iCheckMovies.com

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

iCheckMovies.com

Berichtdoor ErikSchierboom » 13 mei 2009 20:33

Enkele jaren geleden had ik het idee om een website te beginnen waarmee men bij kan houden welke films van de diverse IMDB top lijsten men gezien heeft. Toen ik begin dit jaar een collega vond die grafisch erg sterk is en mij wilde helpen ben ik toch begonnen aan de website. Het concept en het programmeerwerk zijn door mij gedaan, al het grafisch ontwerp en de implementatie daarvan zijn door mijn collega gedaan. Na maanden hard zwoegen met zijn tweeen is het dan eindelijk zo ver: de website staat online! Hij is te vinden op http://www.icheckmovies.com en hieronder volgt een kort overzicht met functionaliteiten:

* Bijhouden welke films je gezien hebt van alle IMDB top lijsten (waaronder natuurlijk de IMDB top 250)
* Markeren van je favoriete films uit de IMDB top lijsten
* Per top lijst twee signatures (een kleine en een grote) om te tonen hoeveel films je van die top lijst hebt gezien (zie mijn signature)
* Het doen van aanbevelingen voor films die je nog niet gezien hebt maar mogelijk wel leuk vindt
* Berekenen van je film "buren", oftewel welke gebruikers hebben eenzelfde film-smaak?
* Uniek awards systeem waarmee je virtuele awards krijgt als je een bepaalde hoeveelheid films uit een top lijst hebt gezien (deze awards kun je ook simpel met de rest van de wereld delen, zie bv. mijn awards)
* Twee-wekelijks bijwerken van de IMDB top lijsten zodat ze altijd erg up-to-date zijn
* Per film bekijken in welke top lijsten hij zich bevindt
* Voor elke top lijst van een film is er een historie te zien, waarin getoond wordt welke posities die film in heeft genomen binnen die top lijst
* Commentaar toevoegen bij films
* Vrienden en prive-berichten systeem
* En nog veel meer...

Hopelijk gaan jullie allemaal de website bekijken en gebruiken (en spread the news! :)). Heel graag zou ik ook jullie commentaar horen, wat vinden jullie van de website? Wat is er goed, maar ook wat is er niet goed? Suggesties voor verbeteringen zijn van harte welkom.

Hierbij wil ik ook Darko en Rich Art van harte bedanken voor het beta-testen van de website, jullie hulp waardeer ik zeer. Veel plezier gewenst op http://www.icheckmovies.com!
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Re: iCheckMovies.com

Berichtdoor lykathea » 13 mei 2009 20:37

ErikSchierboom schreef:* Bijhouden welke films je gezien hebt van alle IMDB top lijsten (waaronder natuurlijk de IMDB top 250)

Held.
Through the darkness of futures past, the magician longs to see, one chants out between two worlds, Fire Walk With Me!
Afbeelding
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor El Chivo » 13 mei 2009 20:42

Ziet er geweldig uit.
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor lykathea » 13 mei 2009 20:43

_O_ Dat poppetje voor mystery.

Een site met humor, dat ook nog. I like it. A lot.
Through the darkness of futures past, the magician longs to see, one chants out between two worlds, Fire Walk With Me!
Afbeelding
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Megalomaniac » 13 mei 2009 20:43

Niiiice.
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 13 mei 2009 20:47

Geweldig! :T
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Re: iCheckMovies.com

Berichtdoor pdongen » 13 mei 2009 20:51

ErikSchierboom schreef:(...) al het grafisch ontwerp en de implementatie daarvan zijn door mijn collega gedaan. Na maanden hard zwoegen met zijn tweeen is het dan eindelijk zo ver: de website staat online!

Ah, dat ben ik :) Erik heeft trouwens de kar getrokken, hij is de held :)

Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties, erg leuk om te lezen. Feedback en bugreports zijn meer dan welkom, zeker in deze fase!

Nu gauw terug om Analytics te F5-en ;)
Laatst bijgewerkt door pdongen op 13 mei 2009 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
pdongen
Figurant
Figurant

Berichtdoor lykathea » 13 mei 2009 21:00

Worden die posters automatisch toegevoegd of handmatig?

Want bij A Raisin in the Sun staat er een poster van de film uit 2008, in plaats van die uit de jaren 60.

Oh en trouwens, steeds als ik mijn settings wil saven dan staat er "It looks like something went wrong. Please check the form for errors, fix them and repost!", terwijl ik naar mijn idee niks fouts doe.
Afbeelding
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor ErikSchierboom » 13 mei 2009 21:06

lykathea schreef:Worden die posters automatisch toegevoegd of handmatig?

Want bij A Raisin in the Sun staat er een poster van de film uit 2008, in plaats van die uit de jaren 60.

Die worden automatisch toegevoegd, maar die kan ik kan ik handmatig wijzigen. Als je alle foute posters/covers hier post, zal ik ervoor zorgen dat ze door de goede poster/cover vervangen worden. Scherp opgemerkt trouwens ;)

Mochten mensen zich overigens afvragen waarom ze nog geen awards, recommendations of neighbors hebben, die worden 's nachts ge-update. Als je morgenochtend nogmaals kijkt dan zouden ze er moeten staan (mits je films hebt afgevinkt). De awards werken nog iets makkelijker. Als er iets in je award status veranderd (je hebt een award gewonnen, verloren of de status is veranderd) dan krijg je een prive bericht waarin de details staat. Zo veranderen je awards nooit ongemerkt :)
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 13 mei 2009 21:16

En waarom met de username uit minimaal 3 karakters bestaan? }:
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor ErikSchierboom » 13 mei 2009 21:16

Ik vrees trouwens dat vandaag de laatste dag was dat ik bovenaan stond in het top profielen lijstje. De update van aankomende nacht zal daar wel voor zorgen... :)
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ErikSchierboom » 13 mei 2009 21:17

JB schreef:En waarom met de username uit minimaal 3 karakters bestaan? }:

Oh, daar kan ik wel twee karakters van maken als je een dagje geduld hebt? Als je je al hebt geregistreerd wil ik je username wel voor je veranderen ;)
Laatst bijgewerkt door ErikSchierboom op 13 mei 2009 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 13 mei 2009 21:18

ErikSchierboom schreef:
JB schreef:En waarom met de username uit minimaal 3 karakters bestaan? }:

Oh, daar kan ik wel twee karakters van maken als je een dagje geduld hebt?

:T inderdaad: held!
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Sha » 13 mei 2009 21:31

Leuk, ik hou van lijstjes :)
Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor El Chivo » 13 mei 2009 21:50

Damn, docu mijn derde slechtste, na de '10 en '20's }: