Man of Steel

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Man of Steel

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 14:49

Dit is een topic over alles van Man of Steel! Voor discussies en nieuwtjes :8

Dus.. Wat vinden jullie tot zover van MOS??
Steve-O
Filmster
Filmster

Re: Man of Steel

Berichtdoor bobocad » 24 jul 2012 15:51

Van de cast niks op aan te merken. Ben zelfs zeer blij dat Amy Adams Lois Lane gaat spelen. Dat kan sowieso al niet fout gaan. Russell Crowe is een waardige opvolger van Brando om Jor-El te spelen. Andere groot voordeel een deel van The Drak Knight crew zit achter deze produktie. Weta Digital gaat voor de visual effects verzorgen, dus daar maak ik me ook geen zorgen over.

Waar ik wel bang voor ben. Is de zoveelste origin story. Ik had al bij Spider-man een beetje "been there done that" gevoel.
Dylan Sprayberry is gecast als 13 jarige Clark, en Cooper Timberline gaat de 9 jarige Clark spelen.
Verder hoop ik dat het Superman thema van John Williams in ere blijf behouden, liefst nog met die prachtige opening credits. Bij Superman Returns hebben ze dat wel in ere gehouden. Kippevel als ik dat weer zie en hoor.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 16:28

De cast is top, ik vertrouw Snyder, met Nolan als uitvoerend producent (als hij zegt dat het verhaal fantastic is dan is dat het zeker) en WETA die de VFX verzorgen zoals jij al noemde: TOP!

Ik ben juist erg blij dat ze van John Williams' soundtrack afstappen. Dat hebben we nu wel gehad, tijd voor een nieuwe tune :P Zimmer zei ook al dat hij dat niet gaat proberen na te doen, maar een andere richting inslaat en dat is de juiste weg als je het mij vraagt.

En dat van een origine verhaal.. Dat was in Spidey's nadeel omdat we zijn origine al een keer op film hadden gezien en dat was niet zo gek lang geleden. Dit word het tweede origine verhaal van Superman sinds 1978 als ik het goed heb. Dus dat is een onnodig minpunt. Ik denk juist dat een origine verhaal in hun voordeel werkt.
Steve-O
Filmster
Filmster

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 16:31

En dan vergeet ik toch bijna het op mijn eigen topic te zetten :P

Hier de link naar de beelden van Comic-Con, tot hoever die blijft: KLIK!

btw, hoe werkt zo'n youtube filmpje hier?? Het lukt me maar niet om het zo te plaatsen.. Ik weet dat er een youtube knop is maar hoe je dat in moet vullen is me een raadsel.
Steve-O
Filmster
Filmster

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jul 2012 16:41

Je neemt de code van het filmpje (in de url na v=) en plaats die hier in de code, die je krijgt als je op de youtube knop klikt, achter het = teken en laat dan de ruimte tussen ] en [ leeg. Het is alsof je een link plaatst zoals je net gedaan hebt, maar dan zonder een woord om op te klikken.

Zo dus (klik op citeer om te zien hoe dat er uitziet):

Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor bobocad » 24 jul 2012 17:15

Steve-O schreef:Ik ben juist erg blij dat ze van John Williams' soundtrack afstappen. Dat hebben we nu wel gehad, tijd voor een nieuwe tune :P Zimmer zei ook al dat hij dat niet gaat proberen na te doen, maar een andere richting inslaat en dat is de juiste weg als je het mij vraagt.

Persoonlijk is het juist niet handig om iig van het Superman thema af te stappen.
Superman March is zo herkenbaar en iconisch. Sommige dingen zijn eenmaal tijdloos, zelfs in deze achterlijke vlugge tijden.

Williams' "Superman Theme", which is first heard during the opening credits to the first Superman film, has been reused (with varying arrangements) as the opening music for every Superman film except for Superman III, in which Ken Thorne employed a lighthearted, somewhat comical cue to represent 'the streets of Metropolis.' It is also referenced in Jerry Goldsmith's score to the 1984 film Supergirl during a scene in which the title character sees a poster of Superman.

Zelf zegt Zimmer hierover:

”Let’s be honest – I am only human and John Williams is super-human. That Superman theme is beloved and iconic. It’s a pretty hard act to follow and it’s like me saying to you can you turn this interview in to a decent piece of Shakespeare. You’ll say “Maybe not today…!”

Gelukkig heb ik een zwak hart voor Zimmer. Hii maakte samen Howard een andere Batman soundtrack wat zelf beter was dan Elfman. D.w.n.z. dat Zimmer een betere soundtrack/Supeman thema gaat maken dan de heer Williams.

Hoe dan ook, ik zal het wel horen in glorieuze IMAX surround sound.

Steve-O schreef:En dat van een origine verhaal.. Dat was in Spidey's nadeel omdat we zijn origine al een keer op film hadden gezien en dat was niet zo gek lang geleden. Dit word het tweede origine verhaal van Superman sinds 1978 als ik het goed heb. Dus dat is een onnodig minpunt. Ik denk juist dat een origine verhaal in hun voordeel werkt.

Sorry, zijn wij dement aan het worden? Nadeel voor Spidey omdat het niet zo lang geleden is. Spider-man 1 uit 2002, Amazing Spider-Man uit 2012 = 10 jaar.
Voor de goede orde. Superman Returns uit 2006, Man of Steel 2013 = 7 jaar.
Veel korter dan Spider-man :wink:

Nee, Ik zie niet echt het voordeel om voor de 3e(!) keer weer een origin story voor mijn neus te krijgen. Voor nieuwe kijkertjes/generatie misschien begrijpelijk. Maar het overgrote deel van de bevolking heeft wel degelijk de Reeves Superman gezien. :wink:

Ook niet te vergeten. Het origine verhaal van Superman is sowieso al veel bekender dan die van Spider-man, laat staan dan die van Bats.
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Silenzio » 24 jul 2012 17:25

Tijdje geleden dat ik hem gezien heb, maar het origin verhaal van Superman komt toch niet uitgebreid aan bod in Superman Returns?
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jul 2012 18:24

Ik dacht het niet, volgens mij was het bedoeld als vervolg op de eerste film. Maar ik kan me er weinig van herinneren omdat ik 'm zo saai vond.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 18:29

bobocad schreef:
Steve-O schreef:Ik ben juist erg blij dat ze van John Williams' soundtrack afstappen. Dat hebben we nu wel gehad, tijd voor een nieuwe tune :P Zimmer zei ook al dat hij dat niet gaat proberen na te doen, maar een andere richting inslaat en dat is de juiste weg als je het mij vraagt.

Persoonlijk is het juist niet handig om iig van het Superman thema af te stappen.
Superman March is zo herkenbaar en iconisch. Sommige dingen zijn eenmaal tijdloos, zelfs in deze achterlijke vlugge tijden.

Williams' "Superman Theme", which is first heard during the opening credits to the first Superman film, has been reused (with varying arrangements) as the opening music for every Superman film except for Superman III, in which Ken Thorne employed a lighthearted, somewhat comical cue to represent 'the streets of Metropolis.' It is also referenced in Jerry Goldsmith's score to the 1984 film Supergirl during a scene in which the title character sees a poster of Superman.

Zelf zegt Zimmer hierover:

”Let’s be honest – I am only human and John Williams is super-human. That Superman theme is beloved and iconic. It’s a pretty hard act to follow and it’s like me saying to you can you turn this interview in to a decent piece of Shakespeare. You’ll say “Maybe not today…!”

Gelukkig heb ik een zwak hart voor Zimmer. Hii maakte samen Howard een andere Batman soundtrack wat zelf beter was dan Elfman. D.w.n.z. dat Zimmer een betere soundtrack/Supeman thema gaat maken dan de heer Williams.

Hoe dan ook, ik zal het wel horen in glorieuze IMAX surround sound.

Steve-O schreef:En dat van een origine verhaal.. Dat was in Spidey's nadeel omdat we zijn origine al een keer op film hadden gezien en dat was niet zo gek lang geleden. Dit word het tweede origine verhaal van Superman sinds 1978 als ik het goed heb. Dus dat is een onnodig minpunt. Ik denk juist dat een origine verhaal in hun voordeel werkt.

Sorry, zijn wij dement aan het worden? Nadeel voor Spidey omdat het niet zo lang geleden is. Spider-man 1 uit 2002, Amazing Spider-Man uit 2012 = 10 jaar.
Voor de goede orde. Superman Returns uit 2006, Man of Steel 2013 = 7 jaar.
Veel korter dan Spider-man :wink:

Nee, Ik zie niet echt het voordeel om voor de 3e(!) keer weer een origin story voor mijn neus te krijgen. Voor nieuwe kijkertjes/generatie misschien begrijpelijk. Maar het overgrote deel van de bevolking heeft wel degelijk de Reeves Superman gezien. :wink:

Ook niet te vergeten. Het origine verhaal van Superman is sowieso al veel bekender dan die van Spider-man, laat staan dan die van Bats.

Ik ben het niet eens wat betreft de "tijdloze score" van Superman. Het is in ieder geval geen feit en daar ben ik blij om :)
Superman Returns ging ook niet om zijn origine als ik het me goed herinner, volgens mij negeerde SR Superman 3 en 4 en is hij gewoon lange tijd weggeweest. Dus dat klopt niet wat je zegt. Dan is sinds 1978 tot volgend jaar een lang genoegen tijd om Supermans origine weer te vertellen. Als jij 35 jaar nog niet lang genoeg vind dan weet ik niet wat wel O+
Steve-O
Filmster
Filmster

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 18:30

Colonel_Kurz: waar is jouw avatar van als ik vragen mag?
Steve-O
Filmster
Filmster

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 jul 2012 18:32

Steve-O schreef:Colonel_Kurz: waar is jouw avatar van als ik vragen mag?

De serie Community:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor bobocad » 24 jul 2012 18:59

Steve-O schreef:Ik ben het niet eens wat betreft de "tijdloze score" van Superman. Het is in ieder geval geen feit en daar ben ik blij om :)

Ik zal even anders uitleggen. Williams' "Superman Theme" is vergelijkbaar met John Barry 007 theme. Ook zo'n tijdloze muziekstuk, wat trouwens ook weer te horen was tijdens Skyfall. Van sommige dingen moet je na eenmaal afblijven vind ik dan weer.

Steve-O schreef:Superman Returns ging ook niet om zijn origine als ik het me goed herinner, volgens mij negeerde SR Superman 3 en 4 en is hij gewoon lange tijd weggeweest. Dus dat klopt niet wat je zegt. Dan is sinds 1978 tot volgend jaar een lang genoegen tijd om Supermans origine weer te vertellen. Als jij 35 jaar nog niet lang genoeg vind dan weet ik niet wat wel O+
Close but no cigar. Deze film heeft wel degelijk een origin story, zij het wat beknopte versie dan de 1978 versie. De jeugd van Clark Kent komt ook in Superman Returns voor. Zie hieronder voor wat beelden uit trailers om je geheugen op te frissen. :wink:

Geen 35 jaar. Maar 7 Jaar :B:
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Steve-O » 24 jul 2012 23:29

bobocad schreef:
Steve-O schreef:Ik ben het niet eens wat betreft de "tijdloze score" van Superman. Het is in ieder geval geen feit en daar ben ik blij om :)

Ik zal even anders uitleggen. Williams' "Superman Theme" is vergelijkbaar met John Barry 007 theme. Ook zo'n tijdloze muziekstuk, wat trouwens ook weer te horen was tijdens Skyfall. Van sommige dingen moet je na eenmaal afblijven vind ik dan weer.

Steve-O schreef:Superman Returns ging ook niet om zijn origine als ik het me goed herinner, volgens mij negeerde SR Superman 3 en 4 en is hij gewoon lange tijd weggeweest. Dus dat klopt niet wat je zegt. Dan is sinds 1978 tot volgend jaar een lang genoegen tijd om Supermans origine weer te vertellen. Als jij 35 jaar nog niet lang genoeg vind dan weet ik niet wat wel O+
Close but no cigar. Deze film heeft wel degelijk een origin story, zij het wat beknopte versie dan de 1978 versie. De jeugd van Clark Kent komt ook in Superman Returns voor. Zie hieronder voor wat beelden uit trailers om je geheugen op te frissen. :wink:

Geen 35 jaar. Maar 7 Jaar :B:

Maar het is geen origine film. En dan nog, SR moet z.s.m. vergeten worden. Ik vind 'm net zo erg als Batman & Robin. En JA daarmee boor ik 'm flink de grond in :wink: Ze hebben nu de kans om Supes' origine te laten zien zoals zij dat willen. Daarmee kunnen ze 'm ook een goed onderbouwde achtergrond geven. Origine's zijn altijd interessant.
Steve-O
Filmster
Filmster

Berichtdoor bobocad » 25 jul 2012 20:46

Steve-O schreef: Maar het is geen origine film.

Of je SR leuk vind of niet, prima. Wees alleen niet eigenwijs.
SR behandelt wel de origin story. :P
En nee, ik vergeet SR helemaal niet.

Steve-O schreef: Ze hebben nu de kans om Supes' origine te laten zien zoals zij dat willen. Daarmee kunnen ze 'm ook een goed onderbouwde achtergrond geven.

Ja nogal wiedes hé. Man of Steel is een reboot. O+ Een zware opgave om Donner's Superman the movie en deels deeltje twee te kunnen overtreffen. David Goyer vs Mario Puzo. Richard Donner vs Zack Snyder. Christopher Reeve vs Henry Cavill. Terence Stamp vs Michael Shannon. Hmm lastig hoor.

Donner's Superman had maar 1 zwakte en dat was Margot Kidder. Alleen de aanwezigheid van Amy al levert MoS wel het voordeel van de twijfel. Plus dat ik Crowe een waardige opvolger vind van Brando's Jor-El. Of deze pluspunten worden benut zie ik volgende jaar wel. Ik kan alleen een echte oordeel geven als ik de hele film heb gezien. Ik kan dus niks baseren op een kijkje bij de cast en crew, laat staan 2 minuten trailers, foto's op het internet.

Juni 2013, tegen die tijd weet ik of Pathé een 2D en/of 3D versie draait. Liever geen 3D.
Op slechte 3D post production, waar Hollywood mee vol zit, zit ik juist niet op te wachten.

Origine's zijn altijd interessant.

Altijd? Ook voor Spider-man :D :wink:

Steve-O schreef:En dat van een origine verhaal.. Dat was in Spidey's nadeel omdat we zijn origine al een keer op film hadden gezien en dat was niet zo gek lang geleden.

Last but not least. Opnieuw de teaser, maar met wat geleende geluid uit Superman uit 1978.
Waardoor ik deze teaser veel beter kan waarderen. :T
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Steve-O » 25 jul 2012 20:55

Beetje zwak om de cast tegenover de cast van de vorige films te zetten. Waarom moet dat nou?? Je hebt de film nog geeneens gezien, later kan je wel komen met wie je beter vond in zijn of haar rol.

En daarbij, Spidey startte 5 jaar na Spider-Man 3 weer opnieuw, dus eigenlijk eerder een nieuwe film dan Superman. De tijd tussen Batman & Robin en Batman Begins was acht jaar als ik het goed heb. Dus 7 valt dan enigszins wel mee. Het is voor Spidey gewoon een beetje spijtig dat de eerste Spider-Man film nog twee vervolgen had en die wel beter waren dan SR en beter in het geheugen van menig mens liggen.

En die teaser met Williams' muziek, tja, je kan het leuk vinden of niet. Naar mijn idee hebben we dat tijdperk gehad. Ik ga daar niet steeds op terugvallen. Sommige mensen kunnen gewoon niet loslaten denk ik dan maar :8 Ik vind de score van Williams een beetje te oubollig, campy en te vrolijk.
Steve-O
Filmster
Filmster

Volgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies