De laatste 3 albums

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Re: De laatste 3 albums

Berichtdoor emperor » 23 aug 2010 15:57

patrob schreef:Waarom is het naar muziek luisteren op een mp3 speler niet "echt" naar muziek luisteren volgens jou? Ik kan op de fiets naar het werk, tijdens de afwas of als ik in bad zit ontzettend van muziek genieten die ik op m'n mp3 speler heb staan. Dat er dan een heel klein beetje kwaliteit verloren gaat moet je ook weer niet overschatten natuurlijk.

..dus jij gaat niet naar de supermark om boodschappen te doen, maar om naar de altijd aanwezige muzak te luisteren?.. :wink:

Met echt luisteren bedoel ik dat al je aandacht naar de muziek gaat en nergens anders mee bezig bent.
Om het met filmbeleving te vergelijken..The Shawshank Redemption ga je toch ook niet kijken tijdens de afwas?..om maar een voorbeeld te geven.
En ja je hoeft niet altijd er helemaal voor te gaan zitten om van muziek te genieten..als er een krakkemikkig radiootje op het werk staat met wat muziek kan ik dat wel waarderen..maar het is toch heel anders als dat ik hier thuis Pink Floyd's Dark Side Of The Moon opzet.
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 23 aug 2010 16:21

Muziek luisteren en niets anders doen gebeurt bij mij heel zelden. Hoogstens op een uiterst luie vakantie met een biertje in mijn hand.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor emperor » 23 aug 2010 17:25

Eigenlijk vreemd (of juist niet, dit is en blijft natuurlijk op de eerste plaats een filmforum) dat mensen wel gaan zitten voor een goede film, maar muziek duidelijk ondergeschikt is.
Misschien is dat ook wel iets van deze tijd, mensen hebben veel haast en willen alles snel en veel tegelijk..zitten voor een stuk muziek wordt al gauw als tijdverspilling gezien heb ik het idee..of men kan zich gewoon niet geconcentreerd houden, misschien door al die energiedrankjes en alle toegevoegde vitamines in eten.

Voor de rest doet muziek iets met je of niet, muziek luisteren is voor mij bijna een spirituele ervaring..het raakt een snaar van binnnen, een Goddelijke snaar zo je wil, je kan ermee wegdromen je mee laten voeren in de hersenspinsels van de artiest, een ander bewustzijn ervaren.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 23 aug 2010 20:04

Hoe je het ook went of keert, je bent bij een film wel een beetje verplicht te kijken en te luisteren. Dus ondertussen andere dingen doen zit er niet bij. Bovendien is het bij een film juist belangrijk dat je je helemaal in het verhaal waant.

Dat ligt toch net even iets anders bij muziek. Maar ik snap je laatste alinea wel, dat je er helemaal in op kan gaan.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor zvorod » 23 aug 2010 21:07

Al kan je even goed helemaal opgaan in één bepaald nummer dat compleet onverwacht op shuffle in je media player passeert.

Anyway, mijn laatste 3 albums waren:

Lonelady - Nerve Up
These New Puritans - Hidden
Queens of the Stone Age - Rated R

Alle drie ter voorbereiding/opfrissing voor Pukkelpop :)
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 24 aug 2010 00:04

Echt naar muziek luisteren zonder iets anders te doen doe ik vrij vaak, vaakst gebeurt dat met mp3 speler op (beetje kwaliteit oortjes en een goede mp3) in bed. Lamp uit en luisteren maar, fantastisch. De stereo dynamiek is overigens wel een groot pluspunt van de mp3 speler (met fatsoenlijke oortjes of koptelefoon dus), ruimtelijk is het natuurlijk niet (alhoewel, sommige nummers weten dat wel te creeeren, best lastig uit te leggen).
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor timdekw » 24 aug 2010 14:09

Freedom Call - Stairway to Fairyland
Freedom Call - Crystal Empire
InnerWish - Silent Faces

Ik heb de laatste tijd nogal wat oudere nieuwe cd's gekocht :) en deze gaan één voor één in mijn cd-speler.
Afbeelding
Afbeelding
timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor dannyB » 24 aug 2010 17:35

Ik stop nog regelmatig een cd in mijn cd-speler. De laatste 2 die ik zo snel nog weet zijn Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf en Hatebreed - The Rise of Brutality. Voor de rest dus mp3 op laptop of in de auto en dan kan ik er ook gewoon van genieten, al ben ik met andere dingen bezig.
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 25 aug 2010 07:32

PascalE schreef:De stereo dynamiek is overigens wel een groot pluspunt van de mp3 speler (met fatsoenlijke oortjes of koptelefoon dus), ruimtelijk is het natuurlijk niet (alhoewel, sommige nummers weten dat wel te creeeren, best lastig uit te leggen).

Het voordeel van een (goede) koptelefoon is dat je niet te maken hebt met de akoustische eigenschappen van een ruimte die het klankbeeld 9 van de 10 keer nadelig beïnvloeden in een gewone huiskamer, een goede koptelefoon i.s.m. een goede bron kan zeer ruimtelijk en gedetaileerd klinken, maar het is vooral de bas die je moet voelen die je dan mist..(wat een genot is de bas met Metallica's "Master of Puppets" bijna onnavolgbaar basspel) wat CD en andere digitale bronnen betreft die klinken gewoon te perfect..daarom prefereer ik nog altijd vinyl, die klinken wat warmer en levendiger, niet omdat het geluid beter zou wezen, maar door de vervorming, ruis en andere vervormingen die analoge geluidsdragers nu eenmaal hebben klinkt het allemaal wat voller en levendiger sommige mensen noemen dit dan 'warmer' en wat mij betreft benaderd dit de live ervaring het meest.
Sommige zeggen wat je niet hoort is er ook niet, maar als je ineens allerlei filters inschakeld die het geluid zouden moeten verbeteren merk je ineens dat het toch allemaal wat minder klinkt, bedrukt, benauwd..dat zou kunnen komen omdat een filter ook een stukje 'lucht' wegneemt die het instrument omgeeft oftewijl het dynamisch bereik (ik kan het niet beter beschrijven) bij digitale bronnen is die lucht er naar genoeg altijd uit gefilterd, dat kan komen omdat een CD=digitaal dus ook gecomprimeerd is (20-20.000 hz de rest wordt gewoon weggefilterd) dat terwijl een anaolge bron, vinyl bijv. met een goede persing daar ver boven kan zitten wat je weer terug vindt in het dynamisch bereik en daarmee weer de beleving van de muziek.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor PascalE » 25 aug 2010 11:10

De technische kant interesseert me eigenlijk niet, neemt niet weg dat ik inderdaad CD, .mp3, .FLAC en Vinyl zeer verschillend zijn, en dat hoor ik ook. Met ruimtelijk mbbt de koptelefoon bedoel ik dat als je een boxen set hebt je het geluid zo kan afspelen dat je haast niet hoort waar het vandaan komt, dat is met een koptelefoon wat moeilijker. Wellicht de verkeerde benaming. Dynamiek in het laag is inderdaad ver te zoeken bij de meeste koptelefoons.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 25 aug 2010 15:31

ot:
Gorgoroth - Quantos Possunt Ad Satanitatem Trahunt (lp)
Venom - Black Metal (lp)
Metallica - ...and justice for all (lp)
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor El Chivo » 25 aug 2010 22:57

de laatste full-Cd's waren in de auto, dus niet echt tellend als intensief luisterend:

Arcade Fire - Suburbs
Refused - the Shape of Punk to come
Kyuss - Blues for the red sun
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor zvorod » 26 aug 2010 15:31

Wolf Eyes - Burned Mind in de auto in het terugrijden vanuit Pukkelpop, om af te kicken van alle "mooie" muziek daar (en ook wel een klein beetje voor het WTF-gezicht van een vriend :lol: )
Ulver - Kveldssanger: gisteren eindelijk in mijn brievenbus :D
Front 242 - Mut@ge.Mix@ge: remix-cd door o.a. the Orb, the Prodigy en Underworld, nergens even goed als het origineel, maar leuk genoeg
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor emperor » 26 aug 2010 15:40

Metallica- ...And Justice For All (lp) ja nog een keer.
xasthur - Defective epitaph (cd)
Mortiis - The Smell Of Rain (cd)
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 28 aug 2010 15:18

Nortt - Gudsforladt (lp) Vanmorgen opgezet toen het onweerde, voor extra effect vooral het eerste nummer "Døden" integreerde prima.
Coven- Witchcraft Destroys Minds & Reaps Souls (lp)
Beherit - Engram (lp) Samen met Burzum's Belus dé ver(r)assing van het jaar.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek