iCheckMovies.com

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: iCheckMovies.com

Berichtdoor Lonewolf » 25 jun 2012 15:54

Aston schreef:Garçon, mondspoeling graag!
Lonewolf schreef:Die jongens van icheckmovies zijn niet verantwoordelijk voor de lijsten zelf. Dus weinig zin om daar hier over te klagen of om een update te vragen. Updates doen ze alleen als de makers van de lijst iets updaten, niet zelf. Die lijst is kennelijk samengesteld door de Empire Online website

Dat weet ik, daarom ik klaag ik ook bij de maker, in dit geval dus Empire als ik jou mag geloven.

Wist niet dat ze bij Empire ook het Filmtotaal forum lezen ;)
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 25 jun 2012 16:56

}:
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Sha » 25 jun 2012 21:45

Afbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Straka » 04 apr 2013 18:39

Nieuwe officiele toplijsten:

The Masters of Cinema list
Quentin Tarantino's Coolest Movies of All Time
Cahiers du cinéma
Academy Award Best Foreign Language Film Nominees
Golden Globe Best Picture Winners
Bodil Award Winners for Best Danish Film

Helaas weer een overbodige DVD-catalogus erbij met de Masters of Cinema.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Leip0079 » 15 mei 2013 16:12

Ik vind www.letterboxd.com zelf een veel mooiere en uitgebreidere site.

Ondanks mijn mening vind ik het toch puik werk! _O_
Leip0079
Figurant
Figurant

Berichtdoor Straka » 15 mei 2013 17:24

Van die site krijg ik meer de indruk dat het iets is als WhatIWatch en niet zo zeer om het bijhouden van toplijsten gaat zoals bij ICheckMovies.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheMajor » 15 mei 2013 18:31

icheckmovies bevalt me toch een stuk beter. Verder ontbreken een hoop zeldzame films op de filmdatabase die ze bij letterboxd gebruikten (moet je dan zelf toevoegen).
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Straka » 12 aug 2013 21:38

Er is weer een zestal officiele toplijsten bijgekomen: The Short List
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 16 jan 2014 13:11

Krijgen meer mensen een error wanneer ze hun IMDb-lijst proberen te importeren? Ik krijg een poging daartoe sinds deze week namelijk de onderstaande storingsmelding:

iCheckMovies schreef:Make the list "public" by going to your ratings page on IMDb and click on "Change list settings".
Then click on the "Make this list a public list visible to all IMDb Users" option and try re-importing the votes.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Straka » 16 jul 2015 10:49

Eindelijk eens een platinum-award binnen weten te halen:
Afbeelding

Overigens lijkt het aantal officiele lijstens steeds verder toe te nemen, waarbij de toegevoegde waarde wel steeds minder wordt. Er lijkt nu ook een soort commissie te zijn om lijsten officieel te maken, hopen dat niet in een stortvloed aan toevoegingen resulteert. Op zich ben ik wel een voorstander van landenlijstjes, maar de toegevogde waarde van nog een Franse lijat bij die laatste toevoeging ontgaat mij een beetje. Ook de toegevoegde laatste Hong Kong lijst vind ik al van een dubieus niveau. Maar vooral concentreren op de lijsten die me dan wel blijven aantrekken.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Thiver » 13 dec 2016 12:20

Vreemd: praktisch de gehele site is nog in een oude stijl, maar sommige lijsten laten zich enkel in een nieuwe stijl bekijken. :} Wat mij betreft is deze nieuwe vormgeving niet per se een verbetering. Ik mis onder meer de mogelijkheid afgevinkte films uit een lijst te filteren zodat de onafgevinkte overblijven.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lonewolf » 16 feb 2017 21:19

Ik kreeg via het iCheckMovies forum, waar ik ook actief ben, de vraag van een mod van iCheckMovies om het volgende bericht hier te plaatsen. Voor alle duidelijkheid ik ben dus alleen de boodschapper en heb niks te maken met deze keuze.

Beste leden van het FilmTotaal forum,

Zoals jullie weten is jullie jaarlijkse top 100 een officiële checklist op icheckmovies.com. Erik Schierboom heeft in 2009 jullie lijst officieel gemaakt als dank voor jullie hulp bij het testen van zijn net opgerichte website. De afgelopen jaren is het aantal deelnemers bij deze top 100 flink gedaald tot slechts een stuk of tien personen. Waarschijnlijk kunnen jullie wel begrijpen, dat we dit geen goede basis vinden voor een officiële checklist. We hebben zelfs overwogen de officiële status te verwijderen. Toch hebben we besloten dat niet te doen. In plaats daarvan draaien we de lijst terug naar de versie van 2009. Aan die lijst hebben veel meer forumleden een bijdrage geleverd (74) en hij is gemaakt in de periode direct na de hulp aan iCM, dus deze lijst vertegenwoordigt het beste de groep mensen die bedankt werd voor hun hulp. Natuurlijk vinden we het niet prettig om een lijst terug te draaien naar een oude versie, maar dit leek ons in deze situatie de beste oplossing.

Namens het icheckmovies-team,

joachimt
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Straka » 17 feb 2017 08:46

Ach, prima oplossing toch. Zelf had ik voorgesteld op dat forum om de lijst niet meer langer officieel te houden, maar ze zijn daar nogal allergisch voor het schrappen van die officiele lijsten.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Filmlijsten