Filmtotaal's korte album recensies.

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Filmtotaal's korte album recensies.

Berichtdoor PascalE » 27 aug 2010 18:05

Aangezien het idee van Kyrill's muziekdiscussie topic erg gaaf is maar helaas kampt met zeer variabele animo dacht ik om een soortgelijk topic te openen, maar toch wat anders.

Simpel, knal hier een recensie neer van een album (oud/nieuw/compilatie/live whatever) en men kan snel zien of het wat voor hem/haar is. Belangrijk is wel dat de lezer snel kan zien of het wat voor hem/haar is, dus een enorme lap tekst over een obscuur stukje muziek is gaaf maar zal weinig luisteraars trekken (of wie weet :) ). Liefst dus kort maar krachtig en liefst ook hetvolgende vermelden: genre, soortgelijke bands, favoriet nummer. Dat laatste is natuurlijk niet verplicht want dat is soms onmogelijk. Ik wil graag in deze openingspost de links naar recensies bijhouden zodat t een en t ander makkelijk terug te vinden is.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Filmtotaal's korte album recensies.

Berichtdoor PascalE » 27 aug 2010 18:14

Ik zal aftrappen (oke deze is erg kort):

Stonewall Noise Orchestra - Constants in an Ever Changing Universe
Stonerrock
Vergelijkbaar: Monster Magnet, Black Sabbath, Karma to Burn
Hét nummer: Skyscraper Moment (hier te luisteren)

De cd begint met een geweldige intro, het nummer Skycraper Moment borduurt daar vervolgens goed op door. Daarna zwakt de cd helaas af in zeer acceptabele stoner zonder verdere uitschieters. Zelf noemen ze het Monster Magnet meets Black Sabbath en daar is niks van gelogen, zware riffs en een heavy metal stem.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 27 aug 2010 18:37

Is het ook niet handig als je nummers erbij zet?

Verder een goed initatief. :T Het moet inderdaad kort. Max. 5 regels ofzo. Anders leest het niet meer zo lekker.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor PascalE » 27 aug 2010 18:43

Nummers? Beoordelingen bedoel je, of alle nummers van het album?
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 27 aug 2010 18:51

Nummers, van het album. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor zvorod » 27 aug 2010 19:40

PascalE schreef:Stonewall Noise Orchestra - Constants in an Ever Changing Universe

Deze lijkt alvast interessant :T (nog nooit van de groep gehoord trouwens)
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 27 aug 2010 19:49

Aston schreef:Nummers, van het album. :wink:

Bedoeling is om albums te bespreken, niet losse nummers. Maar de nummers heb je zo gevonden toch? Links naar youtube of myspace zijn daar handig in dus die mogen wel toegevoegd worden.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 27 aug 2010 19:56

Ja, dat snap ik wel. Maar als de nummers op het album er bij staan hoef ik niet meer zelf te zoeken. Dat bespaart me weer wat tijd en moeite. :8
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor PascalE » 29 aug 2010 14:43

Doel van het topic wordt dan voorbij gestreefd, zo komen er wellicht meer woorden te staan aan de opsomming van de nummers dan aan de recensie zelf :lol: . Maar ik zie het probleem niet, als men een favoriete nummer post kan je toch aan de hand van dat nummer en/of de recensie zelf bepalen of het iets voor jou is, die losse nummers voegen daar weinig aan toe.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor zvorod » 30 aug 2010 22:26

Solefald - Neonism

Zweeds duo dat met vrij traditionele black metal begonnen was, maar in 1999 met dit experimenteel album (hun 2e full length) werden ze door heel wat metalheads uitgespuwd wegens te avontuurlijk. Verwacht black metal, klassieke muziek, pop, triphop, prog en een snuifje punk (en liefst van al nog in éénzelfde nummer natuurlijk). De zangstijl varieert al evenzeer tussen hoog gekrijs, lage grunts, koorgezang, monotone rap, meerstemmige pop, gedeclameer in het Frans, ...

Verre van een album voor iedereen dus, en ook voor mij wordt het na 50 min soms wat te veel, maar wat staan er pareltjes van nummers op. Als je interesse gewekt is, kan je voorzichtig beginnen met 1 nummer, en daarna zie je wel, enjoy :P
Beste nummers volgens mij zijn: Speed Increased to Scaffold en The New Timelessness.
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 30 aug 2010 22:38

Black metal, klassieke muziek, prog: Ja. Triphop en punk wat minder. Ik ga het eens proberen.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor zvorod » 31 aug 2010 18:26

zvorod schreef:
PascalE schreef:Stonewall Noise Orchestra - Constants in an Ever Changing Universe

Deze lijkt alvast interessant :T (nog nooit van de groep gehoord trouwens)

Niks van te vinden, kan jij me eventueel verder helpen? :)
zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor PascalE » 31 aug 2010 20:32

zvorod schreef:Niks van te vinden, kan jij me eventueel verder helpen? :)

Heb het album van een vriend geleend, online is hij vrij moeilijk aan te komen ja. Zie een torrent maar die heeft geen seeders, wellicht op een ander tijdstip. Op Usenet staat alleen het nieuwe album...
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor PascalE » 05 sep 2010 17:10

Melechesh - Sphynx
Black/Trash Metal uit het Midden Oosten.
Vergelijkbaar: Nile (deathmetal)
Hét nummer: Of Mercury and Mercury

Al vanaf de eerste riff van het eerste nummer werd ik in dit album gezogen dat ik toevallig ontdekte via musicmeter. Ik heb niet heel veel met black metal maar de stem van deze zanger past er imo perfect bij. In combinatie met de strakke midden oosten achtige riffs (lastig uit te leggen) en het moordende drumspel is dit een album waar je als klein beetje metal head moeilijk niet op kan gaan headbangen.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor PascalE » 18 nov 2010 16:47

Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed in Darkness (2008)
Experimentele progressive rock/hardcore/metal.
Vergelijkbaar: durf ik niet aan.
Hét nummer: Seeds (staat helaas niet op youtube of hun myspace: http://www.myspace.com/exoticanimalpettingzoo)

Het eerste nummer omschrijft het beste de hele cd: extreem afwisselend, wazig en energiek. Van een enorme bak herrie tot haast emo achtige kreten. De eerste luisterbeurt kostte me veel moeite, de daarop volgende ook. Eigelijk duren sommige nummers te lang en daarmee het album, maar iedere keer als ik de fantastische openingssong Seeds hoor blijf ik toch weer luisteren. Een afwisselende bak experimentele muziek waar je soms u tegen zegt en soms liever doorspoelt.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar Muziek