Axeqlusive Corner of Sound

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Axeqlusive Corner of Sound

Berichtdoor Axeqlusive » 24 jan 2010 22:28

Naast het feit dat ik een zeer ruime dvd collectie bezit (al zeg ik het zelf) mag ik mezelf ook een muziekfreak noemen. Dit is iets wat is overgeslagen van mijn vader, die naast een zeer ruime cd collectie ook nog een aardige muur in huis kan vullen met zijn vinyl singles en albums. Erg leuk om daar eens doorheen te snuffelen zoals je kan begrijpen.

Nadat ik eerder een topic aan had gemaakt voor alleen Robert Francis, leek het me leuk om het wat breder op te stellen. Zo krijg je niet maar één topic waar maar even wat reacties op komen (of zelfs geen...), maar een hopelijk langdurig actief topic, waarop ik dan met enige regelmaat een nieuwe ontdekking of onderbelichte artiest of band in de schijnwerpers kan zetten.

Hier vind je links naar de stukjes:
19/02/2010 Robert Francis
22/02/2010 Pete Greenwood
23/02/2010 Jeff Buckley
04/03/2010 Ryan Adams
09/03/2010 Frank Boeijen
16/03/2010 Michael Hutchence
30/03/2010 Sigur Rós
14/04/2010 Matt Nathanson
23/04/2010 Jakob Dylan
26/04/2010 Midlake
11/06/2010 Grosh
27/07/2010 Ari Hest
22/10/2010 A-Ha
06/04/2011 Jonathan Jeremiah
18/11/2011 Smith & Burrows
10/04/2013 Ben Howard

Als eerst volgende zal ik binnenkort een stuk wijden aan...
Laatst bijgewerkt door Axeqlusive op 10 apr 2013 09:02, in totaal 23 keer bewerkt.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 19 feb 2010 16:41

Vandaag wil hier even uitwijden over Robert Francis. Geboren op 25 september 1987 in Los Angeles, California is Robert Francis een multi-instrumentalist, folk Americana singer-songwriter. In Nederland is hij, naar mijn mening onterecht, nog geheel onbekend. Dit ondanks lovende recensies op bijvoorbeeld Nu.nl. Een recensie waar ik na het lezen de cd semi- blindelings aanschafte.

Afbeelding

Zijn debuutalbum genaamd One By One kwam in augustus 2007 uit onder de vleugels van Aeronaut Records. Een geweldig album waar je erg veel invloeden terughoorde van de muzikale familie van Robert. Waar zijn vader klassiek geschoold is, is zijn moeder een Mexicaanse, die met regelmaat haar zusters uitnodigde tot het zingen van Ranchero liederen, zijn broer is een Hari Krishna en heeft hij twee zussen die met diverse rockbandjes door het land trekken.

Na dit sterke debuut bleef het gelukkig niet lang stil rondom Robert. Zo leende hij zijn track Don't Forget Love aan onderstaande reclame voor Zales Jewelers.

Op 19 maart zal in Nederland ook de opvolger van One By One verschijnen. Deze heeft de titel Before Nightfall meegekregen, en is zo niet nog fantastischer dan zijn debuutalbum. Ondanks dat het album al eerder op I-Tunes te krijgen was en elders op de wereld al in de winkels lag is het dus nog even wachten tot je deze kan verkrijgen, maar ik heb alvast wel een voorproefje voor jullie op mijn blog waar je alvast één song kan downloaden van het nieuwe album.

Twee van mijn favoriete songs van Robert Francis:
Junebug
Little Girl

Mocht je meer willen weten over Robert Francis, breng dan eens een bezoekje aan zijn website.
Laatst bijgewerkt door Axeqlusive op 10 apr 2013 09:04, in totaal 4 keer bewerkt.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor sickboy1984 » 19 feb 2010 16:42

Dat zal veel werk geweest zijn omdat dat hele bericht twee keer te typen :wink:
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 19 feb 2010 16:48

sickboy1984 schreef:Dat zal veel werk geweest zijn omdat dat hele bericht twee keer te typen :wink:

Geweldige timing heb je om precies op dat moment hier binnen te vallen. Zoals je ziet heb ik de opzet wat gewijzigd, dit in de hoop mensen kennis te laten maken met muzikanten welke ik als onbekend of onderbelicht zie.

Welkom :D
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 19 feb 2010 16:48

Misschien leuk/handig om wat liedjes (jouw favo's) hier neer te zetten. Voor de luie mensen onder ons :wink:
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 19 feb 2010 16:53

Remon schreef:Misschien leuk/handig om wat liedjes (jouw favo's) hier neer te zetten. Voor de luie mensen onder ons :wink:

Goed idee.
Bedoeling van me is om er altijd één video in te plaatsen en dan daaronder wat favoriete tracks.

Thanx voor de comment, heb Robert Francis gelijk van mijn twee favoriete tracks voorzien.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 19 feb 2010 16:59

En ik heb gelijk Junebug even gedownload. Klinkt goed.
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 20 feb 2010 10:01

Goed verzorgd nieuw topic wat ik ga volgen, beste Axeqlusive.

Ga zo je linkjes beluisteren ! Thanks !
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 20 feb 2010 13:15

Leuk dat je zo enthousiast bent Dr. Strangelove (that's how your name was meant isn't it? :wink: ). Ik zal proberen de verwachtingen waar te maken en met enige regelmaat met iets nieuws (en hopelijk verrassends) te komen.

Zo vind ik het ook leuk om de niet singles te belichten. Zo identificeren veel mensen een artiest met hun grootste hit, terwijl veel (vaak minder commerciele) nummers die hit in schoonheid ruimschoots overtreffen.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 22 feb 2010 10:28

Op deze regenachtige maandag lijkt het me een gepast moment om dit topic uit te breiden met een stukje over Pete Greenwood, een Jezus look-a-like van 27 jaren jong.

Pete groeide op in Leeds, maar woont en werkt al geruime tijd in London. Daar treedt hij met grote regelmaat op in folkcafés en de kleinere clubs. Voor Greenwood geen uitbundige arrangementen, vocale capriolen of artistiek geëxperimenteer. Hij is gewoon een authentiek liedjesmaker die zijn ambacht serieus neemt en mikt op het gevoel van de luisteraar. Evenals Robert Francis waar ik dit topic mee aanving, ontdekte ik Pete Greenwood via een recensie op Nu.nl.

Afbeelding

Pete speelde als gitarist onder andere bij de countryrockband Mojave 3, maar toen hij enkele jaren geleden een muziekcursus volgde moest hij individueel twee songs schrijven en spelen. Dat bleek een succes, want die twee nummers hebben ook de weg gevonden naar zijn debuutalbum, het in 2008 verschenen album Sirens. Een album dat tien getokkelde folksongs en twee instrumentale nummers telt. De zielen van Gram Parsons en Nick Drake waren opzichtig rond, maar Sirens brengt toch zijn eigen verhaal.

Om ook nog even iets filmgerelateerd te noemen is het leuk om te weten dat een van de uitblinkers op het album, Bats over Barstow, een ode is aan Hunter S. Thompson, de schrijver van Fear and Loathing in Las Vegas. Dit nummer is een tikkeltje harder en sneller dan de andere nummers op het album Sirens, maar niet chaotisch of psychedelisch.

Met alleen een gitaar en een stem weet Greenwood te charmeren. Soms klinkt hij als Bob Dylan, soms als een Engelse Boudewijn de Groot. Toch maakte hij met Sirens eerder een moderne interpretatie van een typische folksong, geen album met hits, maar een fijne luisterplaat. Pete Greenwood is dan ook een aangename ontdekking met veel bravoure en weinig air. Ik ben benieuwd of hij deze weg voort kan zetten op de opvolger van Sirens, welke hij op dit moment aan het opnemen is.

Een andere favoriete song van het album is
Penny Dreadful

Mocht je meer willen weten over Pete Greenwood, breng dan eens een bezoekje aan zijn MySpace pagina.
Laatst bijgewerkt door Axeqlusive op 17 aug 2010 14:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Re: Axeqlusive Corner of Sound

Berichtdoor ErikSchierboom » 22 feb 2010 11:22

Super leuk initiatief Axeqlusive, volgens mij heb ik nog nooit zoveel persoonlijke topics in zo'n korte tijd aangemaakt zien wordn, azen jullie allemaal op de "Beste topic" award in de verkiezingen van volgend jaar? Overigens doe ik momenteel meer met muziek dan met film (gaat bij mij altijd in periodes), dus ik zal dit topic met veel aandacht volgen. Misschien dat ik zelf ook een persoonlijk muziek topic ga openen.

Axeqlusive schreef:Als eerst volgende zal ik binnenkort een stuk wijden aan Jeff Buckley.

_O_
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Re: Axeqlusive Corner of Sound

Berichtdoor Axeqlusive » 22 feb 2010 11:39

Ik ben er zeker niet op uit om een award te winnen. Zoals je misschien bekend heb ik een blog waar ik zo nu en dan wat op schrijf, maar hier heb ik toch een wat groter podium, iets wat de artiesten die ik behandel verdienen in mijn optiek. Mede doordat mijn muzieksmaak behoorlijk breed is en vele decennia beslaat denk ik dat ik wel wat zinvols te melden heb op dit vlak.

Betreft Jeff Buckley; daar kijk ik zeer neer uit om daarover te schrijven! Ik ben zelf groot fan, heb al zijn officiele albums en dvd's, diverse silver disc bootlegs en daarnaast 75GB met alle live opnames die van hem circuleren (in lossless formaat). Ik ga nog even naar een weg zoeken om hiervan wat te laten horen, want Jeff is zoveel meer dan Hallelujah, maar.... daarover later meer.

ps
Lijkt me leuk als je ook een muziektopic opent Erik, ik sta altijd open voor nieuwe artiesten of een nieuwe kijk of mening over mij al bekende artiesten!
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Kyrill » 23 feb 2010 11:37

Bedankt Axe voor die download link van Robert Francis :T Wat een held _O_ . Gister avond voor het slapen gaan zitten luisteren. Mama don't come wat een fantastisch mooi nummer. Zo mooi dat ik er bijna van moet huilen en op zijn minst rillingen krijg. De rest van het album vond ik ook leuk klinken maar toen lag ik al 3/4 te slapen. Maar Mama don't Come is echt van grote klasse. Dit is echt mijn muziek, thnx <3
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Kyrill » 23 feb 2010 11:53

De rest van het album is ook erg goed. Ik luister nu Junebug wat een aanstekelijk en mooi nummer! _O_ <3
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Axeqlusive » 23 feb 2010 11:53

Voor als je wilt weten waar Kyrill het over hebt, verwijs ik je even naar deze link waar je heel het nummer kan beluisteren.

En natuurlijk graag gedaan Kyrill.
Mocht er trouwens behoefte zijn tot aanschaf van een cd en je kan deze niet vinden wil ik diegene daar altijd bij helpen, we zijn tenslotte niet allemaal even handig op internet.

Junebug is trouwens van zijn tweede album, Before The Nightfall. Deze komt in Nederland pas op 19 maart uit, maar is wie import al te verkrijgen. Ook een stuk goedkoper trouwens.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Volgende

Keer terug naar Muziek