Help! Welke film is dit?

Welke film was dat ook alweer? Op zoek naar een filmtitel of een fragment? Stel je vraag hier!

Moderator: FT-Mods

Help! Welke film is dit?

Berichtdoor Eegee » 23 jan 2002 22:00

Ik ben benieuwd of iemand weet welke film ik bedoel: Het is een soort Conan de Barbaar film (is het wellicht Conan the Destroyer ?). Er zit een tovenaar in die in een kasteel woont en op een gegeven moment verandert ie zichzelf in een zwarte draak of zo iets en vliegt ie z'n kasteel uit. Het is maar een klein gedeelte van de film, maar goed...

Wellicht kan dit topic het topic worden voor alle 'hoe heet deze film' vragen...? zo niet, dan niet :smile:
Eegee
Figurant
Figurant

Berichtdoor saol » 23 jan 2002 22:30

draak..hmmm. Weet wel dat in een van de Conans zo'n tovernaar zat die zichzelf in een slang omtoverde :smile:...is dat hem toch niet misschien?
Remind me Later...
saol
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor MaxPower » 26 jan 2002 16:30

bedoel je misschien dragonheart??

http://us.imdb.com/Title?0116136
MaxPower
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Eegee » 26 jan 2002 22:29

Nee, dat is 'm waarschijnlijk niet. Het is een oudere film. Ik denk haast dat ik 't toch nog wist want de acteurs van Conan the Destroyer komen me bekend voor van wat ik er nog van herinner...
Eegee
Figurant
Figurant

Berichtdoor Adder1979 » 30 jan 2002 18:47

Ik denk dat je "Red Sonja" van Brigitte Nielsen bedoelt. 'Tis een soort spin-off van Conan, Arnold speelt er ook in mee, maar dan als Kalidor en niet als Conan. Daardoor was je waarschijnlijk in de waar met de Conan-reeks.
En nee voordat je het vraagt/bedenkt; ik ben/was er geen fan van.
MZZL
Adder1979
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Eegee » 30 jan 2002 20:14

Oh, nou, ik d8 dat 't ook Red Sonja niet was... Ik heb 'm op VHS, en heb 'm ooit es gekeken (met ook weer die wizard/draak-iets in gedachten), maar ik zal nog es kijken of het 'm dan toch wel is...
Eegee
Figurant
Figurant

Berichtdoor Theran » 08 apr 2002 19:23

En? Wat was het?
Theran
Figurant
Figurant

Berichtdoor Eegee » 09 apr 2002 21:50

Het was niet Red Sonja en ook niet Conan de Barbaar. Dan kan het alleen nog Conan the Destroyer zijn... Ik d8 ook nog aan Willow

En nu dacht ik ook dat ik me wellicht vergis met een Disney (of Disney gerelateerde) film van 10-16 jaar geleden. Daar zat als ik het me goed herinner zo'n "vliegende tovenaar/draak" in... En nou kan ik die weer niet vinden op imdb.com :sad:

Ah Black Cauldron, The (Taran en de zwarte Toverketel).. naja da's al zo lang geleden...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eegee op 2002-04-09 22:54 ]</font>
Eegee
Figurant
Figurant

Berichtdoor T2 » 15 apr 2002 12:45

Hoe heet die film ook al weer, waarin iemand iets zegt, waarop een ander zegt: "Zie Germans?", op een satirische toon. Dat zinnetje zit in m'n hoofd, maar ik kan niet komen op de titel.
Bedankt, Memento. Ik zal het ergens tatoeren zodat ik het niet weer vergeet. :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: T2 op 2002-04-18 14:55 ]</font>
T2
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Memento » 16 apr 2002 11:56

T2, dat is Snatch.
Memento
Filmster
Filmster

Berichtdoor Funfactory » 19 jun 2002 20:01

Ik heb juliie hulp nodig, met een film die ik een jaar geleden bij een vriend op video gezien heb. Hij kan ook wel ouder zijn hoor....
Het gaat over een "black neighbourhood" allemaal vrienden bij elkaar. Het zoutgehalte is groot er wordt een hoop onzin uitgekraamd. 1 van hen zit in een rolstoel, met gouden velgen en er zit een scene in over twee donker gekleurde mannen die in een chineze supermarkt rond lopen. Die bazin loopt rond en roept alleen: hurry up and buy!

Ik kan nog wel meer dingen op noemen, maar dan wordt het zo'n lang verhaal....
Funfactory
Figurant
Figurant

Berichtdoor Chili Palmer » 20 jun 2002 17:17

Deze misschien?
Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Chili Palmer
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor WBFT » 27 nov 2002 20:46

goude velgen :D das Don't be a menace jah... Anders kon het nog Menace 2 Society of Boyz in the Hood zijn (kan ze nooit zo goed uit elkaar halen door die komedie versie, I'll suck YO dick man!! hmmm, OK!)..
WBFT
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Kenji » 28 nov 2002 10:26

Ik zoek al jaren naar de titel van een bepaalde film. Weet er niet meer zo veel van, behalve dat het een Amerikaanse film is over een vrouwengevangenis met een sadistische, moddervette bewaakster. Uiteindelijk vindt een uitbraak plaats, en de sadistische, moddervette bewaakster komt (dacht ik) krijsend aan haar eind in een brandende wachttoren. Volgens mij is hij uit de jaren '80, een beetje ranzig en heel erg slecht.

Vage aanwijzingen, ik weet het, maar ik vertrouw op jullie in pulpcultuur gedrenkte geheugens...
Kenji
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor CyberWolf » 02 dec 2002 00:25

Bolo, kan het deze zijn..? "Against Their Will: women in prison"
hij komt dan misschien uit 1994, maar je weet maar nooit.. :P
en ik heb alleen op titel gezocht en dit was de enige die er een beetje op leek.. (dat en de rest kwam uit hongkong..)

trouwens, ook ik ben opzoek naar de titel van een film.. :P

'k weet nog grotendeels het verhaal, maar niet wie er in mee spelen.. :(

't gaat over een "professor/geschiedkundige" die een tijdmachine heeft gebouwd en hij laat dat weten aan 2 vrienden van hem..

als eerst gaat de man (vriend 1) terug in de tijd (tijd van JFK moord) om te achterhalen wie het nou écht heeft gedaan..

vervolgens word hij beschuldigd en kan niet meer terug....
ze komen er in het heden achter via kranten enzo, waarop de vrouw (vriend 2) óók terug in de tijd gaat om de man (vriend 1) tegen te houden in het gebouw waarvandaan JFK vermoord word....

ook dat mislukt uiteraard, waardoor ten einde raad de prof. zelf terug moet en alles redelijk recht trekt en z'n vrienden redt....

the end
[role credits]

kan iemand mij helpen..?
'k zou het erg waarderen....
de film is meer dan 7jaar oud ondertussen... (want toen zag ik 'm dus op tv..)
I am a predator posing as a house pet..
{{DVD-lijst}}
CyberWolf
Bijrol
Bijrol

Volgende

Keer terug naar Filmvragen