Jurassic Park 4

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Jurassic Park 4

Berichtdoor Passie86 » 31 aug 2011 09:53

Laten we hier eens over praten.

bron: http://ology.com/screen/spielberg-talks-jurassic-4-and-possible-franchise-reboot

[i]Yeah, it's been a decade since the last film, but recent talks about a fourth Jurassic Park has this fan all excited again with Steven Spielberg​ 'brainstorming' to reboot the franchise again. He's already launching Terra Nova, a prehistoric drama about dinosaurs, on Fox this fall so this is the next natural course.

3 cities aliens are most likely to attack
Watch: Spielberg's 'Terra Nova' trailer

According to The Hollywood Reporter, the director has been meeting with screenwriter Mark Protesevich, although Universal (who released the the first three films) and Spielberg’s people both say that they don’t have anyone to write a script yet. Those who are unfamiliar with Protesevich, his most recent story credit is Thor. His notable screenplays include I Am Legend, The Cell​ and Poseidon, so Jurassic Park 4 would be within his realm of creativity.

The Jurassic Park franchise hasn’t been touched since 2001, when the third film in the trilogy grossed a weak $369 million dollars compared to the original $915 million that was raked in by the first one directed in 1993. However, since then there has been a major resurgence of 3D effects and great improvements in digital effects so Universal would do well to move Jurassic forward now before 3D hits its peak and drops.

Second, there is a definitely niche market for sci-films this year with Battle: Los Angeles and Super 8 to just name a couple in the recent months. Aliens, mayhem...so why not dinosaurs too? However, Spielberg should remember to maintain the original feel of the first film and not go too overboard with the effects and throw in 3D for the sake of it (ahem, Tron, anyone?). The reason why the second and third Jurassic films started tanking was because there were too many things going on at once. They got too ahead of themselves and started blowing things up just for the sake of it. The fourth film should take a step back and Universal and Spielberg should re-evaluate where they want the franchise to go.

A great example would be Universal’s Fast and the Furious franchise, which remains strong because each film stays true to their initial concept of fast cars, muscles and hot women. There's not much else to the plot, but since they use these elements in every film, it works. Anything that veers outside this would surely crash and disintegrate.

So if a Jurassic Park 4 does come to fruition, these two things are necessary: Spielberg must direct (and not be executive producer like he was on Jurassic 3) and Jeff Goldblum​ needs to be brought back. He is the heart of the first movie and will be the heart of the fourth. Is it any wonder why Jurassic Park 3​ did so poorly?
[/i]

Wat me opviel is dat Samuel L Jackon, Jeff Goldblum en Sam Neill worden genoemd als mogelijke cast

http://www.imdb.com/title/tt0369610/
Passie86
Bijrol
Bijrol

Re: Jurassic Park 4

Berichtdoor Rich Art » 31 aug 2011 10:06

Passie86 schreef:Wat me opviel is dat Samuel L Jackon, Jeff Goldblum en Sam Neill worden genoemd als mogelijke cast

Heb je dat verhaal dat er bij IMDB staat wel eens gelezen? Dat is met geen mogelijkheid serieus te nemen... :P
Die cast klopt dus van geen kant.

Ik zie een deel 4 zeker zitten, maar daarvoor met het inderdaad allemaal wat minder bombastisch. En laten we hopen de dat 3D hype dan wel inmiddels voorbij is.
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Passie86 » 31 aug 2011 10:07

Ja imdb is niet echt serieus te nemen. Maar toch.. :P Het zou toch geweldig zijn dat deze 3 acteurs terug zouden komen. Ik denk dat MR Arnold dan alleen een beetje lastig is. Hij zal een arm minder hebben
Passie86
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Rich Art » 31 aug 2011 10:21

Tja, ik zou het heel erg vreemd vinden als hij zou terugkeren... Dat zou de 'serieuze' toon van de films in ieder geval behoorlijk aantasten.
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Passie86 » 31 aug 2011 10:26

Precies :D Voorlopig maar even afwachten.
Passie86
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Turbowizard » 24 okt 2011 21:37

Er is een verhaal schijnt en de film moet mogelijk binnen 2 tot 3 jaar in de bios zijn. Op deze film zit ik het meest te wachten. Beste film aller tijden , tja jeugd sentiment haha

Hoe dan ook vorig weekend me limited edition blu ray box binnen gekregen. Wat wou ik deze film graag op blu ray. Ik wacht al jaren. Hoe dan ook deel 1 is echt slecht op blu ray. Dino 's zijn wel mooi en het is wel scherper maar wat een ruis zeg. Echt lelijk en storend. Hier koop je geen blu ray voor. Snel vergeleken met de normale dvd ... En eigenlijk is die mooier. Wel minder scherp maar ook veel minder ruis.

Twee en drie zijn wel mooi scherp en beter, omdat die gelukkig wat jonger zijn. Deel 1 op dvd hou ik nog wel even in me dvd kast ...

Hoor graag van andere die 1 ook op blu ray hebben wat zij vinden ...

Btw zou komende donderdag pas uitkomen maar werd vorige zaterdag al door frs geleverd :-)

Greetz Michel
Turbowizard
Figurant
Figurant

Berichtdoor Duikboot » 24 okt 2011 23:16

Kijk eens aan dat is goed nieuws... Ben ook wel benieuwd naar het vierde deel uit de reeks.
Afbeelding
:+
Duikboot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor bobocad » 24 jul 2012 09:49

Er was laatst weer wat nieuws op Filmtotaal geplaatst. "Jurassic Park 4 in de zomer van 2014". Toch maar eerst zien en dan pas geloven. Want dat er een JP4 komt, wordt al jaren geroepen.
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 27 jul 2012 11:40

Tuurlijk gaat de film er komen. Daar is het commercieel gezien veels te aantrekkelijk voor.

Het is alleen zo triest dat ze een paar jaar geleden zeiden dat ze geen nieuwe film meer zouden maken uit respect voor de overleden Michael Crichton. Daar is ook nog maar weinig van over dan...
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frietgezicht » 06 sep 2012 18:19

Op zich vind ik het alle 3 wel vermakelijke films maar per film werd het minder.Deel 3 was de 1ste kijkbeurt nog leuk maar vooral herzieningen pakken voor mij niet goed uit.
Deel 2 vond ik ook wel erg leuk hoewel erg veel kritiek op is maar behalve het einde in de stad na en een tiener die turnen gebruikt om raptors uit te schakelen vond ik die gewoon ook top.
Deel 1 is classic en jeugdsentiment.

Maybe is een lange pauze goed geweest.
Dinosauriers blijven origineel want op de eerste 3 films na is er geen film met dino's waar ik van geniet dus ze weer op een groot scherm zien verheug ik me op.
Alleen moeten de kills echt beter qua wie eraan gaan want het is elke film wel erg voorspelbaar en vooral in deel 3!
Beetje schokkend,gewoon de dreiging van tieners,niet teveel humor(geen telefoons meer in dino's) maar af en toe een grapje en geen irritante kids meer en gewoon wat sterke karakters.
Laat maar komen!
Neill en Goldblum weer samen zou wel tof zijn,Goldblum is het leukste karakter uit de eerste 3 delen.
Beter 1 krat bier koud in je koelkast dan 10 lauw in de winkel.
Frietgezicht
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor bobocad » 08 sep 2012 01:01

Rich Art schreef:Tuurlijk gaat de film er komen. Daar is het commercieel gezien veels te aantrekkelijk voor.

Here comes the fun part. Want schijnbaar is Jurassic Park deel 1 ook nog steeds commercieel aantrekkelijk.
Men gooit er een 3D sausje overheen

http://collider.com/jurassic-park-3d-re ... te/152554/

En zo blijft men maar roepen dat er een deel 4 uitkomt. Tja.... :}
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 10 sep 2012 07:21

Dit is voor het eerst dat ik niet rouwig ben om de 3D versie. Ik ben allang blij dat ik weer eens naar Jurassic Park in de bios kan. :)
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor bobocad » 10 sep 2012 22:23

Nee, ik hoef JP niet meer te zien in de bios. 1x was voor mij al genoeg.

Er waren maar 3 dingen die mij naar Jurassic Park in de bioscoop lokte.

1) Ariana Richards. Jammer dat ze gestopt is met acteren. Had graag meer van haar willen zien :wink:
2) CGI dino's met name T-Rex.
3) 1e film met DTS geluid.

Ik heb DTS-HD Master Audio 5.1. al in huis. En dat vind ik al prima geluidje bij mijn thuisfront.
CGI daar kijk ik niet meer van op. Het is wel jeugdsentiment, maar het wow gevoel van toen is er niet meer. In 20(!) jaar tijd is er veel veranderd op het gebied waar Jurassic Park is begonnen.

Voor mij is JP prima om thuis te bekijken nu via Blu-ray (vroeger via de Superbit DVD's) vanwege het geweldige DTS demomateriaal.
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 10 sep 2012 22:50

Kom op zeg, je kunt argumenteren wat je wilt, maar er is maar één wezenlijk argument dat alles beslecht: DINOSAURUSSEN OP EEN BIOSCOOPSCHERM. Zo. Zelfs als ie zo zwak is als deel 3 wordt dat dus weer een tripje naar de bios :P
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rich Art » 11 sep 2012 07:17

Helemaal met Ed eens! :T
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Volgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies