De FilmTotaal Film top 100 - Editie 2004

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Kenji » 14 okt 2004 13:56

Bukowski schreef:Dat is toch een mooie lijst geworden. Het valt me op dat de LOTR-films niet zo extreem hoog scoren als ik verwacht had. Met de plekjes die ze nu bezetten kan ik een stuk beter leven dan de IMDB-lijst. Vind American Beauty de grootste dissonant in de top-10. Het is een prima film, maar top-10 materiaal?

:N Nee dus.
Kenji
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Happyhenk » 14 okt 2004 14:23

ruben schreef:
Marlous77 schreef:
Happyhenk schreef:260. Monsters Inc. (voor mij de grappigste en beste animatie-film)

Grappiger dan Shrek ??
eh duh! Zo'n 1000x grappiger! En mooier bovendien! En bij het laatste shot krijg ik altijd een brok in m'n keel. :T

Ah heerlijk, bijval!
Purple in the morning, blue in the afternoon, and orange in the evening. Just like that, one, two, three, four.
Happyhenk
Filmster
Filmster

Berichtdoor Marlous » 14 okt 2004 14:33

Happyhenk schreef:
ruben schreef:
Marlous77 schreef:
Happyhenk schreef:260. Monsters Inc. (voor mij de grappigste en beste animatie-film)

Grappiger dan Shrek ??
eh duh! Zo'n 1000x grappiger! En mooier bovendien! En bij het laatste shot krijg ik altijd een brok in m'n keel. :T

Ah heerlijk, bijval!

:) Ik vond hem wel leuk, maar niet de beste animatie ever.....
Hello, my name is Inigo Montoya....You killed my father. Prepare to die!
Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Bukowski » 14 okt 2004 14:43

Marlous77 schreef: :) Ik vond hem wel leuk, maar niet de beste animatie ever.....
Zeker niet, neem een willekeurige Ghibli en je hebt al een betere film... Maar ik vond Monsters Inc. ook een erg innemend filmpje hoor.
Afbeelding
Bukowski
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 14 okt 2004 14:55

Bukowski schreef:Vind American Beauty de grootste dissonant in de top-10. Het is een prima film, maar top-10 materiaal?
Persoonlijk vind ik de aanwezigheid van Se7en en Requiem For A Dream storender...
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Marlous » 14 okt 2004 15:03

Colonel_Kurz schreef:
Bukowski schreef:Vind American Beauty de grootste dissonant in de top-10. Het is een prima film, maar top-10 materiaal?
Persoonlijk vind ik de aanwezigheid van Se7en en Requiem For A Dream storender...

Over Se7en ben ik het geheel met je eens. Requiem For A Dream vond ik toch echt beter dan American Beauty, en hoort wat mij betreft wel in de top 10 hoor... :)
Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Happyhenk » 14 okt 2004 15:08

Colonel_Kurz schreef:

Ik denk dat aan de top 10/top 50 niets storends is. Bovendien denk ik dat ze er allemaal wel terecht staan aangezien iedereen (neem ik aan) oprecht heeft gestemd. Als je deze films niet goed genoeg vind zal je maar moeten accepteren dat ze over het algemeen nou eenmaal wel zo goed worden gevonden. Natuurlijk kan je daar nog over discussieren en daar ben je helemaal vrij in. Ik moedig het zelfs aan.

Het lijkt mij echter nuttiger te spreken over de films die niet hoog genoteerd staan waar je dat wel verwacht. Ik ben namelijk bij sommige films (zie eerdere post) wel benieuwd waarom ze niet zo hoog staan. Zijn ze vergeten? Hebben weinig personen de film gezien? Of is de film toch niet zo goed als ik dacht?
Purple in the morning, blue in the afternoon, and orange in the evening. Just like that, one, two, three, four.
Happyhenk
Filmster
Filmster

Berichtdoor Colonel_Kurz » 14 okt 2004 15:10

Ik vind niet dat je het één zonder het ander kan bespreken, want als er films te laag staan genoteerd volgens jou, dan staan er dus automatisch andere films te hoog...
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Marlous » 14 okt 2004 15:12

Happyhenk schreef:
Colonel_Kurz schreef:

Ik denk dat aan de top 10/top 50 niets storends is. Bovendien denk ik dat ze er allemaal wel terecht staan aangezien iedereen (neem ik aan) oprecht heeft gestemd. Als je deze films niet goed genoeg vind zal je maar moeten accepteren dat ze over het algemeen nou eenmaal wel zo goed worden gevonden. Natuurlijk kan je daar nog over discussieren en daar ben je helemaal vrij in. Ik moedig het zelfs aan.

Het lijkt mij echter nuttiger te spreken over de films die niet hoog genoteerd staan waar je dat wel verwacht. Ik ben namelijk bij sommige films (zie eerdere post) wel benieuwd waarom ze niet zo hoog staan. Zijn ze vergeten? Hebben weinig personen de film gezien? Of is de film toch niet zo goed als ik dacht?

om een deel van je vraag te beantwoorden..
Ik denk dat heel veel films worden vergeten..Ook titels enzo.. Mensen hebben tegenwoordig zoveel keus..Er worden heel veel slechte films gemaakt, maar ook heel veel goede...
En er zijn ook heel veel mensen die allemaal een andere smaak hebben. Persoonlijk heb ik films in de top 100 zien staan waar ik niets voor voel, maar blijkbaar heel veel andere mensen wel....
Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor dannyB » 14 okt 2004 15:49

Prima lijstje :T......Niets te klagen.
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor renzo » 14 okt 2004 16:00

Happyhenk schreef:
Marlous77 schreef:

Grappiger dan Shrek ??

:Y

echt niet :o, vond Monsters Inc zowieso helemaal niet zo grappig en zeker niet grappiger dan Shrek 1 of 2
Fun, nice, life, youth, musical... I'm all for it
renzo
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Marlous » 14 okt 2004 16:10

renzo schreef:
Happyhenk schreef:
Marlous77 schreef:

Grappiger dan Shrek ??

:Y

echt niet :o, vond Monsters Inc zowieso helemaal niet zo grappig en zeker niet grappiger dan Shrek 1 of 2

he fijn, bijval..... :D :wink:
Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor El Chivo » 14 okt 2004 17:28

Als er films erg laag staan kan dat natuurlijk meerdere redenen hebben

Als er maar 1 of 2 mensen op een film stemmen kan je bijna niet anders dan laag genoteerd staan. Dan kan het zijn dat de film gewoon te obscuur is om veel stemmen te halen, of dat het gewoon een matige film is die net enkele hevige fans heeft.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de film even uit de aandacht is geweest. Zo heb ik gemerkt dat van zodra een film die lange tijd niet werd genoemd in de top 50 -stemmen, toch ergens genoemd wordt, dat er bij de volgende stemmen er toch mensen die film beginnen te noemen en dat de film toch nog een aardig resultaat haalt.

Anyhow, eigenlijk is enkel de top 100 / top 200 enigszins representatief. Een paar stemmen meer kan in de lagere regionen van de tabel een enorm verschil maken. Stel maar eens dat er toevallig 1 iemand is die Pirates ot Caribbean op 1 zet in zijn top 50, dan staat die film eensklaps op 172 ipv 553.
De echte top 100 wordt dus vooral bevolkt door films die de meerderheid van het forum al heeft gezien. Zo heb ik zelf maar 3 films uit de top 50 niet gezien.

Los van het feit of het nu echt 'verdiend' is dat sommige films hoog staan in deze top, vind ik het vooral een goeie weergave van de algemene smaak van dit forum.

Dingen die ik liever anders had gezien: wat meer Hitchcock (Vertigo op 57 en Rear Window op 135 is niet echt overweldigend) en wat betere scores voor Chaplin, dat had van mij wel gemogen. En dat Potemkin er zelfs helemaal niet in voorkomt vond ik ook wel een beetje raar. Maar ja, volgend jaar beter zullen we maar denken.
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Lumière » 14 okt 2004 17:32

Pulp Fiction weer nummer 1... en zo hoort het ook :D
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor SebastianValmont » 14 okt 2004 18:18

El Chivo schreef:Zo heb ik zelf maar 3 films uit de top 50 niet gezien.

same here...en dat komt voornamelijk omdat ik de Lotr-cyclus nog even in de wacht laat staan (2 van de 3)

El Chivo schreef:Dingen die ik liever anders had gezien: wat meer Hitchcock (Vertigo op 57 en Rear Window op 135 is niet echt overweldigend) en wat betere scores voor Chaplin, dat had van mij wel gemogen. En dat Potemkin er zelfs helemaal niet in voorkomt vond ik ook wel een beetje raar. Maar ja, volgend jaar beter zullen we maar denken.

Tsja Hitchcock is een aanfluiting
Battleship Potemkin stond in mijn lijst op 50...en toen kwam Hotaru no Haka...goed, maar toch echt oud

Andere zaken:

Pulp Fiction wint met 400 punten...wat ik dan erg veel vindt
en de overgrote aanwezigheid van Aziatische films in scherp contrast tot de grote afwezigheid van de Franse, Italiaanse en andere Europese filmhoogstandjes
Sol Robeson : This is insanity, Max.
Maximillian Cohen : Or maybe it's genius
Afbeelding
SebastianValmont
Filmster
Filmster

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten