Deadly Virtues Love Honour Obey: goede psychothriller

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Deadly Virtues Love Honour Obey: goede psychothriller

Berichtdoor Elizabethan » 10 apr 2014 19:25

1. Zie poster, plaatje, zal m zo proberen te verkleinen en in t tekstberichtje proberen te plaatsen, de indringer doet aan Kinbaku bondage met als motto "to tie is to hug" (en aan spiegelen).
2. Doel indringer, en dat zegt-ie ook in film: dat Alison aan einde weekend van hem houdt. Kijk(st?)ers denken: met of zonder Kinbaku, als iemand zoiets zegt dan gaat dat sowieso niet lukken. Aan einde film: Alison en wij kijkers houden wel (een beetje) van m.
3. Emancipatieprocesje tijdens film: kan ik niet in korte tijd opschrijven zonder te veel te vertellen over de film en hij draait nog dus dat is niet leuk.
Bij mij was het wel zo dat ik door recensies en berichtgeving een totaal andere film kreeg te zien dan ik verwachtte. Ik verwachtte een vreselijk soort van geweld, onzinnige narigheid, een film waarbij ik continu mn ogen dicht moet doen.
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Thiver » 10 apr 2014 23:48

Deze mooie discussie even onderbrekend... ik heb twee vrijkaarten weg te geven voor de vertoning morgen (19:15 uur) op Imagine (in EYE). Gewonnen in een prijsvraag, maar ik heb de film inmiddels al op alternatieve wijze bekeken en hoef hem niet op dusdanig korte termijn nog eens te zien. Dus Ed, mocht je interesse gewekt zijn... ;) Andere mensen mogen trouwens ook gewoon reageren, hoor. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Elizabethan » 11 apr 2014 12:44

Wie zich posi gedraagt mag naast me zitten. Wel graag daarna op FT schrijven of je film sadistisch vond (ja/nee is voor mij in eerste instantie voldoende)
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Elizabethan » 11 apr 2014 13:25

Met cinefiel- of stadspas is de film vanavond ook gratis te zien. Geldt voor hele Imagine Film Festival.
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 11 apr 2014 15:48

Jeetje, voor iemand die enkel gewoon toevallig naar de persvoorstelling van de film is geweest als heel normale vrouw (met latente (?) sm-fantasieën) ben je echt enorm goed op de hoogte van alle draaitijden van de film op een festival :P :D

En hij moet wel erg goed zijn als je er weer naartoe gaat. :wink:

@Thiver:
"Op alternatieve wijze bekeken", betekent dat ook tijdens een persvoorstelling? Ga je er toevallig een recensie van schrijver Thiver? Ik hoop het, anders moet je dat gewoon sowieso doen. Reageer hier anders even. En wees niet bang voor Elizabeth als je eigenlijk nega zou zijn over die film, want stiekem vindt ze dat juist heel fijn :lol:

Overigens, sowieso wat laat nu mijn reactie, maar dat zou me toch treinkosten geven, in dit geval voor één film en dan betaal ik alsnog voor Ate De Jong, maar dank je voor het aanbod :+
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 11 apr 2014 17:02

Ed Crane schreef:"Op alternatieve wijze bekeken", betekent dat ook tijdens een persvoorstelling?

:Y

Ed Crane schreef:Ga je er toevallig een recensie van schrijver Thiver?

:Y

Ed Crane schreef:Ik hoop het, anders moet je dat gewoon sowieso doen. Reageer hier anders even. En wees niet bang voor Elizabeth als je eigenlijk nega zou zijn over die film, want stiekem vindt ze dat juist heel fijn :lol:

Ik geloof niet dat ik ooit bang ben geweest voor het uiten van mijn mening, maar ik probeer deze wel altijd voor me te houden tot mijn recensie online staat. :)
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 11 apr 2014 18:59

Heel goed, heel profesioneel. Heel benieuwd of je posi :Y of nega :N bent.
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Elizabethan » 12 apr 2014 21:17

Jeetje, voor iemand die enkel gewoon toevallig naar de persvoorstelling van de film is geweest als heel normale vrouw (met latente (?) sm-fantasieën) ben je echt enorm goed op de hoogte van alle draaitijden
van de film op een festi

Schreef iemand, o ik bedoel, ed. Nou eh , die fantasieen heb ik volgens mij nog niet. Ben om beeldvorming te voorkomen naar andere film gegaan want lange rij bij dv lho en er wilde niemand van FT naast me zitten. En er stonden in de rij voor deadly virtues heel enge mannen, louche figuren en obscure motorrijders van die ene club (zal naam club niet noemen want misschien beledig ik ze dan per ongeluk en denken zij ook dat ik Ate de Jong ben en gaan ze vervolgens bij hem langs voor eerwraak in plaats van bij mij). Later wel twee andere vrouwen gesproken die wel zijn gegaan. De een was een filmprofessional van circa 30 lentes (prijzen gewonnen voor haar film). zij noemt DV een thriller. Andere vrouw was geen filmiemand en heeft de hele avond weggedoken in schoot van haar partner gelegen omdat ze het geweld niet kon aanzien en de film te eng vond. Nu heeft mijn zoon mij ooit verklapt op welke site je op alternatieve wijze films kunt zien. Voordat ik mijn mening bijstel over DV ga ik ff checken of ik nog wel hetzelfde ben als vroeger (misschien ben ik wel niet statisch). The Shining heb ik bv vroeger officieel gezien maar alles gemist omdat ik het te eng vond en steeds mn ogen moest sluiten. Als ik die film nu ook niet meer eng vind dan is er misschien toch iets verandert bij me. En dan is voor sommige vrouwen DV toch wel eng en sadistisch. Dana van de Filmkrant (die het een film voor perverse griezels vindt, haar mening was mijn aanleiding voor deze discussie) heeft de film of niet gezien of niet begrepen want kindje van Alison en Tom is gewoon overleden tijdens ongeluk. Vandaar dat lege kinderbedje. Alison rouwt en wil aan kindje denken en Tom haar man niet. Die wil dat Alison alleen aan hem denkt o.i.d. Meer wordt er tijdens de film niet gesuggereerd mbt gedrag Tom naar kindje.
Trouwens, mooi programma Imagine. Denk dat ik morgenmiddag weer ga - zie masterclass op www
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Thiver » 13 apr 2014 00:23

Elizabethan schreef:En er stonden in de rij voor deadly virtues heel enge mannen, louche figuren en obscure motorrijders van die ene club...

Klinkt als de gemiddelde Imagine-bezoeker. ;) Oh, enneh... Dana Linssen zou sowieso door niemand serieus moeten worden genomen. :+
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 20 mei 2014 16:38

Elizabethan schreef:Jeetje, voor iemand die enkel gewoon toevallig naar de persvoorstelling van de film is geweest als heel normale vrouw (met latente (?) sm-fantasieën) ben je echt enorm goed op de hoogte van alle draaitijden
van de film op een festi

Schreef iemand, o ik bedoel, ed. Nou eh , die fantasieen heb ik volgens mij nog niet. Ben om beeldvorming te voorkomen naar andere film gegaan want lange rij bij dv lho en er wilde niemand van FT naast me zitten. En er stonden in de rij voor deadly virtues heel enge mannen...
Etc etc
...lege kinderbedje. Alison rouwt en wil aan kindje denken en Tom haar man niet. Die wil dat Alison alleen aan hem denkt o.i.d. Meer wordt er tijdens de film niet gesuggereerd mbt gedrag Tom naar kindje.
Trouwens, mooi programma Imagine. Denk dat ik morgenmiddag weer ga - zie masterclass op www

"Thanks for the dadaist peptalk, I feel much more abstract now" :+

Iets zegt me dat we Elizabeth nooit meer terug gaan zien.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 20 mei 2014 17:43

Is ergens ook wel passend, nietwaar? De film wordt waarschijnlijk ook niet landelijk uitgebracht. :D
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Elizabethan » 21 mei 2014 16:10

Zeg zeg, besten! Mij niet meer terugzien op FT? Mag een mens elke dag films kijken in plaats van elke dag FT checken en iets op filmtotaal schrijven? Heb volgens mij al heel sterren uitgedeeld en recensies geschreven! En was mn FT-wachtwoord kwijt. Nu een heel ingewikkelde nieuwe gekregen dus hoop dat mn computer die kan onthouden. Anyway, mn vriendinnen gaan vanavond naar een film, iets over Australië? Een roadmovie? Over kamelen en een hond? Moet verzuimen van mezelf want last van plaatsvervangende examenstress (zoon die examen doet, weet je wel, die ene die DV Love Honour Obey 'gewoon' een thriller noemt voor geëmancipeerde postfeministes en de film ook posi beoordeelt), privéstress, de was, ditjes en datjes en andere dingen. Zondag ga ik weer naar de film. Zal sterren uitdelen op FT!
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 21 mei 2014 17:21

Je bent terug!

Waarom examenstress dan? Als je zoon zich op zijn 17e bezig houdt met puur academische termen/ kwesties als post-feminisme, dan is het examen voor hem toch ook appeltje-eitje? :+

Heeft ie nog een mooi examenwerkstuk gemaakt?
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 21 mei 2014 17:23

Nou ja, dat helpt niet bij wiskunde hoor, post-feminisme. :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Thiver » 21 mei 2014 17:53

Elizabethan schreef:Mag een mens elke dag films kijken in plaats van elke dag FT checken en iets op filmtotaal schrijven?

Kan dat niet allebei? :-?

Elizabethan schreef:Heb volgens mij al heel sterren uitgedeeld en recensies geschreven!

Oh, interessant. :) Waar kunnen we die lezen?
Thiver
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies