Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijsteren?

Voor de wat meer serieuze zaken in het leven...

Moderator: FT-Mods

Re: Welk nieuws kan jou nog schokken, verbazen of verbijster

Berichtdoor Vleeshaak » 09 sep 2015 18:36

Dat zijn van die nare dingen altijd...
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Re: Uw barman vanavond!

Berichtdoor Chimichanga » 09 nov 2016 15:04

Ed Crane schreef:Nog'n kop koffie Lem. Er moet nog redelijk wat werk verzet worden. Vannacht niet geslapen, er was een heel bizarre film op tv die veel langer bleek te duren dan ik had ingeschat...

Nu ben ik benieuwd welke :)
Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Ed Crane » 09 nov 2016 15:11

De film "America Grabs Hillary By The Pussy" ...
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Chimichanga » 09 nov 2016 15:34

Ed Crane schreef:De film "America Grabs Hillary By The Pussy" ...

Alhoewel ik had getwijfeld, heb ik toch niet gekeken. Het was kiezen om te kijken of de wereld zou vergaan of de volgende dag wakker worden in een andere wereld :}
Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor horizon » 09 nov 2016 16:25

Poetin ziet het iig wel zitten.

En een groot gedeelte van de lage middenklasse die is vergeten door de politieke elite eveneens.

Zelfs wallstreet, wat toch het gebied van Clinton is (Goldman sachs pay pay pay voor speeches), gaat rustig door vandaag.

En Michael Moore zag het al gebeuren:
http://michaelmoore.com/trumpwillwin/
horizon
Filmster
Filmster

Berichtdoor JamesBond » 09 nov 2016 18:01

Kleine troost: uiteindelijk zijn er alsnog 11.000 vermeende Amerikanen die op een dode gorilla hebben gestemd inplaats van op Trump :+ Geen idee of het waar is, maar het is wel een mooi verhaal!
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 09 nov 2016 18:14

Bij youtube comments las ik een reactie op Trumps winst:

"What did you expect from a nation that morns a gorilla for 6 months."
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 09 nov 2016 18:48

Haha, zeer toepasselijk! :D En toch ging ik gisteravond slapen met de redelijk positieve gedachte dat de Amerikanen toch niet zó dom zijn om zoiets te laten gebeuren... Guess I was wrong... Het ergste vind ik dan ook niet eens dat Trump president is, nee wat mij verbaasd is dat het volk hem dat gemaakt heeft.
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dre » 09 nov 2016 19:39

Ben benieuwd wat er de komende tijd zal gaan gebeuren in Amerika.
Als je denkt dat iets kleins en simpels geen verschil maakt, probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.
Dre
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor horizon » 09 nov 2016 19:54

JamesBond schreef:Haha, zeer toepasselijk! :D En toch ging ik gisteravond slapen met de redelijk positieve gedachte dat de Amerikanen toch niet zó dom zijn om zoiets te laten gebeuren... Guess I was wrong... Het ergste vind ik dan ook niet eens dat Trump president is, nee wat mij verbaasd is dat het volk hem dat gemaakt heeft.

Wat is dom?
Het alternatief was iemand die graag gezien was op wallstreet en veel betaald kreeg door Goldman Sachs. Of lees eens over de Clinton Foundation en Haïti. Word je ook niet vrolijk van.

En in veel gebieden is economische achteruitgang in de VS. Trump heeft beloofd banen te creëren. Logische stemmen. Kijk maar eens naar Staten als Pennsylvania.

Maar ook veel rijke blanken hebben Trump gestemd. En Clinton lag niet zoals Obama zo goed bij diverse etnische groeperingen. Democraten hadden Sanders moeten kiezen en niet iemand die het gezicht van de gevestigde politiek is. Maar ja, partij bestuur wou graag de centen van Hillary binnen halen.
horizon
Filmster
Filmster

Berichtdoor JamesBond » 09 nov 2016 20:33

Wat dom is is dat het volk een racistische, seksistische, homofobe oempa loempa die zijn handjes niet thuis kan houden als hun president verkozen heeft. Dat Hillary niet helemaal te vertrouwen is staat buiten kijf, natuurlijk was het land beter afgeweest met Bernie Sanders aan het hoofd, maar iemand met een beetje ervaring (wat Hillary meer dan genoeg heeft) is nog altijd beter dan iemand zonder ervaring. En ja, Trump belooft allicht wel banen te creëren, maar daar tegenover staat o.a. wel dat hij bereidt is oorlogsmisdaden te plegen en een hele bevolkingsgroep toegang tot het land te weigeren. Bovendien zet Hillary zich in voor vrouwenrechten, en dat vind ik al een reden op zich om op haar te stemmen...

...maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door JamesBond op 09 nov 2016 22:48, in totaal 2 keer bewerkt.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dre » 09 nov 2016 20:45

JamesBond schreef:

Maar wel een waar ik het mee eens ben, ik ben echt benieuwd wat er de komende jaren allemaal zal gaan gebeuren onder zijn presidentschap.
Als je denkt dat iets kleins en simpels geen verschil maakt, probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.
Dre
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Chimichanga » 09 nov 2016 20:51

JamesBond schreef:Wat dom is is dat het volk een racistische, seksistische, homofobe oempa loempa die zijn handjes niet thuis kan houden als hun president verkozen is. Dat Hillary niet helemaal te vertrouwen is staat buiten kijf, natuurlijk was het land beter afgeweest met Bernie Sanders aan het hoofd, maar iemand met een beetje ervaring (wat Hillary meer dan genoeg heeft) is nog altijd beter dan iemand zonder ervaring. En ja, Trump belooft allicht wel banen creëren, maar daar tegenover staat o.a. wel dat hij bereidt is oorlogsmisdaden te plegen en een hele bevolkingsgroep toegang tot het land te weigeren. Bovendien zet Hillary zich in voor vrouwenrechten, en dat vind ik al een reden op zich om op haar te stemmen...

Nog nooit wou ik zo hard dat hier een like-button was :)
Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor horizon » 10 nov 2016 09:05

JamesBond schreef:Wat dom is is dat het volk een racistische, seksistische, homofobe oempa loempa die zijn handjes niet thuis kan houden als hun president verkozen heeft. Dat Hillary niet helemaal te vertrouwen is staat buiten kijf, natuurlijk was het land beter afgeweest met Bernie Sanders aan het hoofd, maar iemand met een beetje ervaring (wat Hillary meer dan genoeg heeft) is nog altijd beter dan iemand zonder ervaring. En ja, Trump belooft allicht wel banen te creëren, maar daar tegenover staat o.a. wel dat hij bereidt is oorlogsmisdaden te plegen en een hele bevolkingsgroep toegang tot het land te weigeren. Bovendien zet Hillary zich in voor vrouwenrechten, en dat vind ik al een reden op zich om op haar te stemmen...

Ja, En Bill Clinton gebruikte een sigaar om z'n stagiaire te "verwennen".

Het probleem voor velen is juist de ervaring van Hillary. Die zit zo in het "establishment" dat verandering niet zou gebeuren. En dat de binnenlandse economie voor velen dus geen positief vooruitzicht had. Dat is een punt dat voor velen zwaarder weegt dan persoonlijke karakter trekjes van iemand. Denk maar niet dat Trump stemmers (ook rijken, studenten en vrouwen) dat goedkeuren maar de "Fuck You" richting de gevestigde politiek weegt gewoon zwaarder.
Denk aan de Occupy beweging.

Daarnaast zijn uitspraken tijdens campagnes nooit leidend bij daadwerkelijke uitvoer. Kijk maar naar de Nederlandse politiek.

En naast het stuk van Michael Moore wat ik reeds plaatste is het volgende ook interessant:
http://reason.com/blog/2016/11/09/trump ... tical-corr

Politieke Correctheid en het al-dan-niet doorslaan daarvan.
horizon
Filmster
Filmster

Berichtdoor Ed Crane » 10 nov 2016 12:37

horizon schreef:Het probleem voor velen is juist de ervaring van Hillary. Die zit zo in het "establishment" dat verandering niet zou gebeuren. En dat de binnenlandse economie voor velen dus geen positief vooruitzicht had. Dat is een punt dat voor velen zwaarder weegt dan persoonlijke karakter trekjes van iemand. Denk maar niet dat Trump stemmers (ook rijken, studenten en vrouwen) dat goedkeuren maar de "Fuck You" richting de gevestigde politiek weegt gewoon zwaarder.
Denk aan de Occupy beweging.

Het tragische is alleen dat mensen als Trump dat als verhaal/ vertoog gebruiken om aan de macht te komen, maar zélf juist erg elitair zijn en een bepaalde elite/ establishment willen versterken en de 'oplossingen' de (economische) problemen alleen maar versterken.

Horizon schreef:Daarnaast zijn uitspraken tijdens campagnes nooit leidend bij daadwerkelijke uitvoer. Kijk maar naar de Nederlandse politiek.

Het Nederlandse en Amerikaanse politieke systeem verschillen enorm van elkaar. Allereerst hebben wij geen presidentieel systeem. Daarnaast hebben de republikeinen nu óveral een meerderheid (president, senaat, congres, huis van afgevaardigden; zelfs het hoog gerechtshof planten ze vol met conservatieven); in Nederland kan een partij überhaupt nérgens (eerste kamer, tweede kamer) zelf een meerderheid krijgen. In Nederland kán een premier gedaanne uitspraken/ beloften dus niet zomaar uitvoeren. In Amerika is het systeem van checks and balances nu behoorlijk zoek, het hangt er nu vanaf wat Trump nou werkelijk in z'n hoofd heeft, in hoeverre hij politici van zijn éigen partij meekrijgt en in hoeverre er bureaucratische weerstand is.
Laatst bijgewerkt door Ed Crane op 10 nov 2016 14:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Beschouwingen