Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Berichtdoor Vleeshaak » 24 okt 2013 20:58

Niet paraat, ben wat data kwijt geraakt toen ik mijn laptop opnieuw moest installeren. Geen back up gemaakt, maar er waren toch behoorlijk wat lijstjes. Ruim 20. Heb trouwens van Jim begrepen dat hij de lijst meer aandacht wil geven op de fp, dus ik denk dat we wel op wat meer lijsten kunnen rekenen dit jaar.
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 24 okt 2013 22:14

Vleeshaak schreef:Sorteren is het minste werk in mijn ervaring. Kan Excel heel goed (jammer dat excel geen rekening houdt met films die in meerdere talen in een lijst staan :P)

Eh ja, ik bedoelde eigenlijk handmatig tellen. :oops: Cellen tellen met getallen kan Excel prima zelfs met een eis dat een getal ergens aan moet voldoen maar kan hij ook strings ( in dit geval woorden + cijfers) tellen waarbij je alleen het eerste gedeelte van de string telt?

Van te voren weet je niet hoeveel soorten strings je hebt. Hoe laat je excel een kolom doorzoeken met mogelijk 3000 verschillende strings (elke string is 1 film). Bovendien kan excel niet binnen 1 cel zoeken. Hij kan alleen maar naar de waarde van de totale cel kijken. Als je het antwoord weet is het zo gepiept. Anders moet je toch echt code gaan schrijven.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 25 okt 2013 01:24

Er zijn verschillende mogelijkheden om Excel naar gedeelten van cellen te laten kijken.
Je hebt formules om posities te zoeken, een waarde op te halen en daarmee verder te gaan.

De nieuwere Excel-edities hebben ook enorm sterke filterfuncties.
Maar ja, garbage in, garbage out.
De ingave van de basisgegevens moet gewoon erg goed zijn wil je niet veel tijd verliezen in controles/correcties.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 25 okt 2013 07:55

Nja punt is, je hebt bijvoorbeeld in 1 kolom:

Alien (1979) 2
Alien (1979) 9
Alien (1979) 18
Alien (1979) 33
Aliens (1986) 12
Aliens (1986) 45

Kan jij excel met een functie deze cellen laten tellen waar de woordcombinatie voor het jaartal geteld worden?

Dus voor achter Alien komt 4 en achter Aliens komt 2.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 25 okt 2013 11:01

Krachtig geformuleerd, Aston.

Waarom zou je kijken naar alleen het gedeelte voor het jaartal?
Dan zou je films met gelijke titels maar verschillende jaartallen op één hoop gooien.
Dat lijkt me niet de bedoeling.

Je moet kijken naar de titel inclusief jaartal en die tellen cq sommeren.

Het lijkt me handig en praktisch om een lijst te maken van alle films uit de voorgaande lijsten waaruit men dan de juiste kan kiezen.uiteraard moet het ook mogelijk zijn om nieuwe items toe te voegen.

Oh ja, verschillende data dient(dus) gescheiden te zijn met een karakter.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 25 okt 2013 11:10

Ja, je hebt gelijk wat betreft jaartal. Overigens blijft er dan nog steeds het getal van de plaats staan. Maar misschien kunnen we eenieder vragen het plaatsnummer weg te laten. Maar dan nog, dan heb je 3000 (o.i.d.) verschillende films. Hoe ga je van elke waarde tellen hoe vaak die voorkomt?
Dr. Strangelove schreef:Het lijkt me handig en praktisch om een lijst te maken van alle films uit de voorgaande lijsten waaruit men dan de juiste kan kiezen.uiteraard moet het ook mogelijk zijn om nieuwe items toe te voegen.

Dus onbekende en nieuwe films mogen niet? :o
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 25 okt 2013 12:01

Hoe tellen: formules

Voor het overige: je leest blijkbaar niet goed. :-?

Data op regelniveau (record) moet gescheiden worden door karakter.
Wel een van csv-bestanden gehoord? Vast wel.
Dan maakt het niet uit wat er in bepaalde velden staat, je kunt altijd het gewenste detail pakken en verder verwerken.

Uiteraard moeten nieuwe films toegevoegd kunnen worden. Dat heb ik ook gezegd.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 25 okt 2013 12:42

Holy crap, ik las er inderdaad straal overheen. O+
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 25 okt 2013 12:43

We'll speak no longer of it... :D
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 30 okt 2013 18:49

Zo, programmaatje wil voorlopig nog niet zo lukken. Sorteren doet ie prima maar tellen wil nog niet zo. Maar ik ga toch maar even door. Wil het nu ook afmaken. Desnoods vraag ik iemand anders of hij het probleem ziet.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 02 nov 2013 13:56

Afbeelding

Inmiddels maak ik grote vorderingen zoals jullie kunnen zien. :) Hij telt nu overigens alleen nog hoe vaak 1 film in de samengestel lijst (alle toplijsten achter elkaar geplakt) voorkomt en negeert de plaats die die film in de afzonderlijke toplijsten had. Die functie moet dus nog even toegevoegd worden. En hij telt ook nog geen regisseurs of jaartallen/decennia (mocht dat nodig zijn).

Maar goed, wat ik me bedacht is of iedereen zich wel aan de lay out regels gaat houden. Hij kan namelijk alleen tellen als iedereen de film dezelfde titel geeft. Bijvoorbeeld de IMDB titel. Trolljegeren wordt dan gelezen en Trollhunter niet. Anders worden het als twee aparte films gezien. Verder moet of iedereen regisseurs erin zetten of iedereen moet ze weglaten. Een oplossing is dat je regisseurs tussen speciale tekens zet, bijvoorbeeld '*' of '#'. Ook de nummering moet hetzelfde zijn. Momenteel werkt hij voor 001, 010, 100 maar ik kan kijken of hij ook kan werken voor 1, 10, 100. Dat is misschien gemakkelijk voor mensen. En dit gaat ook niet goed ingelezen worden: '1Alien', omdat er een spatie ontbreekt.

Helemaal generiek gaat nog vele tientallen regels code vergen en dat lijkt me vrij overdreven. Dus wat denken jullie? Is dit een optie? Gaan mensen hier zich aanhouden? Ik denk dat het anders alsnog wel nu heeft. Maar je moet zelf nog al die toplijsten generiek gaan makken. Nogmaals, ik weet nog steeds niet hoe het in het verleden gedaan is dus ik kan daar niet uit opmaken hoe er geteld is.

Overigens doe ik het voor mijn lol dus dat is niet het probleem. :)
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 02 nov 2013 16:53

Het ziet er goed uit, maar ben bang dat niet iedereen zich aan de layout gaat houden. Vorig jaar kwamen er nogal wat lijstjes binnen met alleen een nummer en een titel. Mocht ik zelf alles bij gaan zoeken. Hoed je trouwens ook voor tik en spelfouten, die kunnen de boel ook grondig saboteren :P
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 02 nov 2013 17:25

Ik ben wel bereid om per pb een aparte lijst in het juiste format te sturen, maar ik vermoed dat als je alleen lijstjes accepteert in één specifiek format de opkomst zal tegenvallen... Daarover gesproken, misschien vraag ik dit te vroeg, maar hoezo geen spatie tussen titel en jaartal? Staat nogal maf. :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 02 nov 2013 18:09

O, dat was toevallig. Maakt voor het programma overigens niets uit. (Zolang iedereen het doet. :D )

Ja, daar was ik dus ook bang voor. Maargoed, we kunnen zien hoe het gaat, als iedereen er een zooitje van maakt kan je altijd nog handmatig tellen. En die spelfoutjes is een goede ja. Maar, als je gewoon kopieert vanuit IMDB moet het goed gaan toch. :P Al zal je wel weer mensen hebben die het vanuit een andere lijst kopiëren en denken van het zal wel. (En waarschijnlijk terecht ook) Ik denk ook dat zeker wanneer er meer mensen meedoen, ook vanaf de frontpage dat het waarschijnlijker is dat het fout gaat. Terwijl dan juist een programmaatje handiger wordt.

Ik zat gisteren trouwens 10 min te staren naar mijn lijst waarom hij nou op het oog twee identieke films apart geteld had. Bleek het een spatie achter de film... O+ Dat geeft maar aan dat er geen room voor afwijkingen is.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 08 nov 2013 14:27

Hoe staat het er voor Aston, gaat het nog lukken om editie 2013 erin te knallen?
McMurphy
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten