Vleeshaak's horror/cult corner

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Zombie Ass: Toilet of the Dead

Berichtdoor Vleeshaak » 11 dec 2013 14:01

Zombie Ass: The Toilet of the Dead (Zonbi Asu)
Noboru Iguchi , 2011

Het was de bedoeling dat ik deze maand allerlei kerstgerelateerde films zou bekijken en reviewen en ik was dat ook echt van plan. Maar aangezien het jullie waarschijnlijk weinig interesseert en ik de bijna dwangmatige, schrap dat bijna maar trouwens, neiging hebt om films die de grootste wansmaak beloven te bekijken, moest ik deze meteen zien toen ik hem tegen kwam...

Vijf jongeren trekken het bos in omdat één van hen heel graag een lintworm wil inslikken die leeft in de darmen van een vis en zo slank hoopt te blijven. Nu lijkt me dat sowieso al niet echt een ontzettend goed idee, maar de parasieten blijken nog gevaarlijker te zijn dan ik al dacht. Die krengen worden groot en graven zich een weg naar je hersenen en als ze die bereiken, krijg je hele vreemde zombies die zich meer bezighouden met het omlaag proberen te trekken van broekjes dan met mensen opeten.

Elke keer dat je denkt dat je alles heb gezien, bewijst een Japanner weer het tegendeel. Zombie Ass is een film van Noburu Iguchi, die al meerdere genrefilms heeft gemaakt zoals Machine Girl, Robo Geisha en het segment F is for Fart in ABC's of Death. Stuk voor stuk aparte films die doen vermoeden dat er bij de beste man een behoorlijk steekje los zit en na het zien van deze film weet ik het zeker. De film is een zombiefilm, vol met poep- en scheetgrappen, gemixt met een aparte poepfetisch die de regisseur lijkt te hebben en een vleugje hentai. Oftewel een film met een hoog “WTF? Getverdemme! Holy Shit! LOL!” gehalte. Ik weet dat niet een officiële term is, maar dat was wel ongeveer 96% van mijn gedachten toen ik de film keek. Bijvoorbeeld de scène waar een ontzettend overacterende, rondborstige actrice boven een soort van open toilet hangt, hardop alles beschrijft wat er in haar darmen omgaat (en de camera ondertussen wellustig inzoomt op allerlei lichaamsdelen) en plotseling uitgebreid betast wordt door een zombie die blijkbaar in die beerput zwom, is een scène die toch wel in de geschiedenisboeken zal verdwijnen als één van de vreemdste scènes die ik heb gezien. Dat er daarna een complete horde fecaliën gooiende strontzombies uit het hokje stroomt, zal dan ook niemand meer verbazen. En dan heb ik het ook niet over de op handen en voeten lopende zombies, die bestuurt worden door een worm met boorkop die uit hun aars hangt. (Misschien had ik toch dit stukje moeten beginnen met een kleine waarschuwing voor mensen met een gevoelig maagje of met goede smaak).

Ik kan natuurlijk verder gaan met het beschrijven van de belabberde acteurs, de op zich nog best aardige regie en de slechte cgi, maar daar zal niemand wakker om liggen. Deze film kijk je (of niet) vanwege de compleet waanzinnige scènes vol gore en andere ranzigheid. Liefhebbers van Japanse rariteiten gaan hier veel plezier aan beleven en de rest zal waarschijnlijk een teiltje nodig hebben.

Kwaliteit: 2/5
Vermaak: 4/5

Trailer:
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies