Deadly Virtues Love Honour Obey: goede psychothriller

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Deadly Virtues Love Honour Obey: goede psychothriller

Berichtdoor Elizabethan » 22 mei 2014 09:04

Geen tijd vandaag want stemmen: zo dat we extreemrechts niet hoeven te accepteren in Europa
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Elizabethan » 07 sep 2014 11:47

FYI - steun voor mijn stelling uit het buitenland, zie http://www.aintitcool.com/node/68600
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 08 sep 2014 19:34

Hey maar veel belangrijker, heeft je zoon uiteindelijk z'n eindexamen nog gehaald?
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Elizabethan » 13 sep 2014 17:55

YES! Ja! En hij kwam vervolgens door hele moeilijke selectie heen, voor moeilijke studie, bij universiteit van zijn keuze. Voelde me een paar dagen heel erg gelukkig. Nu gaat het alsnog beetje mis. Hij is stralend verliefd geworden op vriendinnetje van twee postfeministische vriendinnetjes van m. En zij op hem. Kunnen geen dag, geen minuut zonder elkaar. Terwijl hij eigenlijk elke dag heel hard moet studeren. Als hij heel af en toe zonder haar is, valt hij in slaap op de bank. Gelukkig is ze zeer schattig, mooi, lief, knap, adorable - van buiten en binnen. Volgens mn neef die ik vandaag sprak gaat dit mijn zoon een jaar van zijn studie kosten. Tja.
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Deadly Virtues Love Honour Obey: goede psychothriller

Berichtdoor Elizabethan » 16 sep 2014 18:54

http://www.heyuguys.com/frightfest-2014 ... es-review/
Nog een recensent van Deadly Virtues: Love. Honour. Obey. Die het met me eens is: het is geen gewone 'enge' film, maar een film die wroet in de karakters en psychologie van de hoofdpersonen….!
En wat vinden jullie van de bespreking in deze link: http://www.raindance.org/omg-i-watched-deadly-virtues/
De schrijfster, Kim Hudson, analyseert volgens traditionele sprookjes structuren en ziet in DEADLY VIRTUES een sterke analogie met Roodkapje. Ze noemt de film "so compelling" omdat het kwade en goede in de mens verweven zijn op een manier die ze niet van zich af kan zetten. Ze schrijft: “… you will be moved to think deeply about the relationships between husbands wives, the nature of power, and what the story is in our heads that allows us to accept certain behaviors in ourselves or in others.” Naja: Dana Linssen heeft de film dus echt helemaal verkeerd beschreven, waarschijnlijk de film niet gezien want waar haalt ze het vandaan dat er incest voorkomt in DV: LHO? Hou van NRC maar vind haar filmrecensies vreselijk. En dat vind ik irritant want geen goede weergave film. Mijn mening hoeft niet de mening van de recensente te zijn, maar duidelijk moet wel zijn dat je films die je bespreekt hebt gezien. WAT VINDEN JULLIE?
Elizabethan
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 16 sep 2014 20:07

Elizabethan schreef:YES! Ja! En hij kwam vervolgens door hele moeilijke selectie heen, voor moeilijke studie, bij universiteit van zijn keuze. Voelde me een paar dagen heel erg gelukkig. Nu gaat het alsnog beetje mis. Hij is stralend verliefd geworden op vriendinnetje van twee postfeministische vriendinnetjes van m. En zij op hem. Kunnen geen dag, geen minuut zonder elkaar. Terwijl hij eigenlijk elke dag heel hard moet studeren. Als hij heel af en toe zonder haar is, valt hij in slaap op de bank. Gelukkig is ze zeer schattig, mooi, lief, knap, adorable - van buiten en binnen. Volgens mn neef die ik vandaag sprak gaat dit mijn zoon een jaar van zijn studie kosten. Tja.

Aardig treatment, wanneer is het scenario af?
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 16 sep 2014 20:58

Ik wou net zeggen... Ik vermaak me met deze vertellingen een stuk meer dan met Deadly Virtues. :D Die beloofde recensie gaat er trouwens niet komen: geen release, geen recensie. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies