Filmtotaal's korte album recensies.

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Re: Filmtotaal's korte album recensies.

Berichtdoor PascalE » 30 maart 2011 14:45

Agalloch - Marrow the Spirit (2010)
Door Folk en Black Metal geinspireerde Post-Metal
Vergelijkbaar: Woods of Ypres
Hét nummer: dit album luister je in een ruk

Ondanks dat de lente begint door te komen kan ik nog uitstekend genieten van deze geweldige nieuwe plaat van Agalloch. Hoewel hij eind vorig jaar al verscheen heb ik hem pas sinds kort ontdekt (totaal langs me heen gegaan raar genoeg), en na tientallen luisterbeurten ben ik nog steeds helemaal weg van dit (meester?)werk. Het is weer totaal iets anders dan de voorgaande plaat, en toch ook weer niet. De post-metal stijl wordt doorgezet maar de invloed van Black Metal is weer een stuk groter. Het begint als een echte Black Metal plaat, een rustig nummer om daarna je volledig omver te blazen. Muzikaal is het volgende nummer weer een tikkeltje anders, vooral de catchy riff valt op, maar de sfeer blijft perfect intact. In het volgende nummer wordt de post-metal kraan helemaal opengedraaid en wordt je helemaal opgezogen in de ambient geluiden halverwege het nummer. De plaat wordt ietwat rustiger afgebouwd als dat geopend wordt, maar man wat een sfeer. Als je naar deze plaat luistert is het net of je door de besneeuwde bossen van Scandinavië loopt, dit kan wel eens mijn favoriete Agalloch plaat worden.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Filmtotaal's korte album recensies.

Berichtdoor PascalE » 07 jan 2012 23:56

Dit maar weer eens oppakken:

Genghis Tron - Board Up The House (2008)
experimentele mathcore gemixed met electro
Vergelijkbaar: Mastodon, The Dillinger Escape Plan
Hét nummer: Board Up The House

Hoewel The Dillinger Escape PLan en andere mathcore bands me vaak te chaotisch zijn, kan ik dit in een ruk luisteren. Bizarre ritmewisselingen maar wel met genoeg structuur en afgewisseld met sfeervolle rustige stukken. Dit combineert het beste van mathcore en het sfeervolle van Mastodon (al lijkt de cleane zang wel érg veel op Mastodon soms) op een unieke manier. De niet-cleane zang zal niet iedereen bekoren maar ik vind het er perfect bij passen.
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Vorige

Keer terug naar Muziek