Interstellar (Christopher Nolan)

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Interstellar (Christopher Nolan)

Berichtdoor Ed Crane » 10 nov 2014 22:08

Nee, ongedeerd een zwart gaat in gaan slaat helemaal nergens op, dat kan voor zover ik weet per definitie niet, want alle moleculen van je lichaam worden kapot getrokken etc. nog aan de 'rand'/ event horizon van een zwart gat. Maar dat laat ik lekker onder het kopje 'artistieke vrijheid' vallen. Het levert een cool ontworpen op, dat vond ik persoonlijk het meest memorabele uit de film.
Laatst bijgewerkt door Ed Crane op 11 nov 2014 00:58, in totaal 1 keer bewerkt.
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 10 nov 2014 22:10

ED!?!?!?! Het is een gast die . Dude please!
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 10 nov 2014 23:10

De hele context etc. viel me inderdaad tegen.
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 10 nov 2014 23:23

Precies, nu hou ik weer een beetje van je, nog niet zoveel als eerst maar nog steeds heel veel.

Daarom weet ik al meteen als ergens "Interstellar 10/10" staat het van een NolanLover is waar niet mee valt te praten :)
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor kefke96 » 11 nov 2014 00:34

Je kan films op 2 manieren reviewen.

Op vlak van eigen entertainment, en op vlak van artistieke waarde of wat dan ook.

Beide zijn handig en tof om te lezen, ik geef hem een 10 omdat ik van begin tot eind heb genoten, ookal weet ik dat sommige dingen raar zijn, ook met het einde had ik even mijn bedenkingen, maar het bleef een geweldige ervaring.

Als ik op de tweede manier punten zou moeten geven zou ik waarschijnlijk tussen de 8 en 8,5 geven, omdat er sommige dingen niet logisch zijn.
kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Creeper » 11 nov 2014 13:19

kefke96 schreef:[...]omdat ik van begin tot eind heb genoten, ookal weet ik dat sommige dingen raar zijn, ook met het einde had ik even mijn bedenkingen, maar het bleef een geweldige ervaring.

Precies dit. Ik vond ook bepaalde dingen vreemd en vergezocht of zelfs afgezaagd. Het knappe van Nolan is dat hij alles op zo'n adembenemende manier weet te brengen dat ik het als kijker meteen weer vergat. Interstellar is echt een film zoals ik nog nooit eerder heb gezien, vol ideeën, maar juist met krachtige en universele thema's die de ongrijpbare elementen naar de achtergrond weten te drukken en zo als het ware de zwaartekracht van de film vormen. Audiovisueel één van de beste films die ik ooit heb gezien zelfs, veel beter dan Gravity (die ik al tamelijk briljant vond qua geluid en beeld).
Wouldst thou like to live deliciously?
Last.fm - Blog - What I Watch
Creeper
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Creeper » 12 nov 2014 00:47

De dimensie waaruit Cooper die boodschap doorgeeft overstijgt de tijd en ruimte zoals wij die kennen, dus volgens mij is het daarom niet noodzakelijk dat hij NASA al heeft gevonden. In die dimensie zijn tijd en ruimte letterlijk relatief en dus op te rekken. Vandaar dat Cooper die tijd en ruimte zelf kan 'invullen' en zo naar dat moment kan gaan waar hij de boodschap kan doorgeven. Het blijft in die zin altijd de eerste keer dat Cooper NASA vindt.

Dat is wat ik denk.
Wouldst thou like to live deliciously?
Last.fm - Blog - What I Watch
Creeper
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 12 nov 2014 17:15

Airbender schreef:Misschien is dit duidelijk vermeld in de film en heb ik het over het hoofd gezien, maar ik heb een vraag.

Spoilers!

Cooper vind NASA door de coordinaten die hij kreeg van de 'geest' (wat hij zelf is blijkt uiteindelijk). Maar hoe heeft Cooper de eerste keer NASA gevonden, voordat hij de ruimte inging? Voordat hij de coordinaten kon geven? Want hij kon de coordinaten pas geven nadat hij NASA had gevonden toch?

Dat is nou het wonder van tijdreizen, daar zijn geen vaste regels voor. Dat wordt in verschillende films op verschillende manieren ingevuld en dit is gewoon de timeloop-soort (à la The Terminator, Twelve Monketys etc.).
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 12 nov 2014 17:16

Lijkt mij een verwijzing naar Inception waar gedachten ineens in je op kunnen komen :)
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ItZDiego » 19 nov 2014 18:40

Ikzelf geef Interstellar een 9/10 :8
ItZDiego
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 27 nov 2014 08:34

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 27 nov 2014 11:11

Op "Success", een nummer op Jay-Z's album American Gangster uit 2007, zegt hij meerdere malen "let that bitch breathe" (verwijzend naar het tijd en ruimte en geven aan de beat ipv het instrumentale gedeelte vol te rappen) Oh, als Nolan nou eens naar Jay-Z zou luisteren. Want hier en daar zitten flitsen van goede dingen en ideeën, en zelfs volledige goede scènes, maar ze worden zo ondermijnt door de wurggreep van Nolans matige uitwerking van, nou ja, bijna alles, van de ideeën tot de concepten tot de personages en alle verhaallijnen, die op elkaar gestapeld worden terwijl Nolan erdoorheen raast terwijl hij tegelijk heel uitleggerig is - en dan vooral qua thematiek door de ze in de dialoog te droppen zonder ze verder in de film te ontwikkelen... zoveel verspilde potentie. Jammer. De space suspense scènes werkten wel voor me, en een deel van het begin op aarde, maar verder...
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ed Crane » 27 nov 2014 14:51

Met hun laatste twee films hebben de Nolans gewoon laten zien dat ze, wanneer hun script klaar is, gewoon nog een derde persoon nodig hebben die het polijst (en al helemaal in het geval van The Dark Knight Rises alle plotgaten, onlogica en onzin eruit haalt). Als je zélf niet in staat bent tot 'kill your darlings' en dergelijke, dan is een frisse blik van een ander een goede optie. Maar daar zullen ze als 'auteurs' vast te ijdel voor zijn.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 27 nov 2014 19:06

Helemaal eens met Kurz! Maar toch een kleine verbetering. De Ying Yang Twins hadden het in het nummer "Wait" over "Beat da pussy up.", (verwijzend naar van de beat (script) een pussy (goed, leuk, fijn, lekker) maken) als die Nolans dat hadden gedaan was Interstellar nog beter geworden dan met "let that bitch breathe" van Jay Z.
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 27 nov 2014 19:16

Maar kan je dan garanderen dat het zo'n goede dag wordt dat een AK-47 er niet eens aan te pas hoeft te komen?
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies