To live forever! B-films door Frank

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Als het woord tieten in een recensie staat, moet daar beeldmateriaal bij?

Ja, want ik weet niet wat Google is.
6
16%
Ja, dat is een reden om de film te kijken.
22
59%
Nee, ik geloof je op je woord.
7
19%
Nee, tieten zijn goddeloos! The power of Christ compels you!
2
5%

Totaal aantal stemmen : 37

To live forever! B-films door Frank

Berichtdoor Frank_Costello » 22 nov 2009 15:57

Masochistisch als ik ben bestelde ik op een dag House of the Dead bij de Free Record Shop. Na mezelf 2 weken geergerd te hebben aan mijn beslissing besloot ik hem toch maar te kijken. Wat blijkt nu? Hij is fantastisch! Het acteerwerk is lachwekkend slecht (inclusief nep accenten). De make-up en effecten zijn uit de paardenstront getrokken en totaal ongeloofwaardig, maar juist daardoor is het zo leuk. Ik ga nog niets verklappen, dat bewaar ik voor de eigenlijke recensie, maar het is lachen gieren brullen met Uwe Boll.

Wat er verder nog door mij is ondergaan lees je de volgende dagen/weken/maanden van mij!

PS:
Na ieder artikel wordt de poll geupdate met een nieuwe vraag, dus blijf checken!

Recensies:
Laatst bijgewerkt door Frank_Costello op 15 jul 2015 18:44, in totaal 21 keer bewerkt.
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Mark » 22 nov 2009 16:00

BOEE!!!

Weer iemand die Uwe Boll hier uit moet lachen, kunnen al die mensen niet gewoon een ban krijgen ofzo he... admins!
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 22 nov 2009 16:13

Mark schreef:BOEE!!!

Weer iemand die Uwe Boll hier uit moet lachen, kunnen al die mensen niet gewoon een ban krijgen ofzo he... admins!

Uitlachen? Ik zeg toch dat hij een hele leuke film heeft gemaakt? Ik had alleen geen hoge verwachtingen van House of the Dead, en die waren volkomen ongegrond :-?
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Mark » 22 nov 2009 16:28

Je beledigt de intelligentie van het instituut Uwe Boll. Zondaar!
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor pietje012 » 22 nov 2009 16:58

Mark schreef:Je beledigt de intelligentie van het instituut Uwe Boll. Zondaar!

En daarvoor ben je een zondaar? als Uwe Boll je minder legt dan bij iemand anders?
pietje012
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 22 nov 2009 17:33

Mark schreef:he... admins!

He, wat? Eh ...

Briljant topic! Kan niet wachten op verdere bijdrages!
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Mark » 22 nov 2009 17:40

JB schreef:
Mark schreef:he... admins!

He, wat? Eh ...

Briljant topic! Kan niet wachten op verdere bijdrages!
Ik ga mezelf in laten vriezen en als dit forum weer normaal is geworden laat ik me ontdooien...
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 22 nov 2009 21:00

We beginnen dit topic met onze ouwe vriend Uwe Boll. Na een stel onbelangrijke kleine films waar niemand hier waarschijnlijk ooit van heeft gehoord (de bekendste heeft nog geen 2,000 votes op imdb), begon Boll met House of the Dead. Niemand wist toen nog hoe vermakelijk deze film zou worden.

House of the Dead

Afbeelding

De film start met een voice-over van een nog onbekende man, die wel wat weg heeft van Ash van de Evil Dead films. Alleen een stuk minder cool. Hij opent met: It was a nightmare. So many dead people. So many victims. It all started a few days ago when I came here for a rave. Now all that remains is the rotten smell of death. . We hebben nog geen idee waar hij het over heeft. Intrige!

Nu maken we kennis met de hoofdpersonen. Simon (de sexloze tiener), Greg (de dekhengst), Alicia (brunette met brains en een ENORME cleavage), Karma (de gebruikelijke negerin, die waarschijnlijk als eerste doodgaat) en Cynthia (blonde slet en aanstelster). Ze willen naar “het feest van de eeuw”. Helaas hebben ze de boot gemist. Ze lopen naar een andere boot toe, alwaar ze worden begroet door Sallish, het gekke scheepsmaatje in gele regenjas inclusief haak i.p.v. hand. Hij weigert ze, en dan komt (echt waar) kapitein Kirk aanlopen. Deze biedt ze aan ze naar het eiland te varen, tegen de belachelijke prijs van 1000 dollar, die Greg natuurlijk bij zich heeft. Helaas komt er een controle van de havenpolitie. Gelukkig vaart Kirk snel weg (met zijn oude bootje, en de havenpolitie kan hem niet bijhouden). Ze komen aan bij de ‘Isla de Muerte’.

Muerte. That's Spanish for 'death.' In case you don't speak Mexican.

Afbeelding
Greg, Sallish en Kirk op een rijtje.

Nu gaan we naar een shot van het feest, met een achterlijk groot Sega logo op de achtergrond (en tieten!). Een stelletje van het feestje gaat naar het strand toe, alwaar het meisje, natuurlijk, haar shirt en broek uitdoet, waarna ze in slechts een string gehuld het water inspringt. Waarom de man er niet gelijk achteraan gaat, gaat mijn verstand te boven.

Afbeelding

Een tijdje later is de man weg, en gaat het meisje het bos in, op zoek naar hem. Daar stuit ze op een huis (van de doden!) waar ze naar binnen gaat. Ik hoef je nu ook al niet meer te vertellen dat zij en haar vriendje dood gaan?

