FilmTotaal's Best of 2005!!

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Zeurdoos » 18 jan 2006 17:34

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ Bolo! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Maar 3 films uit de top 10 gezien trouwens... Ai ai kwadraat!
Mijn blogs:
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor jigsaw » 18 jan 2006 17:53

Mooie top 10 ,Saw had van mij toch de winnaar moeten zijn maar
Sin city is ook goed, jammer dat history of violence er niet in staat
zeker te weinig mensen die hem giezien hebben

Bedankt Bolo :T :T
''Congratulations. You are still alive. Most people are so ungratful to be alive. But not you. Not anymore.''
jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Sokolsky » 18 jan 2006 17:57

jigsaw schreef:jammer dat history of violence er niet in staat

Ik zie 'm op 9 staan. Jij niet?
Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JB » 18 jan 2006 17:57

KoenZ schreef:Dan verschillen wij echt van mening. Closer heeft me geen minuut losgelaten tijdens, en vooral ook na de film. Vooral de ondelinge chemie en de abstracte plotwendigen deden het erg goed. Maar nu moet ik ook zeggen dat ik een sucker ben voor dit soort toneelverfilmingen; Cloaca vond ik bijvoorbeeld ook prachtig!
Ik vond Closer niet slecht (Cloaca overigens beter), en ik ben het ook met je eens wat betreft de onderlinge chemie, maar de personages deerden mij niet zo omdat hun ongeluk en tegenslagen mij terecht leken, Natalie Portman overtuigde mij niet als stripper die zich ongegeeerd in haar kruis laat kijken en de eerste ontmoeting tussen Clive Owen en Julia Roberts was me te ongeloofwaardig toevallig. Daarom kreeg ie van 'slechts' 3½ uit 5 wat geen slechte score is.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sokolsky » 18 jan 2006 17:59

KoenZ schreef:
JB schreef:Nou nou, zo bijzonder was Closer nou ook weer niet. Dus is het mijns inziens terecht dat ie niet in de top 10 staat.

Dan verschillen wij echt van mening. Closer heeft me geen minuut losgelaten tijdens, en vooral ook na de film. Vooral de ondelinge chemie en de abstracte plotwendigen deden het erg goed. Maar nu moet ik ook zeggen dat ik een sucker ben voor dit soort toneelverfilmingen; Cloaca vond ik bijvoorbeeld ook prachtig!

Closer vond ik geweldig... gedurende de eerste en de laatste vijf minuten. Alles wat er tussen in zat viel me een beetje tegen.

Ze hadden er gewoon een short van moeten maken :D
Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor jigsaw » 18 jan 2006 18:00

Sokolsky schreef:
jigsaw schreef:jammer dat history of violence er niet in staat

Ik zie 'm op 9 staan. Jij niet?
oeps niet goed gekeken :oops:
''Congratulations. You are still alive. Most people are so ungratful to be alive. But not you. Not anymore.''
jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor hermit elephant » 18 jan 2006 18:11

V.w.b. King Kong verbaas ik mij eigenlijk wel over de hoge notering. Ik vraag me af hoeveel mensen 'm daadwerkelijk gezien hebben, en hoeveel er uitgaan van wishfull thinking of simpelweg alle lovende reacties volgen...

Maar Bolo... :T
Help me blow the nose off George Washington at Rushmore.
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 18 jan 2006 18:14

hermit elephant schreef:V.w.b. King Kong verbaas ik mij eigenlijk wel over de hoge notering. Ik vraag me af hoeveel mensen 'm daadwerkelijk gezien hebben, en hoeveel er uitgaan van wishfull thinking of simpelweg alle lovende reacties volgen...

Wat ben je toch achterdochtig! Wat voedt die scepsis?
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Guido » 18 jan 2006 18:24

Top werk Bolo :T
King Kong op de valreep nog op de tweede plaats, Sin City op één, wat wel te verwachten was. Ik had alleen Broken Flowers nog wel ergens verwacht, op zijn minst op de plaats van Crash.
Guido
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor hermit elephant » 18 jan 2006 18:24

JB schreef:
hermit elephant schreef:V.w.b. King Kong verbaas ik mij eigenlijk wel over de hoge notering. Ik vraag me af hoeveel mensen 'm daadwerkelijk gezien hebben, en hoeveel er uitgaan van wishfull thinking of simpelweg alle lovende reacties volgen...

Voornamelijk de korte tijd tussen de release en deze verkiezing. Ik vraag me serieus af of er werkelijk zoveel mensen in die eerste weken al naar de bios zijn geweest. Kan uiteraard ook zijn dat ik het overweldigende succesverhaal van deze film gruwelijk onderschat. (Ik heb 'm dus nog niet gezien...)
Help me blow the nose off George Washington at Rushmore.
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor El Chivo » 18 jan 2006 18:28

hermit elephant schreef:
JB schreef:

Voornamelijk de korte tijd tussen de release en deze verkiezing. Ik vraag me serieus af of er werkelijk zoveel mensen in die eerste weken al naar de bios zijn geweest. Kan uiteraard ook zijn dat ik het overweldigende succesverhaal van deze film gruwelijk onderschat. (Ik heb 'm dus nog niet gezien...)

Tegenwoordig gaan de meeste mensen al heel snel naar de bios als ze een film willen zien. Ik heb de indruk dat de running periods steeds korter worden en openingsweken steeds belangrijker. Ik heb ook ergens gelezen (in FocusKnack allicht) dat er vorig jaar meer films dan ooit zijn uitgekomen in de bioscoop en dat ze dus ook gemiddeld minder lang draaiden.

Edit: even nagekeken en de keuzelijst van 2004 bevatte 299 titels, die van 2005 338.
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Jusjuh » 18 jan 2006 18:37

Bolo, speciaal voor jou ;)

Afbeelding

THREE THUMBS UP
I love women, I have all their albums
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor KoenZ » 18 jan 2006 18:40

hermit elephant schreef:
JB schreef:

Ik denk dat je hem eerder gaat overschatten... Ik heb de film gezien zonder er op dit forum iets van te lezen, en ik was echt niet onder de indruk. Nu (een paar weken later) wordt mijn mening steeds meer beinvloed door de lovende reacties. Wat overigens geen goede zaak is.
'Un-fuck you all!'
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Jusjuh » 18 jan 2006 18:41

KoenZ schreef:Verder mis ik Closer in het rijtje, maar klaarblijkelijk ben ik een van de weinigen, want anders had hij er wel ingestaan. :)
Even een late reactie, maar. Ik vind het niet zo vreemd. Welk publiek voelt zich eigenlijk aangetrokken tot deze film? Qua 'wijvenfilm' is het te serieus, en zonder meer te weten lijkt het wél een 'wijvenfilm'. (no offense) Als je er niet meer vanaf weet, is er eigenlijk maar een bar klein publiek voor deze film.
I love women, I have all their albums
Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor KoenZ » 18 jan 2006 18:45

Jusjuh schreef:
KoenZ schreef:Verder mis ik Closer in het rijtje, maar klaarblijkelijk ben ik een van de weinigen, want anders had hij er wel ingestaan. :)
Even een late reactie, maar. Ik vind het niet zo vreemd. Welk publiek voelt zich eigenlijk aangetrokken tot deze film? Qua 'wijvenfilm' is het te serieus, en zonder meer te weten lijkt het wél een 'wijvenfilm'. (no offense) Als je er niet meer vanaf weet, is er eigenlijk maar een bar klein publiek voor deze film.

Nou ik denk dat het gedeelte 'directed by Mike Nichols' wel kan zorgen voor een groep belangstellenden.
'Un-fuck you all!'
KoenZ
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten