Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijsteren?

Voor de wat meer serieuze zaken in het leven...

Moderator: FT-Mods

Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijsteren?

Berichtdoor Ann McDunn » 08 jan 2006 18:33

Teletekst en Nu.nl hebben het al breed uitgemeten, maar dit is geen ironisch nieuws, dit is nieuws waar je toch nog door wordt geraakt, wat je schokt en wat je niet kunt begrijpen.

In Beverwijk zijn bij een echtpaar van resp. de man 32 en de vrouw 29 drie babylijkjes gevonden, in Haarlem, waar die twee misschien ook hebben gewoond is ook een lijkje gevonden. Niemand heeft wat gemerkt. De man is intussen alweer vrij gelaten. Ook is het niet bekend of de baby's van die mensen zelf waren. Ik kan zoiets niet begrijpen, er zijn zoveel mensen die dolgraag een kindje willen hebben en het niet kunnen krijgen. Als het ongewenste baby's waren, wat overigens tegenwoordig helemaal niet meer hoeft, dan nog! Dit nieuws heeft mij vandaag behoorlijk bezig gehouden, misschien iemand van jullie ook wel.

Dus als jullie nieuws hebben waar je over wilt praten en wat je schokt, triest, maar ook kwaad maakt, zet het dan maar hier neer. Echt ironisch nieuws is er niet zoveel.
Laatst bijgewerkt door Ann McDunn op 15 jan 2006 13:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Flippie » 08 jan 2006 19:56

goeie topic..

Ja vreselijk wat er gebeurt is, echt, hoe kan je zoiets doen :(
Flippie
Filmster
Filmster

Berichtdoor kingcreole » 08 jan 2006 21:02

inderdaad....vind het gewooneen ramp..en wat gaan we met die ouders doen...ja inderdaad lekker onderzoeken hoe en waarom ze het gedaan hebben ...pff wat een geld verspilling..gewoon ff opruimen die gasten
Elvis Presley has the voice I would wish to have out of all those in popular music"
Placido Domingo about the king
kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Ann McDunn » 09 jan 2006 01:41

Inmiddels op het journaal gezien dat het de baby's van die lui zelf waren! Dit is pure horror, dat mens is notabene 36 maanden zwanger geweest, op zich is het hele geval al een verschrikking, maar ik vind ook dat iemand toch had moeten zien dat die vrouw in ieder geval een paar keer zwaar zwanger rondliep, Beverwijk is nog geen Amsterdam, maar nee hoor, niemand heeft wat gezien. Zijn we verdorie in Nederland allemaal drie aapjes geworden? En maar gebruik maken van de kliklijnen, om iemand die er zwart een paar euro's bij verdiend op te hangen, bah wat een mentaliteit. :x
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 09 jan 2006 11:27

Tja, mischien dachten ze dat ze gewoon dik was? Ik qeeet dat een buik dan wat rechter naar voren staat en dat het echt we lte zien is, maar mischien niet bij dikkere vrouwen? Sorry als ik iemand beledig... :oops:
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 09 jan 2006 13:17

Het nieuws van de baby's heeft me erg geschokt. Zeker omdat ik de buurt waar het in is gebeurd erg goed ken, ik woon er namelijk nog geen 10 minuten fietsen vandaan. Ik kan er niet bij dat mensen hun eigen kinderen zoiets kunnen aandoen. Ik hoop dat de baby's niet hebben geleden...
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ann McDunn » 09 jan 2006 13:23

Rich Art schreef:Tja, mischien dachten ze dat ze gewoon dik was? Ik qeeet dat een buik dan wat rechter naar voren staat en dat het echt we lte zien is, maar mischien niet bij dikkere vrouwen? Sorry als ik iemand beledig... :oops:

Rich Art je beledigt er niemand mee, maar ook bij dikke vrouwen is het bij een hoogzwangere vrouw heel goed te zien.

Vleeshaak geen wonder dat je geschokt bent, wie verwacht dat nu op zo'n 10 minuten van waar je woont, Beverwijk zal wel op z'n kop staan, erg geleden zullen de baby's wel niet hebben, want een pasgeboren baby kan maar heel weinig hebben. Misschien is dat een troost.
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 13 jan 2006 21:17

Niks schokt mij echt eigenlijk..ik kan wel kwaad worden door zulke berichten..vooral als mensen dieren hebben mishandelt of kleine kinderen.
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ann McDunn » 13 jan 2006 21:22

Beetje kort door de bocht, als je kwaad wordt ben, je toch wel geschokt door de moord op vier baby's, daarna wordt je kwaad, maar dat is dan omdat je vaak zo machteloos bent.
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 13 jan 2006 21:29

kwaad zijn en geschokt zijn zijn 2 verschillende dingen...vroeger was ik erg geschokt toen ik voor het eerst op TV zag hoe jonge zeehondjes werden doodgeknuppelt..toen was ik echt geschokt..als ik nu zo'n bericht lees over mensen die hun kinderen doden ben ik niet geschokt..maar je eigen kinderen doden die afhankelijk zijn van liefde en verzorging..zoiets doe je gewoon niet,of je moet geen hart in je lijf hebben...ik heb inmiddels een aardige eeltlaag op mijn ziel,om nog ergens geschokt van te zijn..
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ann McDunn » 13 jan 2006 21:34

Maar je stelt dat je nergens geschokt meer over ben, heb je dan wel een hart? Je kwaad maken helpt niet erg, geschokt zijn ook niet, maar als je ècht veel ellende zie, schokt dat jou dan helemaal niet? Het is maar een voorbeeld dus helemaal niet rechtstreeks bedoelt, maar als je nu telefoon krijgt dat je moeder een ongeluk heeft gekregen, ben je dan geschokt of alleen maar kwaad? Ik denk toch wel het eerste.
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 13 jan 2006 21:50

..dat is de vraagstelling niet,het ging over iets in het nieuws dat je schokt..
als ik zou horen dat bijv. mijn moeder een ongeluk zou hebben gehad, schokt dat me natuurlijk wel,al zou verdriet in eerste instantie de overhand hebben...maar de gruwelijkheid waarmee de mens soms in het nieuws komt niet.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ann McDunn » 14 jan 2006 00:55

Je hebt gelijk, het gaat ook over het nieuws wat je ziet of hoort in kranten en op TV, maar zelfs niet als je bij een ramp zoals in Pakistan die kleine èn grote stumpers gewond zie liggen te gillen? Misschien ben ik dan wel altijd een softy geweest, maar mij schokt dat nog steeds. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die niet geschokt zijn als ze zoiets zien. :N
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 14 jan 2006 08:50

Niet geschokt,wel medelevend..maar daar hebben die mensen niks aan,maar als je er daadwerkelijk aanwezig bent,en je met je neus erbovenop zit,ipv in je luie stoel,is het weer een heel andere situatie,maar daar ging het topic niet over.
(ik denk dat veel mensen ongevoelig geworden zijn voor veel ellende die ze op de buis zien,het is meestal 'ver van mijn bed')
Ze zeggen dan wel oh,wat erg,of goh,vreselijk,maar dan graaien ze weer in hun pindabakje,en zetten een zender op met een soap-serie,en zitten gewoon weer mee te lachen.

Berichten als 'vrouw,of man ligt al 2 jaar dood voor de TV,en niemand die iets heeft gemerkt'..dat schokt me wel een beetje.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ann McDunn » 14 jan 2006 13:52

Dat bericht van die vrouw in Rotterdam die al vanaf eind 2004 dood was en in haar huis is gevonden vind ik schokkend en denk dan "Jezus, niemand heeft wat gemerkt", wat moet die stumper eenzaam zijn geweest, ze hebben haar zoon dan wel aangehouden, maar zijn naam zal wel haas zijn, je hoort het tegenwoordig vaker en ik kan er niet bij! Al is het maar de postbode, iemand moet toch wat gemerkt hebben?
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar Algemene Beschouwingen