We gaan weer terug naar onze hoofdpersonen, ondertussen gearriveerd op het eiland. Ze gaan op zoek naar het feest van de eeuw, maar ze vinden alleen een “bar” en een paar tenten. De jongens beginnen aan het bier, de blonde-slet-wier-naam-iedereen-alweer-vergeten-is en de negerin vragen zich af wat ze in deze film doen en Alicia vraagt zich af waarom er niemand is. Gelukkig kan er nog iemand nadenken in deze film. Tenminste, dat denk je, want daarna komt ze met het geweldige voorstel om de bossen in te lopen. Op Greg en blondie, die natuurlijk gaan jeweetwellen, gaat iedereen mee. Dat was het teken voor de zombies. Greg gaat even naar de WC, en bijna-witte-haarkleur blijft alleen in de tent achter.

Afbeelding

Ondertussen lopen Simon, Karma en Alicia naar het huis (van de doden!). Daar gaan ze naar binnen. Waarom? Al sla je me dood. Daar vinden ze Rudi (de wannabe Ash van het begin, en de enige die ik niet op hoefde te zoeken), Liberty en nog een overlevende van het feest. Rudi kent Alicia blijkbaar, maar er is nooit uitgelegd hoe. Zij willen natuurlijk gauw weg, maar Simon en de gang willen niet weg voor ze hun vrienden hebben gevonden. En zo begon de epische queeste naar het feest, waar opeens geen Sega-logo meer hangt.

Daar aangekomen vinden ze Greg in een omgevallen chemisch toilet. Nu alleen nog die-ene-met-die-grote-tieten en dan zijn ze weg. Ze vinden haar, maar oh grutjes, ze is een zombie! Gelukkig vindt de havenpolitie (een blonde vrouw, met een AUTOMATISCH wapen, wat nog steeds verboden is in de VS) ze net op tijd, en knalt de zombie neer.

Jordan Casper: Who was that thing?
Jordan Casper: Not anymore.

Nu begint men na te denken en besluiten ze om naar de boot te gaan en huiswaarts te keren. Helaas is de boot overgenomen door zombies, en gaan ze dus terug naar het huis. Nu komt de meest hilarische scene in de hele film. Het is een actie-scene van ongeveer 10 minuten, waarin iedereen getraind is door het Amerikaanse leger en Bruce Lee. Ze wisselen constant van wapen, hoeven niet te herladen en er wordt onnodig veel bullettime gebruikt. Alleen al het openingsshot in de scene is goud waard:

Afbeelding

Ik zal verder niet zoveel meer verklappen (ik kan nog pagina’s vol schrijven over deze film) maar ik wil jullie dit niet onthouden. Houd je goed vast.

In de eerder beschreven actie scene gebeurt onder andere het volgende: een zombie met een bijl maakt een salto over een hek en gooit de bijl. Havenpolitie springt in de lucht (in slow-motion!) en de camera draait om haar heen. Ze vuurt haar shotgun af een de zombie vliegt naar achter. Dat mijn mede Filmtotaal-ers is een van de beste slechtste scenes ooit in een film.

Afbeelding

Imdb-score: 2.0
Rottentomatoes score: 4%

Frank’s score: 7/10

Conclusie:
Non-stop lachen als je er met de goeie instelling naar kijkt, anders kan je je alleen maar ergeren. Snob!

PS:
Opbouwende kritiek is altijd welkom, hou het wel beschaafd a.u.b.
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor patrob » 22 nov 2009 22:04

Deze moet ik zien. :D
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 22 nov 2009 22:34

patrob schreef:Deze moet ik zien. :D
Duh! Ik heb het al eerder gezegd... en ik zeg het nu weer ... Dit is Uwe's beste film :)
Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor patrob » 22 nov 2009 22:59

Ik vond Alone in the Dark ook helemaal niet onaardig eigenlijk. :D

Vanmiddag zag ik nog een stukje van In the name of the King (of hoe het ook heet) en dat was toch inderdaad wel behoorlijk slecht. Je vraagt je toch af, waarom al die bekende namen zich ervoor geleend hebben?
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 23 nov 2009 01:01

Frank_Costello schreef:Opbouwende kritiek is altijd welkom, hou het wel beschaafd a.u.b.
Je zou wat meer ruimte/aandacht aan kritiek (of die nou negatief of positief is) kunnen besteden, en wat minder aan de beschrijving van het verhaal. Verder komt je enthousiasme op zich wel leuk over. Toch mag de conclusie wel wat meer onderbouwd worden, door meer mening/kritiek dus. Tenzij je vindt dat in dit geval de plotbeschrijving voor zich spreekt. :wink:
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 23 nov 2009 08:13

Frank_Costello schreef:PS: Opbouwende kritiek is altijd welkom, hou het wel beschaafd a.u.b.

Als je het woord "tieten" in je recensie gebruikt, dan is beeldmateriaal daarvan zeer wenselijk. :wink:
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frank_Costello » 23 nov 2009 08:28

Rich Art schreef:
Frank_Costello schreef:PS: Opbouwende kritiek is altijd welkom, hou het wel beschaafd a.u.b.

Als je het woord "tieten" in je recensie gebruikt, dan is beeldmateriaal daarvan zeer wenselijk. :wink:

Probeer je het niveau van de site een beetje hoog te houden... :D
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 23 nov 2009 08:40

Nee hoor, ik probeer de maandagochtend zo prettig mogelijk te maken. :wink:
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies