Sin City A Dame To Kill For

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Sin City A Dame To Kill For

Berichtdoor Flipper » 30 aug 2014 16:17

Jammer dat het vervolg van het meesterlijk gemaakte deel 1 "Sin City" 2005 niet brengt wat het zou moeten doen. En dat nog wel terwijl er tijd genoeg geweest is voor deel 2. Me dunkt dat een professional- of professionals met 9 jaar tijd toch goed uit de voeten moeten kunnen. Niet dus. Jammer.

het begin is al belabberd met Marv. Daar had iets moeten staan met de kwaliteit zoals in deel 1 (dakterrasscene). Verder begin je wel genoeg te krijgen van de kreet die ook nu nog al eens uitgestoten wordt, te weten: "Just another saturdaynight". Dat weten we nu inmiddels wel een keer. Er wordt teveel teruggekeken naar deel 1. In het stuk met die "pokerfreak" zitten aardige scenes, maar meer ook niet. Het laatste deel van de film, de wraakactie van "Jessica Alba", is echt om te huilen.

Nuja, de film is natuurlijk nog wel best aardig om te zien, daar niet van. Maar na deel 1 waren de verwachtingen hoog gespannen. Die zijn niet waargemaakt. En nogmaals: na negen jaar- en met de mensen die hier allemaal bij betrokken waren, had dit veel en veel beter moeten zijn. Al met al krijgt de film net geen voldoende van mij.

Als er nog een deel drie komt ? Mogen ze mij als adviseur/beoordelaar aantrekken. 't Klinkt hovaardig, ik weet het. Maar ik ben toch bang dat het anders helemaal niets wordt.
Flipper
Flipper
Figurant
Figurant

Re: Sin City A Dame To Kill For

Berichtdoor NWRfan » 17 jan 2015 13:04

Ik vond de film best aardig. De actie was, net als in deel 1 ruig, bloederig, over de top en leuk om naar de kijken. Het klopt dat de verhaallijnen niet echt goed bij elkaar hoorden, waardoor ik het gevoel had dat er te weinig samenhang was. De main story met (de overigens, in deze film, prachtige) Eva Green vond ik het minst interessant. Marv was weer een badass en een aantal kleine scènes (denk aan bijvoorbeeld die met Liotta) waren een zeer vermakelijke toevoeging.
Haalt de film het bij zijn meesterlijke voorganger? Nope.
Is de film stijlvol, vermakelijk en bruut? Zeer zeker

7/10
NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies