Top 5 overgewaardeerde films

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Top 5 overgewaardeerde films

Berichtdoor Vleeshaak » 14 sep 2015 18:14

Het is wel met afstand de beste film van M. Night Shyalaikhebgeenzinomtekijkenhoejedatookalweerschrijftlalalaman.

Wel grappig dat je 50 Shades in je lijst zet, voor zover ik weet wordt die film niet echt gewaardeerd.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 14 sep 2015 19:01

Vleeshaak schreef:Wel grappig dat je 50 Shades in je lijst zet, voor zover ik weet wordt die film niet echt gewaardeerd.

Dit is precies wat ik dacht :D Met een 4.2 op IMDB kan je niet zeggen dat die film echt gewaardeerd wordt...
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 15 sep 2015 07:54

Vahnstad schreef:en angelina jolie begrijp ik ook niet... in welke films doet zij mee? Tomb raider :}

Ben het er mee eens dat zij niet een heel indrukwekkend oeuvre heeft, maar qua acteren heeft ze haarzelf al wel bewezen wat mij betreft. In bijv. Girl, Interrupted en Changeling speelt ze bijzonder sterke rollen. En wanneer is iemand 'overgewaardeerd' ? Als ze overladen wordt met prijzen, maar dat is verre van het geval...
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 15 sep 2015 09:14

En Hackers, vergeet Hackers niet :)
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor NWRfan » 22 nov 2015 12:40

1. Schindler's List
- Heeft een beetje uitleg nodig denk ik. Opzich is er op technische aspecten e.d. niet veel aan te merken. Echter, wat me enorm frustreert is de manier waarop het onderwerp benaderd is. Ik bedoel: hoe kun je in godsnaam een film maken over de Holocaust en daarin een 'happy ending' verwerken. Waarom zou je een film over dit onderwerp zo stileren en 'hollywoodiseren', zodat het een banale en perverse kijkervaring wordt.....
2. Il Conformista/The Conformist
Had ik echt veel meer van verwacht. Cinematografie is sterk, maar dat is vrijwel het enige. Acteurs zeer matig (soms zelfs ongeloofwaardig), thema van fascisme niet krachtig uitgewerkt en rare plotgaten maken deze film tot een middelmatige Italiaanse drama/thriller waarbij je moeite moet doen om niet in slaap te vallen.
3. Avatar
CGI-fest op zijn best. Bioscoopervaring (imax) is natuurlijk adembenemend, maar meer op de Dinsey attractie manier, dan op cinematische manier. Voor mij is dit niet echt film meer, want het voelt eerder alsof je aan het kijken bent naar iemand die aan het gamen is. Daarnaast slaat het verhaal natuurlijk helemaal nergens op.
4. American Hustle
Serieus,, waar komt al die lof vandaan? Christian Bale is fenomenaal, maar waar de fuck ging deze film nou echt over?
5. Dawn of the Planet of the Apes
Blugh
NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor NWRfan » 22 nov 2015 13:01

Bilbo schreef: Hoewel The Godfather objectief (zoals JamesBond al zei) nummer 1 is, weet hij niet een echte band te scheppen met één van de personages (zoals Vleeshaak al vertelde). En dat is het probleem van The Godfather, hij is objectief goed geschapen, maar als je echt een persoonlijke band wil hebben met een personage, gaat dat vrij moeilijk.

Even wat oude reacties doorgelezen, en de criticasters lijken geen band met de personages te kunnen krijgen, omdat die zogenaamd 'slechte dingen doen' (foei!). Hoe zit het dan met: Taxi Driver, A Clockwork Orange, Apocalypse Now, American Psycho,Fight Club, Scarface, etc. etc. ?

Allemaal niet goed, omdat je geen band met ze kan krijgen? Omdat ze slechte dingen doen?

Er is daar ooit een term voor bedacht: Anti-Hero. Iemand die 'slechte dingen doet', maar wel empathie kan opwekken bij de toeschouwer (zijn uiteenlopende redenen voor).
Zo heb ik empathie voor de familie Corleone (en, met name, Michael), omdat ze, ondanks hun maffia-leven, wel een familie zijn. Ze houden van elkaar, ze proberen te overleven t.o.v. de andere families (die net zo slecht zijn). Michael's verloofde wordt vermoord, en hij zoekt wraak (is dat zo slecht?).

The Godfather staat niet in mijn persoonlijke top 10, maar is een van de beste films ooit gemaakt. Sowieso beschouw ik F.F. Coppola als een van de beste regisseurs (met name in de 70s): Godfather 1 en 2, Apocalypse Now en The Conversation! Allemaal binnen een tijdsbestek van 8 jaar. Ongelooflijk toch!
NWRfan
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Vahnstad » 25 nov 2015 10:16

De vijf overgewaardeerde films die ik heb zijn:
1. La Vita é Bella
2. The Sixth Sense
3. The Dark Knight
4. M
5. Le fabuluex destin d'amelie poulain
Vahnstad
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Ed Crane » 14 dec 2015 12:06

Qua klassiekers (de numering staat niet al te vast):
1. One Flew Over The Cuckoo's Nest
2. The Shining
3. Braveheart
4. The Godfather
5. Airplane!
6. Star Trek 2: The Wrath Of Khan
7. Thelma and Louise

Qua recentere films, willekeurige volgorde nu dan maar (en 6 ipv 5):
• Signs
• Life Of Pi
• District 9
• The Wind Rises
• Silver Lining's Playbook
• House Of Flying Daggers
Laatst bijgewerkt door Ed Crane op 09 nov 2016 21:28, in totaal 2 keer bewerkt.
"They tell me there are more of these coming. I don't know why they didn't cut it up into even smaller parts, like a hundred parts, like a cinematic approximation of Billy Burroughs' cut-up technique. You have the attention span of fleas!"
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tarantoga » 09 nov 2016 21:15

Mijn korte lijst van overschatte films. Ik vindt het geen slechte films, ik vindt ze zelfs heel goed. Maar hun reputaties qua kwaliteit zijn, naar mijn mening, buiten proportie.

1 - Thelma and Louise 1991 Ridley Scott
2 - Citizen Kane 1941 Orson Welles
3 - Napoleon Dynamite 2004 Jared Hess
4 - One Flew Over the Cuckoo's Nest 1975 Miloš Forman
5 - District 9 2009 Neill Blomkamp
"The problem is...with facts. They...they always get in the way... of the story. Never let facts get in the way. Don't let them spoil a good story."
Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Ed Crane » 09 nov 2016 21:26

Hé kijk, we hebben drie titels gemeen, Zep :+ Dat schept een band.

Ik heb zelf nog even Braveheart en The Godfather aan m'n lijstje toegevoegd.
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tarantoga » 10 nov 2016 09:29

Grote geesten denken gelijk, Ed. :D Ik had trouwens Braveheart ook op mijn lijstje staan maar besloot om het te beperken tot 5 films in plaats van 6.
"The problem is...with facts. They...they always get in the way... of the story. Never let facts get in the way. Don't let them spoil a good story."
Tarantoga
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor patrob » 02 jan 2017 16:18

Op mijn lijst staat slechts één film, maar die is dan ook zo enorm overgewaardeerd dat hij gerust voor 5 telt:

1 t/m 5 : 2001: A Space Odyssey
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Dre » 02 jan 2017 18:18

Jou avatar verduidelijkt je mening wel enorm, mooie combinatie zo :P
Als je denkt dat iets kleins en simpels geen verschil maakt, probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.
Dre
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ThomasOMalley » 07 nov 2017 13:38

Een reactie op een reeds gestorven topic:

1. Interstellar (2014)
2. Apocalypse Now (1979)
3. The Hurt Locker (2008)
4. Slumdog Millionaire (2008)
5. The Usual Suspects (1995)

Honorable mentions:
Wonder Woman (2017), Spirited Away (2001), [REC] (2007)
"Get your ass to Mars"
ThomasOMalley
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor agentcooper » 19 nov 2017 10:04

1. Lost in Translation
2. The Grand Budapest Hotel
3. Moonrise Kingdom
4. The Dark Knight
5. The Avengers
agentcooper