Man of Steel

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Man of Steel

Berichtdoor Bilbo » 09 jul 2013 19:38

Ook een leuk detail :)
Bilbo Reviews || Misfit (2017) - Recensie
She wanted to go dancing, so we watched a movie.
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 10 jul 2013 07:20

Hahaha! :D
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JamesBond » 11 jul 2013 14:12

Ik heb de film gisteren gezien, en hij is totaal anders als ik had verwacht. Ik vind het een geweldige film, maar ik heb toch een paar dingetjes op de film aan te merken.

1.
2. De film neemt zichzelf te serieus. Er is op sommige plekken nog wel plaats voor een grap, maar over het algemeen blijft de film redelijk humorloos. Niet dat de film net zoals 'The Avengers' een actie/comedy moet worden, maar een beetje lichter had wel gemogen.
3. De film mist iets belangrijks: diepgang. Ik had op weinig momenten echt het gevoel dat ik me kon inleven in personages.
4. Superman is geen interessante held. Superman is natuurlijk het symbool van Amerikaanse vaderlandsliefde, maar hij ontkomt er niet aan dat hij als personage niet echt boeiend is. Superman kan niet dood en dat maakt hem tot een personage waar je niet snel bij meeleeft. Bij Batman en Spider-Man had ik dat wel, want zij zijn kwetsbaar en kunnen doodgaan, over Superman kan ik dat niet zeggen...
5. Ze hebben Superman ge-dark-knight. Nogmaals, ik vind MOS een geweldige film, maar ik heb het gevoel dat ze iets te veel probeerde om de film net zo te maken als 'The Dark Knight', en dat is met Superman geen goed idee, omdat hij totaal niet op Batman lijkt.
6. Zack Snyder is niet de juiste persoon voor deze film... Bij Snyder is het "meer is beter" maar bij deze film is dat niet het geval. Het is allemaal net wat te veel, wat ik ook het probleem vond met 'The Avengers'. Ik had Nolan deze film willen zien regisseren. Ik denk dat daar een heel ander soort film uit was gekomen.
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 11 jul 2013 16:38

Ik had geen probleem met het script. Het verhaal op zich vond ik verre van slecht. De uitwerking was (vooral in de tweede helft) gewoon net iets te over de top.
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Sha » 11 jul 2013 17:12

Je eerste punt vond ik juist het leukste van de hele film :)
Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JamesBond » 11 jul 2013 17:51

Leuk was het. Neemt niet weg dat er over de top was...
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 11 jul 2013 18:55

Daar heb je een punt, maar een script is een script en de regisseur werkt dat uit. Dus het resultaat heeft toch meer te maken met Snyder dan met Goyer.
Laatst bijgewerkt door JamesBond op 04 nov 2013 16:38, in totaal 1 keer bewerkt.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 11 jul 2013 19:41

Je vind het een geweldige film en toch heb je toch behoorlijk wat kritiek. Misschien is 'geweldig' dan niet echt een goede omschrijving?
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 11 jul 2013 19:47

Geweldig is inderdaad niet de juiste omschrijving. Geweldig als spektakel film, maar ruimschoots bevredigend als gewone film.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Bilbo » 12 jul 2013 12:08

Ik ben het niet bepaald eens met je punten, vooral je eerste punt, maar dat had ik al aan je uitgelegd :wink:
Bilbo Reviews || Misfit (2017) - Recensie
She wanted to go dancing, so we watched a movie.
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

about "MAN OF STEEL" by Bas Oostveen

Berichtdoor BasOostveen » 22 okt 2013 22:15

This film is very special.

I didn't like Zack Snyder at all.
I think '300' is highly overrated. It is about CGI and slow-motion.
The graphic novel 'watchmen' is an undisputed masterpiece.
Zack made it into a movie, and completely missed the point.
He turned a very intelligent book into a loud movie about make-up, fight-scenes, christmastree-colors,
and superficiality.

I didn't even bother to go see 'man of steel' in the cinema.
How could it be anything but another stupid 'supermanmovie'?

I was wrong.

It is about so much more.
This film tells a very familiar, mythic tale in a new way.
2-dimensional comicbook characters are given weight and content.
The prologue is fantastic. full of speed, movement, and a very cool Russel Crowe.

Then the story begins. Soon we can see that the structure of the film is different.
There is a flashback. The story of the young superman is told. The boy doesn't understand the world. It's 'too big'.
Then, at the exact right moment, ZOD appears. When superman is ready for battle. No sooner, no later.
I think Mickael Shannon is a rising star. His performance is incredible.
The design of the film (the suits!) is fantastic.
I haven't seen action like this since the 'Matrix".

The film is full of famous actors. i suspect these people were aware of the fact that they were dealing with something
special.

This film is underrated and missunderstood.

I urge you to go see it or go see it again.

Please let me know what you think.

(By Bas Oostveen)
BasOostveen
Figurant
Figurant

Berichtdoor Ed Crane » 04 nov 2013 15:07

Word, Man Of Steel is verreweg de beste superheldenfilm sinds jaren, de meest ondergewaardeerde film van het jaar. :+
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 04 nov 2013 16:11

Heel gek om jou dat te horen zeggen :P Vooral omdat je TDKR zo slecht vindt.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 04 nov 2013 17:17

Sorry, ik zie het verband niet ;)
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Kyrill » 05 dec 2013 22:57

Man of Steel is een gigantische kut film. Zonde van die tientallen/honderden miljoenen dollars die het gekost heeft. Wat een draak van een film. De actie is zo vervelend dat het gewoon niet leuk is om naar te kijken. En dan dat onwijze klote einde. De actie was gewoon letterlijk Wie kan meeste gebouwen kapot stompen. De stukjes met Kevin Costner waren nog wel oke. Maar verder, nee gewoon nee :Z :|
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies