To live forever! B-films door Frank

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Als het woord tieten in een recensie staat, moet daar beeldmateriaal bij?

Ja, want ik weet niet wat Google is.
6
16%
Ja, dat is een reden om de film te kijken.
22
59%
Nee, ik geloof je op je woord.
7
19%
Nee, tieten zijn goddeloos! The power of Christ compels you!
2
5%

Totaal aantal stemmen : 37

Re: To live forever! B-films door Frank

Berichtdoor Vleeshaak » 05 nov 2014 09:40

Grootste probleem dat mensen met deze film hadden is dat Michael er helemaal niet in zat. Blijkbaar hadden ze de intentie om elk jaar rond Halloween een opzichzelfstaande horrorfilm uit te brengen, maar aangezien de eerste twee dat duidelijk niet zijn en erg populair waren, pikten de fans dat niet en brandden die film compleet af. Begrijpelijk, maar wel jammer voor de film. Best een leuke en redelijke originele film.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 06 nov 2014 14:32

Halloween: Resurrection (2002)

Afbeelding

Na het abominabele Halloween H20 is Jamie Lee Curtis wéér terug om Michael voor de zevende keer “voorgoed” het zwijgen op te leggen. “Maar Jamie Lee,” aldus een producer, “de vorige film was toch de laatste? Daarnaast ligt zijn hoofd eraf!”. “Geen probleem! We hebben nog wel een mooie twist achter de hand!” Zo moet het ongeveer gegaan zijn in de meest onbewust hilarische Halloween film tot nu toe.

Hoe Michael het einde van de vorige film overleefde was een mooie twist geweest… als ie van te voren ook echt bedacht was. Op deze manier is het een goedkope manier om er wéér een vervolg uit te pompen. De man die door Laurie Strode is onthoofd was namelijk een ambulance medewerker wiens strottehoofd kapot was geknepen door Michael, toen het masker op kreeg en zodoende aangezien werd voor meneer Meyers. Juist ja, vergezocht dus. Dit is het opzetje om van de openingsscène van Resurrection al-fucking-weer Jamie Lee Curtis op te laten duiken, weer met die bezorgde kop die ze altijd opzet. Ein-de-lijk gaat ze dan voorgoed dood in de eerste scène. So far, so standard.

Afbeelding

Godzijdank, lieve kijkbuiskindertjes, wordt het toch nog leuk. Dit heeft vooral te maken met rapper Busta Rhymes die misschien niet kan acteren, maar wel de enige lijkt te zijn die er lol in heeft in een Halloween film te spelen. Hij speelt een tv-producent die een stel tieners naar het Meyers huis stuurt om te “onderzoeken” waarom Michael helemaal apeshit ging. Zelf heeft hij daar spullen geplaatst om te laten lijken of er echt nog sporen zijn van het jochie wat zo velen jaren geleden zijn zus slachtte. Vind Michael zelf natuurlijk niet oké, dus die komt even orde op zaken stellen.

De Big Brother set up leidt tot een aantal leuke momenten die nooit spannend zijn, maar wel vermakelijk. Zo loopt Busta Rhymes rond in het masker als hij de echte killer tegenkomt en begint hij hem uit te schelden. Hij denkt dat het een producer is, en het is daadwerkelijk grappig als Michael teleurgesteld wegloopt. Ook als mijnheer Rhymes Michael met karate trappen wil verslaan werkt dit gigantisch op de lachspieren. Geen klachten over de acteerprestaties van deze rapper, LL Cool J eat your heart out!

Afbeelding

Helaas is de rest van de film nogal matig. Naast de live tv gimmick is er niet heel veel boeiends aan en ben je hem al na een dag of drie compleet vergeten. Geen gigantisch memorabele kills, geen spannende scènes, geen fantastische borsten of inventief verhaal. Tenzij je Busta Rhymes dus wil zien kan je deze lekker skippen, of je moet écht alle Halloween films gezien willen hebben.

Imdb cijfer: 4,0
RT cijfer: 12%

Frank’s cijfer: 4.5

Conclusie:
Allemaal heel matig en niet de tijd waard. Behalve Busta Rhymes natuurlijk!
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JamesBond » 08 nov 2014 19:16

Om de een of andere reden heb ik nu wel zin gekregen om de Halloween-reeks eens volledig te kijken :P Dus bedankt Frank! :+ Ben ik trouwens de enige die dit ding prachtig vind:

Afbeelding

:P
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 19:23

JamesBond schreef:Om de een of andere reden heb ik nu wel zin gekregen om de Halloween-reeks eens volledig te kijken :P Dus bedankt Frank! :+

Hahaha, mooi daar doe ik het voor! Bijna alle films in dit topic kan ik trouwens wel aanraden met voldoende vrienden en genoeg... ahem... geestverruimende middelen :D

JamesBond schreef:Ben ik trouwens de enige die dit ding prachtig vind:

Afbeelding

:P

Nope, ik vind het ook een mooi hebbedingetje!
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JamesBond » 08 nov 2014 19:31

Haha, hangt wel een duur prijskaartje aan :P Heb ze niet voor goedkoper dan $100 gezien… Sommige horrorfilms werken inderdaad het beste met vrienden, een film als Jeepers Creepers bijvoorbeeld werkte perfect :P
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 08 nov 2014 19:41

Mee eens, mee eens ;)
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 19:51

Airbender schreef:Niet mee eens Berend. Een echte horrorfilm kijk je alleen, helemaal alleen, niet in de bios maar thuis, in de nacht, in het donker. Pas dan voel je de horror!

Ach, ik heb bij meer films wel zoiets, dat ie beter wordt in gezelschap. Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt met "echte horrorfilm". Wat valt daar dan wel/niet onder?
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 20:12

Ik kan je uit vrij rijke ervaring vertellen dat 90% van "echte" horrorfilms een stuk leuker zijn met maten :D
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 20:18

Op die fiets! Ja dan zou ik hem alleen kijken. Of met een knappe date natuurlijk, ook niks mis mee B-)
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 20:33

Tip van mij: drink gigantisch veel koffie, dan glijden je darmen compleet leeg, dan 6 uur niks meer eten, schijt je ook niet in je broek :D
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Frank_Costello » 08 nov 2014 20:50

Airbender schreef:Frank onthoud jij wel wat ik zeg? Ik zei dat ik juist wel in mijn broek wil schijten als ik een horror kijk!

Ja, maar niet met die date erbij! Dan kan je beter een beetje leeg zijn!
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Vleeshaak » 09 nov 2014 15:59

En wat als die date dan alles laat lopen tijdens de film?
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor WizardOfOss » 09 nov 2014 17:27

Liefde is....lekker samen in je broek schijten?

Afbeelding
Accustomed to the supernatural, disaster-like madness, I mistake my daily life for peace.
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ed Crane » 09 nov 2014 17:34

"Heeft"?
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 09 nov 2014 17:47

Ik zit te eten :o
Mark
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies