk groot publiek weten te krijgen. Zijn muziek is voornamelijk poprock. Dit jaar kwam zijn eerste echte album Honestly uit, en hij is op dit moment op tour door Europa. Hij heeft nummers gemaakt met onder andere Lindsey Stirling en Alex G.

Allereerst gingen mijn broer en ik even kijken bij de Melkweg, om te zien hoe druk het was. Dat viel in principe mee, dus we gingen even wat eten bij een pizzeria (Pette Bello heette het volgens mij). Na even een lekkere pizza gegeten te hebben, gingen we rond een uurtje of zes naar de Melkweg. Er had zich toen al een redelijke rij gevormd, voor de ingang. Om half zeven ging de zaal open, en om zeven uur begon het voorprogramma. Het was helemaal uitverkocht, dus we waren met ruim vijftienhonderd mensen. De Oude Zaal in de Melkweg is gelukkig niet zo groot, dus we konden alles goed zien. Om zeven uur begon het voorprogramma. In het voorprogramma stond Rachèl Louise, die werd begeleid door een gitaar terwijl ze zelf speelde op een keyboard. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar het voorprogramma was erg goed! Iets over achten begon het optreden zelf. Onder het geschreeuw van meisjes (de jongens waren erg in de minderheid) kwam Tyler Ward op! Hij begon gelijk vol enthousiasme te spelen. Inplaats van dat het een aan-een-knoping was van nummers, vertelde hij er ook een verhaal mee. Vanaf het moment dat hij bekend werd met YouTube tot aan vandaag. Onder begeleiding van zijn band speelde hij een aantal covers, en een aantal van zijn eigen nummers. Hij kreeg ondertussen van alles aangereikt, waaronder Klompen (hij noemde het Boot Knockers). Toen hij het nummers Paper Hearts begon te spelen, gingen er honderden papieren hartjes omhoog! Dat was wel erg apart om te zien.

Ergens halverwege het programma kwam hij met een heel gek idee. Hij had die middag net een nieuw nummer afgerond, en dat had hij in principe nog nooit goed gespeeld. Hij vroeg iedereen met een camera (vrijwel iedereen dus) om te filmen terwijl zij dat nummer speelden. Wij moeten het dan opsturen dan een Facebook-pagina, en dan gebruiken ze ons materiaal om een video te maken! Dat is natuurlijk een erg gaaf en absurd idee, en het was erg grappig om zoveel camera's te zien. Tijdens één nummer gaf hij de microfoon aan iemand in het publiek, en die ging gewoon dat nummer zingen, het was erg mooi en ook erg gaaf van hem om dat te doen.

Ergens tegen het einde van het concert kreeg hij zo'n grote Tom Jones-onderbroek naar hem toegegooid, die hij zonder schaamte op zijn hoofd zette, en gewoon verder ging met spelen. Dat was erg humoristisch om te zien. Op een gegeven moment werd hij zelfs van het podium getrokken, en werd hij gewoon verzwolgen door het publiek. Hij moest toen helemaal omlopen om weer op het podium te komen. Tijdens het toegift pakte hij van een fan nog even de fotocamera, en ging hij nonchalant wat foto's van zichzelf maken. Aan het einde gooide hij er nog een stukje Metallica achteraan, en toen was hij echt klaar!

Na het concert zijn mijn broer en ik nog even blijven hangen, en zijn we op de foto geweest met de gitarist Joey Barba. Het was echt een waanzinnig concert, en één van de beste ervaringen uit mijn leven! Ik heb werkelijk genoten!
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek