Landen toplijstje

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Landen toplijstje

Berichtdoor Aston » 20 jan 2011 10:19

Wat zijn jullie favoriete landen op het gebied van film?
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Landen toplijstje

Berichtdoor McMurphy » 20 jan 2011 11:56

Eigenlijk snap ik niet helemaal wat voor 'interessant' topic je hiervan kunt maken :} ?
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheMajor » 20 jan 2011 12:06

Ik denk dat bij verreweg de meeste kijkers, het grootste gedeelte van hun favorieten uit de VS komt.

De VS staan dus bij mij op 1. Daarna komen landen als UK, Duitsland, Frankrijk...
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Thiver » 20 jan 2011 12:20

McMurphy schreef:Eigenlijk snap ik niet helemaal wat voor 'interessant' topic je hiervan kunt maken :} ?

Wel, je kunt er een aardige competitie van maken...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thiver
Regisseur
Regisseur

Re:

Berichtdoor timdekw » 20 jan 2011 12:26

Thiver schreef:
McMurphy schreef:Eigenlijk snap ik niet helemaal wat voor 'interessant' topic je hiervan kunt maken :} ?

Waarom zie ik geen uiteindelijke winnaar in dat forum??? Het blijft steken bij de kwartfinales???

Ik moet toch eerlijk toegeven dat ik Amerika het beste filmland vindt, gevolgd door Engeland. Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië komen een beetje op een gedeelde derde plek, dan uiteraard Azië (is dat geen land? Ow...). Verder heb ik niet zo onwijs veel films uit andere landen gezien dus hier hou ik het denk ik bij.
Afbeelding
Afbeelding
timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Re:

Berichtdoor El Chivo » 20 jan 2011 12:34

timdekw schreef:
Thiver schreef:

Waarom zie ik geen uiteindelijke winnaar in dat forum??? Het blijft steken bij de kwartfinales???

Dan werd het in het heetst van de strijd niet meer bijgewerkt in het overzichtstopic, maar de kwart-, halve en hele finales werden wel gespeeld.

De topics vind je hier halverwege de pagina
There's never enough time to do all the nothing you want
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor McMurphy » 20 jan 2011 12:40

Nouja ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand de VS niet op nummer 1 heeft staan. Een competitie van landen lijkt me ook niet erg interessant trouwens.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheMajor » 20 jan 2011 12:46

Of je moet alleen maar Japanse films kijken, en alles uit Hollywood negeren.
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor patrob » 20 jan 2011 12:54

McMurphy schreef:Nouja ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand de VS niet op nummer 1 heeft staan. Een competitie van landen lijkt me ook niet erg interessant trouwens.

Naast dat er veel moois wegkomt, is het natuurlijk ook het land waar het meeste bagger vandaan komt. Simpelweg omdat er zoveel geproduceerd wordt. Als je in verhouding gaat kijken, levert een land als Korea relatief wellicht veel meer sterke films af als de VS.
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 20 jan 2011 14:10

patrob schreef:Naast dat er veel moois wegkomt, is het natuurlijk ook het land waar het meeste bagger vandaan komt. Simpelweg omdat er zoveel geproduceerd wordt. Als je in verhouding gaat kijken, levert een land als Korea relatief wellicht veel meer sterke films af als de VS.

Ja, klopt.

Maarja, misschien hebben sommige mensen een voorkeur voor films uit bepaalde landen. Ik zie hier bijvoorbeeld best veel films uit Japan en Zuid-Korea voorbijkomen. Meer dan bijvoorbeeld Duitsland of Rusland. Ik kijk bijvoorbeeld redelijk snel naar een Franse film omdat ik de taal spreek. Films uit Nederland dan weer minder snel omdat ik het vaak raar vind klinken. Maar ik weet nou niet of het aan de taal ligt of dat het voor ons gewoon raar klinkt.
Ik zou trouwens niet heel snel een film uit het VK eruit kunnen halen. :} Waarschijnlijk omdat ik het dan meteen onder de Amerikaanse films schaar. Vaak staat op IMDB ook UK/USA.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 20 jan 2011 14:24

patrob schreef:Naast dat er veel moois wegkomt, is het natuurlijk ook het land waar het meeste bagger vandaan komt. Simpelweg omdat er zoveel geproduceerd wordt. Als je in verhouding gaat kijken, levert een land als Korea relatief wellicht veel meer sterke films af als de VS.

Maar zal er in een land als Korea ook niet genoeg bagger geproduceerd worden? Bagger waar we dus niets van mee krijgen omdat wij alleen weet hebben van de sterkere titels?
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheMajor » 20 jan 2011 16:32

Dat denk ik ook. 99% is altijd bagger.
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Aston » 01 feb 2011 22:38

Ik maak maar eens een lijstje dan:

VS/VK
Frankrijk
Japan/Zuid Korea
Italie
Duitsland

Sommige heb ik samen genomen omdat ik dan moeilijk kan onderscheiden uit welk land een film komt.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor akketa » 02 feb 2011 06:07

De meeste films die je ziet komen uit Amerika. Dus de kans dat daar ook ontzettende schijtfilms tussen zitten is daardoor extra groot.

De films uit de rest van de wereld lijken daarom beter omdat de distributieselectie gewoon wat zwaarder is. Films uit andere gebieden die op festivals gewaardeerd worden, worden hier uitgebracht, waardoor het lijkt of er uit die landen alleen maar goede films komen.

De andere landen zien ook alleen maar onze beste films. Reken er maar niet op dat Spion van Oranje in het buitenland wordt uitgebracht met succes. De Tweeling daarentegen wel. Of onze jeugdfilms. Als "we" ergens sterk in zijn zijn het wel jeugdfilms die overal gewaardeerd worden.

Daarom komen mijn favorieten uit Amerika. Je bent er mee opgegroeid. Zij hebben je liefde voor film aangewakkerd en ze zullen altijd domineren. Daarentegen staan de Britten zeker op een dikke 2e plek. De James Bond-franchise en een legio aan pittige criminele thriller/drama's. Eventueel met een snufje Britse humor.

Daarna de Aziaten met hun stevige horror. Als iemand je het stuipen op het leven kan jagen dan zijn het wel de Aziaten! Sowieso omdat ze weinig make-up nodig hebben... :wink: (Witte schmink en zwarte eyeliner)
Afbeelding
akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor McMurphy » 02 feb 2011 18:23

Dat heb je mooi verwoord Akketa, zo'n beetje waar ik op doelde :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Volgende

Keer terug naar Filmlijsten