Help! Welke film is dit?

Welke film was dat ook alweer? Op zoek naar een filmtitel of een fragment? Stel je vraag hier!

Moderator: FT-Mods

Re: Help! Welke film is dit?

Berichtdoor Dr. Strangelove » 22 maart 2015 20:02

Beetje vaag.
Kun je nog iets meer info geven?
Franse film? Frans gesproken? Acteurs? Tv of bioscoop?
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 22 maart 2015 21:11

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Op zoek via vage herinneringen

Berichtdoor Yamazaki » 31 maart 2015 13:44

Ik geloof dat het ergens in de jaren 70 was ten laatste tot midden 80 dat ik ooit op TV een film of een aflevering van een serie heb gezien die me steeds is bijgebleven. Het verhaal gaat over iemand die een man of vrouw doodt en die in de kelder begraaft. Hij betonneerd de kelder om alle sporen uit te wissen. Echter verschijnt op de plaats waar hij het slachtoffer begraven heeft steeds een tekst waar hij als moordenaar wordt aangeduid... Toen kwam mij dit als horror over maar ik verflauw dit nu tot een thriller/horror. Ik heb ergens het idee hangen dat dit een aflevering was van een Britse serie toen. Het beeld komt in me op dat in het begin van de serie ook telkens een kruispunt was te zien in een bolle spiegel...
Als er iemand mij voort zou kunnen helpen, alvast bedankt!
Yamazaki
Figurant
Figurant

Berichtdoor Treefiddy » 21 apr 2015 20:43

Er zijn twee films die ik jaren geleden heb gezien en ik kan ze allebei onmogelijk terugvinden, misschien dat één van jullie de gouden tips kunnen geven!

1: Een Engelse film die gaat over een kale man die in zijn leven is veroordeelt voor een misdaad die hij niet gepleegd heeft. Na dat incident filmt hij alles in zijn leven d.m.v. camera's in z'n huis en op z'n lichaam als hij naar buiten gaat. Alle tapes slaat hij op in een archief. Op het laatst:

2: Wederom een Engelse film, een groep 'Engelse tokkies' pest een jongen met een beperking en maken zijn leven zuur. Volgens mij werd er in de film ook aardig wat gedronken en drugs gebruikt. Aan het eind:

Het waren geen fantastische films maar ik ben zo ontzettend benieuwd naar de titels en wil ze allebei heel erg graag nog een keer terug zien!
Treefiddy
Figurant
Figurant

Berichtdoor Thiver » 22 apr 2015 09:53

Treefiddy schreef:1: Een Engelse film die gaat over een kale man die in zijn leven is veroordeelt voor een misdaad die hij niet gepleegd heeft. Na dat incident filmt hij alles in zijn leven d.m.v. camera's in z'n huis en op z'n lichaam als hij naar buiten gaat. Alle tapes slaat hij op in een archief. Op het laatst:

Freeze Frame.
Thiver
Regisseur
Regisseur

Re:

Berichtdoor Treefiddy » 22 apr 2015 13:34

Thiver schreef:
Treefiddy schreef:1: Een Engelse film die gaat over een kale man die in zijn leven is veroordeelt voor een misdaad die hij niet gepleegd heeft. Na dat incident filmt hij alles in zijn leven d.m.v. camera's in z'n huis en op z'n lichaam als hij naar buiten gaat. Alle tapes slaat hij op in een archief. Op het laatst:

Freeze Frame.

Top dankjewel!
Treefiddy
Figurant
Figurant

Berichtdoor Treefiddy » 26 apr 2015 09:08

Treefiddy schreef:
2: Wederom een Engelse film, een groep 'Engelse tokkies' pest een jongen met een beperking en maken zijn leven zuur. Volgens mij werd er in de film ook aardig wat gedronken en drugs gebruikt. Aan het eind:

Kan iemand mij nog met deze film helpen?
Treefiddy
Figurant
Figurant

WElke film is dit

Berichtdoor DanielFilm12 » 27 apr 2015 14:21

Hey vraagje een paar jaar geleden (6 ong) keek ik op tv een oude film over een tovenaar (speelfilm) die werd verbannen van zijn tovenaarij ofzo en dan gaat ie op wraak uit zoiets weet iemand misschien welke film dit is
Gaming Shadow of Mordor
Watching television series: Arrow, The Flash, Gotham, NCIS, Game of Thrones
DanielFilm12
Figurant
Figurant

Berichtdoor Thiver » 28 apr 2015 07:13

Misschien Earthsea?
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor DanielFilm12 » 28 apr 2015 12:32

nee ik kan me herrineren dat ie veel ouder was en een tovenaarshoed ophad
Gaming Shadow of Mordor
Watching television series: Arrow, The Flash, Gotham, NCIS, Game of Thrones
DanielFilm12
Figurant
Figurant

Berichtdoor Sabjeh » 29 apr 2015 13:38

Hallo... Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik heb een aantal jaren geleden zo een goede film gezien, ik weet niet hoe deze heet noch welke acteurs erin spelen..

Twee meisjes rijden door een getto buurt en worden aangehouden door een gangster ( hij leek een beetje native american met een staartje) ze raken meer en meer met hem in contact... Hij zit in de drugs en ze komen veel bij hem thuis, daar zijn veel zwarte mannen..ze gebruiken veel drugs en een van de meisjes heeft veel seks met de jongen die ze aansprak..op een gegeven moment wilt het ene meisje weg maar ze word gedrogeerd en verkracht door een grote neger en de native american...

Iemand enig idee?
Sabjeh
Figurant
Figurant

Berichtdoor Colonel_Kurz » 29 apr 2015 14:30

Klinkt een beetje als Havoc.

Gaat echter wel om Latino's en niet om Native of Afro-Amerikanen. Hij heeft wel zwart haar en een staartje. Voor de rest heb ik de film niet gezien, dus ik kan niet bevestigen of dat laatste ook gebeurd, maar hier is een trailer:

Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sabjeh » 29 apr 2015 15:27

Yes..dat is m. Nu je het zegt inderdaad geen natie amrican. Thanks!!
Sabjeh
Figurant
Figurant

Berichtdoor WillemJ » 29 apr 2015 21:13

Ik ben niet op zoek naar de titel van een film, maar van een documentaire (als dat geen probleem is).
De documentaire is Nederlands. En, als ik even gok, vorig jaar of dit jaar uitgekomen.

Het gaat over een man die een systeem had bedacht om films te kunnen produceren. Hijzelf was een groot filmliefhebber en zijn systeem werd zo bekend, dat er echte Hollywood sterren naar Nederland kwamen om hun project aan hem te kunnen verkopen. Waaronder Platoon en volgens mij Basic Instict.

Dit is ook bij de Wereld Draait Door geweest. De documentaire is gemaakt door de dochter van de man in queeste.
Allright, allright, allright
WillemJ
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Touchwood » 29 apr 2015 22:58

Rozemyn Afman over Frans Afman, the Hollywood Banker.
DWDD: Hollywood Banker
IMDb

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmvragen