Man of Steel

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Man of Steel

Berichtdoor Ed Crane » 06 dec 2013 12:19

Kyrill schreef:En dan dat onwijze klote einde.

Dat Clark Kent bij The Daily Planet gaat werken?
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Kyrill » 06 dec 2013 13:42

Ed Crane schreef:

Dat icm dat niemand hem herkent als Superman...
Terwijl zo obvious is. Of dat karakter van Amy Adams Lois is.
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Straka » 06 dec 2013 14:23

Kyrill schreef:Dat icm dat niemand hem herkent als Superman...
Terwijl zo obvious is.

Dit kan toch eigenlijk geen kritiek op Man of Steel in het bijzonder zijn. Dit is zo in alle incarnaties van Superman, beginnend bij de comic.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 06 dec 2013 16:43

Serieus. Geen filmisch meesterwerk, wat duidelijk aanwijsbare zwakheden, maar eindelijk weer een beetje rauw, beetje subversief, zoals de meer interessante superheldestrips ipv die kindertekenfilms van Marvel die bezig zijn het genre volledig te castreren (op Iron Man 1 en 3 na, die nog enigszins een beetje edge hebben). Beste sinds Watchmen. Ook dat is serieus. :+
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Bilbo » 06 dec 2013 19:16

Kyrill schreef:
Ed Crane schreef:

Dat icm dat niemand hem herkent als Superman...
Terwijl zo obvious is. Of dat karakter van Amy Adams Lois is.

Op Lois na heeft niemand bij The Daily Planet Suups van dichtbij gezien, dus ook logisch dat niemand hem daar herkent..
Bilbo Reviews || Misfit (2017) - Recensie
She wanted to go dancing, so we watched a movie.
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ed Crane » 07 dec 2013 14:37

Airbender schreef:I like you Ed :T Ben het eens met alles wat je zei!

MAAAARRRRRRRRRR...

Wat vindt je van Kick-Ass en X-Men: First Class dan?

Wat ik van Kick-Ass 1 en 2 vind kun je lezen in m'n recensie van Kick-Ass 2

X-Men: First Class vond ik vrij aardig. De originele trilogie vind ik inhoudelijk zeer zwak en gewoon totaal niet werken, om redenen die een lap tekst vragen dus dat doe ik nu even niet, maar First Class breekt daar mee en werkt voor mij inhoudelijk dan weer wel. Ik vond het wel aardig hoe het zijn verhaal als prequel plaats in de jaren zestig/ de Cuba-crisis en zo. Qua stijl is het leuk hoe Vaughn wat jaren zestig elementen in de film stopt al vind ik z'n regie niet altijd even sterk. De visuele effecten zijn soms ondermaats, maar doorgaans stoor ik me daar bij films niet zo aan. Voor Days Of Future Past heb ik ook goeie hoop.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 07 dec 2013 15:01

Straka schreef:
Kyrill schreef:Dat icm dat niemand hem herkent als Superman...
Terwijl zo obvious is.

Dit kan toch eigenlijk geen kritiek op Man of Steel in het bijzonder zijn. Dit is zo in alle incarnaties van Superman, beginnend bij de comic.

Eigenlijk is een veel groter enigma - en daar hoor je niemand over - hoe Zod en de zijnen Engels kunnen spreken en waarom ze sprekend op mensen lijken :+ Hieruit blijkt duidelijk dat Superman een typisch produkt is van de sf-pulp van de jaren dertig-vijftig met z'n eigen logica en conventies (net zoals bij een mythe had in die tijd veel sf eerder een symbolische logica dan dat het wetenschappelijk logisch is). Maar ik vermoed dat in een toekomstige film mogelijk onthuld wordt dat de aarde een soort oude outpost van Krypton is geweest in een ver verleden of zo, of omgekeerd hun wortels bij de aarde liggen. Man Of Steel maakt ook duidelijk dat de aarde al eerder door hen bezocht is, dus allicht veel langer geleden ook of whatever. Al verklaart dat niks over waarom ze engels spreken (wat natuurlijk ook geldt voor een film als Thor). Zullen Zod en de zijnen vast een universal translator hebben of zo... ;)
Laatst bijgewerkt door Ed Crane op 07 dec 2013 15:07, in totaal 2 keer bewerkt.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 07 dec 2013 15:03

Of een Babelfish. :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Thiver » 07 dec 2013 15:33

Dat is inderdaad een legitiem kritiekpunt op films met een dergelijke sitautie, waar Thor en Superman II door hun campyness wat makkelijker mee wegkomen. Daarom vond ik het bijzonder prettig dat John Carter deze situatie erkende (om er vervolgens nogal makkelijk overheen te stappen) en Avatar er zelfs ruim aandacht aan besteedde. Overigens hoop ik zelf al lange tijd op een tijdreisfilm waarin moderne hoofdpersonen niet blijken te kunnen communiceren met hun landgenoten van vijf eeuwen geleden. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 07 dec 2013 17:14

Mja, legitiem, legitiem... :P Het probleem bij Man of Steel met al oude eigenaardigheden van Superman is dat ze wat moeilijker te slikken worden zodra je de rest op de Nolan manier zo enorm serieus gaat nemen en dat ook van de kijker vraagt. Niet zo moeilijk dan het slikken van bepaalde dialogen tussen Zod, Jor-El en Supes...

Ed, je zegt dat het zo goed is dat Staalman de actie niet onderbreekt met humor in het laatste gedeelte, maar dat gebeurde toch wel degelijk - alleen kwam de humor van compleet serieus bedoelde dialogen die lachwekkend waren, in plaats van grapjes...
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 14 dec 2013 01:30

Afbeelding
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ed Crane » 15 dec 2013 11:41

Ah, Tony Stark, de man die voor hij superheld werd kapitalen binnenharkte als grote speler in de zware wapenindustrie :+

En dan vragen "how much damage did you cause". Quite... :B:
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 16 dec 2013 20:54

Mjah, maar hij zag tenminste nog wel op tijd 'the error of his ways'. Ben benieuwd wanneer dat bij Supes gaat gebeuren. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 18 dec 2013 21:32

Ik zou wat schade aan een paar gebouwen als gevolg van het stoppen van iemand met superkrachten die zo veel mogelijk mensen wil gaan omleggen toch niet willen vergelijken met iemand die ten koste van menselijk lijden en mensenlevens geld zit te verdienen 8)
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Secret1994goesFilm » 31 dec 2013 10:30

Ik vond Man of Steel eigenlijk zeer saai en kon er moeilijk de aandacht bij houden in het 1ste deel...
En jah... 2e deel van de film is dan ietsje spannender omdat er zovéél gebeurd en dan het eindgevecht is een beetje WTF :S
Vond de Dark Knight Triology dus vele beter...
We all have our Secrets
Secret goesFilmMusicGamez
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies