Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Berichtdoor Vleeshaak » 27 sep 2013 17:31

Voel je je geroepen? :P
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 06 okt 2013 12:54

Ben al een tijdje niet online geweest hier, maar komt er geen nieuwe Top 100?
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 06 okt 2013 17:31

Het wordt inderdaad weer eens tijd dat jij vaker online (en een nieuwe top) komt :P. Ik heb zelf momenteel niet heel veel tijd om het te organiseren, over een paar weken waarschijnlijk wel. Maar als iemand anders het wil organiseren, vind ik het ook prima.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 22 okt 2013 11:12

We gaan inmiddels al richting eind oktober en mijn inziens is het een pré om de traditie in stand te houden van de jaarlijkse FT Top 100. Mocht er niemand in staat zijn om dit te organiseren, wil ik deze verantwoordelijkheid best op me nemen. Als deze of gene mij dan ff van alle benodigde info kan voorzien :T.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 22 okt 2013 11:57

Inderdaad. Hij moet gewoon doorgaan. :Y Ik zit er gezien mijn tijd niet op te wachten maar anders doe ik het wel. Op zich moet het ook niet zo veel werk zijn schat ik zo in.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 22 okt 2013 15:55

Aston schreef:IOp zich moet het ook niet zo veel werk zijn schat ik zo in.

Famous last words. :P
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 24 okt 2013 08:37

Nou, als iemand erg goed is in programmeren kan diegene wel een programmaatje schrijven die alle lijstjes inleest en automatisch sorteert en in top100 vorm uitserveert. Indien iedereen zich houdt aan een bepaalde lay out is dat easy. Ikzelf ben er geen koning in dus het zou me toch wel 5 uur kosten denk ik. Voordeel is wel dat dat programmaatje dan elk jaar opnieuw gebruikt kan worden. :)

Maar het is sowieso veel gemakkelijker als iedereen zich houdt aan een bepaalde lay out. Bijvoorbeeld: Gravity 2013 1
'IMDB titel''jaar''plaatsnummer'

Dan klinkt misschien gek en lijkt onlogischer. Voor de lezer is dat ook zo maar voor Excel is het een heerlijkheidje. Gewoon sorteren daarna. Je moet alleen nog wel handmatig tellen. Ik heb nog 123 een idee hoe je dat met excel automatisch kan doen. Alsnog een programmaatje schrijven dan maar. :8
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 24 okt 2013 11:05

Ik zal dit weekend even kijken of het te doen is.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 24 okt 2013 14:01

Uit zichzelf doet Excel het natuurlijk niet maar met gebruikmaking van een functie als Sumif hoef je verder niet handmatig te tellen.

Maar inderdaad, Aston, een gestandaardiseerde opgave is het beste recept voor een optimale verwerking.

Ik zou willen suggereren om de verschillende waarden te scheiden middels een ';' of een tab.
Ik denk dat er meer films met een komma in de titel voorkomen als met een puntkomma.
Een dergelijke layout (dat is nou eens een Engels woord dat aaneen geschreven wordt) is eenvoudig en eenduidig.

Verder zouden de filmtitels exact opgegeven moeten worden zoals op IMDB dus incl. lidwoord indien van toepassing.
Via Excel kun je dan de lijstjes (via 'text to columns") in kolommen laten zetten.

Mocht Aston te weinig tijd hebben wil ik me ook wel opwerpen als organisator.
Maar anders ben ik altijd benaderbaar om vragen/problemen met Excel te tackelen. I love Excel ! :oops:
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 24 okt 2013 15:10

Mocht het programmeren niet lukken, kunnen we natuurlijk ook afspreken de lijstjes in excel naar de organisator te mailen, is het alleen maar een kwestie van knippen, plakken en sorteren.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 24 okt 2013 16:40

@Dr. Ik hoor het al, een excel Wizard. :wink:
@Vleeshaak
Hangt er vanaf hoe hij het gesorteerd heeft. Ik heb namelijk geen flauw idee. Als hij het echt handmatig op volgorde gezet heeft kost het hem alsnog een hele dag.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 24 okt 2013 18:55

Sorteren is het minste werk in mijn ervaring. Kan Excel heel goed (jammer dat excel geen rekening houdt met films die in meerdere talen in een lijst staan :P)
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 24 okt 2013 20:22

Vleeshaak schreef:Mocht het programmeren niet lukken, kunnen we natuurlijk ook afspreken de lijstjes in excel naar de organisator te mailen, is het alleen maar een kwestie van knippen, plakken en sorteren.
Of in dat format. Want de lijst die ik op het forum zet, zet ik liever in mijn eigen stijl erop. :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Vleeshaak » 24 okt 2013 20:27

Op het forum moet je je gewoon uitleven zoals je wil, maar een lijstje in excel zetten is toch niet heel veel moeite? Zo'n opgepimpt lijstje verwerken is namelijk behoorlijk lastig om te doen. Al die foto's etc. maken het er nu niet echt overzichtelijker op.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 24 okt 2013 20:36

Je zou gewoon een document op GDrive kunnen zetten waar iedere gebruiker zich voor aan kan melden.

Zoveel lijstjes gaan er toch ook niet ingediend worden?

Vleeshaak? Heb jij wat statistische data paraat of zal ik zelf maar even in het vorige topic gaan kijken?
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten