Jouw top 10 popcorn films allertijden

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Jouw top 10 popcorn films allertijden

Berichtdoor T ft. D » 26 jul 2005 16:04

En daarmee bedoel ik niet hoogstaande cult films, maar leuke bescheiden popcorn films in allerlei genres. Zoals (bijvoorbeeld) 'The Day After Tomorrow'. 'Sister Act', 'Jerry MaGuire', 'Spiderman', 'Beetlejuice'... Etc. Oftewel, films die je ook op TV voorbij zou zien kunnen komen.

Mijne (willekeurige volgorde):

1. LOTR series
2. Terminator 2
3. Miss Congeniality
4. Sister Act 1
5. The Day After Tomorrow
6. Sleepless In Seatle
7. Swordfish
8. Jerry MaGuire
9. The Italian Job
10. Discovery Of Heaven
T ft. D
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor sickboy1984 » 26 jul 2005 16:26

Commando
T2
Bend it like beckham
Pirates of the caribean
Jerry maGuire
Love actually
xmen2
waterboy

in willekeurige volgorde
Laatst bijgewerkt door sickboy1984 op 15 jul 2009 11:38, in totaal 1 keer bewerkt.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor dannyB » 26 jul 2005 17:27

Italian Job (remake)
Harold and Kumar go to White Castle
Hidalgo
Kingdom of Heaven
National Treasure
Ocean's Twelve
Spongebob the Movie
Hide & Seek
the Terminal
Vet Hard

Allemaal dit jaar gezien, het lijstje is dus niet allertijden. Het is ook willekeurig.
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Jouw top 10 popcorn films allertijden

Berichtdoor gandalf the white » 26 jul 2005 18:37

T ft. D schreef:En daarmee bedoel ik niet hoogstaande cult films, maar leuke bescheiden popcorn films in allerlei genres. Zoals (bijvoorbeeld) 'The Day After Tomorrow'. 'Sister Act', 'Jerry MaGuire', 'Spiderman', 'Beetlejuice'... Etc. Oftewel, films die je ook op TV voorbij zou zien kunnen komen.

1. LOTR series
2. Terminator 2
3. Miss Congeniality
4. Sister Act 1
6. Sleepless In Seatle
7. Swordfish
8. Jerry MaGuire
9. The Italian Job
10. Discovery Of Heaven

volgens zij zouden alle films gewoon op tv kunnen komen. maar wou jij nu zeggen dat deze film gewone flicks zijn waar je niet eens serieus naar hoeft te kijken. nou sorry hoor maar terminator 2 is toch een van de beste actie films ooit en over LOTR hoef ik niet eens over te beginnen.
one ring to rule them all
gandalf the white
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor AngelEyes » 26 jul 2005 20:57

gandalf the white schreef:
T ft. D schreef:En daarmee bedoel ik niet hoogstaande cult films, maar leuke bescheiden popcorn films in allerlei genres. Zoals (bijvoorbeeld) 'The Day After Tomorrow'. 'Sister Act', 'Jerry MaGuire', 'Spiderman', 'Beetlejuice'... Etc. Oftewel, films die je ook op TV voorbij zou zien kunnen komen.

1. LOTR series
2. Terminator 2
3. Miss Congeniality
4. Sister Act 1
6. Sleepless In Seatle
7. Swordfish
8. Jerry MaGuire
9. The Italian Job
10. Discovery Of Heaven

volgens zij zouden alle films gewoon op tv kunnen komen. maar wou jij nu zeggen dat deze film gewone flicks zijn waar je niet eens serieus naar hoeft te kijken. nou sorry hoor maar terminator 2 is toch een van de beste actie films ooit en over LOTR hoef ik niet eens over te beginnen.

Nou ja, ik vind 'films die je ook op TV tegen zou kunnen komen' ook geen ijzersterke omschrijving van het begrip popcornfilm, maar kom op, voor T2 hoef je je hersens echt niet tot het uiterste in te spannen. Een popcornfilm vind ik gewoon een film waarin zo weinig mogelijk diepere gedachtes in te vinden zijn en waarbij je je hersens volledige rust kunt gunnen, onder het genot van een pilsje...en een bak popcorn. Commando ofzo, of niet Bolo :wink:.
Popcornfilms die ik graag mag kijken:

T2
Maverick
Ronin
Oceans Eleven
Lock, Stock And Two Smoking Barrels
Snatch
etc.

vooral actie doet het goed.
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor gandalf the white » 26 jul 2005 21:17

dus als ik het goed begrijp is een film waar je geen ``hersens´´ voor nodig hebt een popcornfilm. nou vind ik dat the godfather, the shawshank redumption, goodfellas en vele andere klassiekers ook popcorn films zijn.
one ring to rule them all
gandalf the white
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Guido » 26 jul 2005 21:22

Snatch

?

Dus een film waar je je hersenen niet tot het uiterste voor in hoeft te spannen, maar die toch fris en vernieuwend zijn, zijn simpele popcorn films? Ik vind popcorn nou geen vreselijk positieve benaming voor een film. Maar naar mijn idee zijn klassiekers als Cassablanca (EDIT: en inderdaad the Godfather) of meer recent Amélie ook geen films waar de hersens voor gebroken dienen te worden of waar verscheidene diepere gedachten achterzitten. Ook hersenloos popcorn vermaak? Een beetje krom lijkt mij.
Guido
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Stok » 26 jul 2005 22:04

De ultieme popcornfilm blijft voor mij Jurassic Park
The Dude abides
Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Memento » 26 jul 2005 22:06

Guido schreef:
Snatch

?

Dus een film waar je je hersenen niet tot het uiterste voor in hoeft te spannen, maar die toch fris en vernieuwend zijn, zijn simpele popcorn films? Ik vind popcorn nou geen vreselijk positieve benaming voor een film. Maar naar mijn idee zijn klassiekers als Cassablanca (EDIT: en inderdaad the Godfather) of meer recent Amélie ook geen films waar de hersens voor gebroken dienen te worden of waar verscheidene diepere gedachten achterzitten. Ook hersenloos popcorn vermaak? Een beetje krom lijkt mij.

Doe niet zo moelijk Guido
God is not on our side because he hates idiots also
Memento
Filmster
Filmster

Berichtdoor HAL. » 26 jul 2005 22:18

"Popcorn"-vermaak is denk ik eerder een hersenloze spektakelfilm die je in de bioscoop - met een bak popcorn - ziet, maar bij de bioscoopdeuren al vergeten bent. Er zijn genoeg films waarvoor je niet heel actief moet gaan nadenken, maar die je wel bijblijven. Zoals de hier eerder genoemde Amelie, The Godfather, etc.

Hoe dan ook, ik vind het toch een te vage term om met een lijstje te komen.
HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Zeurdoos » 26 jul 2005 22:27

Bij popcornfilms denk ik a) aan screwball / highschool films en b) aan zondag avond films. Dit combinerend:

- Ferris Bueller's day off
- Dazed & confuzed
- Mad max 2 & 3
- Waterworld (jaja)

en heel wat actiefilms zoals demolition man, true lies, commando, under siege etc.

Ach ja :)
Mijn blogs:
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 26 jul 2005 23:15

Popcorn films zijn voor mij films die je even opzet om geamuseerd te worden, maar geen zin hebt om emotioneel betrokken te raken bij de personages, gebeurtenissen of na te hoeven denken. Films die gaan voor de cheap trhills: Met andere woorden: Actie, Gore (als het even kan) en T&A.

In willekeurige volgorde:
Sin City
Friday the 13th (volledige serie)
Terminator (volledige serie)
Versus
Batman Begins
American Pie
Total Recall
Sleepy Hollow
Them!
War of the Wolds (nee, niet dat Spielberg vehikel, de '52 versie)
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ann McDunn » 26 jul 2005 23:46

Misschien is het woord "popcornfilm" niet helemaal het goede woord, maar er zijn genoeg films die je gewoon leuk hebt gevonden (of niet), maar waar je lekker af en toe om kon lachen, géén ellendig gevoel bij had, en je hersens niet hoefde in te spannen zodat het gewoon vermaak was, ik denk ook dat Zeurdoos dat bedoelt. De films hoeven helemaal niet minder te zijn en zullen door anderen als geweldig bestempeld worden, maar de volgende vond ik gewoon prettige films om naar te kijken. Sommige ècht leuk, andere minder.

It Could Happen to You
Bridget Jones Diary
Calendar Girls
Big Daddy
Sisteract
About a Boy
Muriel's Wedding
The Dream Team
Jurassic Park I en II
The Flamingo Rising
Don't be unkind
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor T ft. D » 27 jul 2005 01:21

Ik probeerde het zo specifiek mogelijk te beschrijven, waardoor ik de beschrijving eigenlijk feitelijk moeilijk heb gemaakt, lol :P Ik versta onder een bescheiden popcorn films. Films die voor een breed publiek is (en dus niet alleen wordt ge-adoreert door de critici en het kleinere publiek) en die ook nogal inderdaad "makkelijk verteerbaar is".
En die je voor de helft weer bent vergeten als je de bioscoop deur uitloopt.
T ft. D
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Yakavetta » 27 jul 2005 07:44

pirates of the caribbean
The leauge of extraordinary Gentlemen
Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Volgende

Keer terug naar Filmlijsten