Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Film Totaal Forum-Top 100: Editie 2012

Berichtdoor Aston » 08 nov 2013 22:52

Ja hoor. Dit weekend is het programma waarschijnlijk af. De vraag is meer, willen we dit. Misschien ook even overleggen met FT die het op de FP wilden hebben zodat er meer man kan meedoen.

Overigens ga ik geen lijsten handmatig sorteren en tellen. Tenzij er tegen december nog niemand is. In de vakantie heb ik er pas echt weer tijd voor. Mits ik in NL ben. Dat is ook maar de vraag.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 09 nov 2013 20:47

Ok, dit weekend is het waarschijnlijk niet af. Ik moet een eigen code schrijven om te sorteren als puntentelling boven de 9 is.
Anders denkt dat ding dat 10 kleiner is dan 9. Want 1 is kleiner dan 9. Gaat weer wat tijd in zitten.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 10 nov 2013 00:25

lijkt er op dat handmatig invoeren toch sneller was geweest :P
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 10 nov 2013 12:23

Dat sowieso :8 maar dit is herbruikbaar en ik vind het leuk plus nuttig. Moet komende weken voor een vak toch met dat programma aan de slag dus een mooie kans om me even in te werken. :wink:
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 10 nov 2013 12:25

Plus als het zou werken kan dit programma tot in de eeuwigheid gebruikt worden. Een soort van investering in de toekomst. ;)
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 10 nov 2013 12:33

Zolang men maar ongeveer vier weken de tijd heeft om zijn/haar lijstjes in te leveren, en de uitslag voor 31 december 2012 bekend is 8)
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 10 nov 2013 13:01

Moet lukken, als we ergens een tijdmachine kunnen fiksen. :)

AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 10 nov 2013 13:10

Maargoed, alle gekheid op een stokje, ik ben nog steeds een beetje bang dat de mensen hier gaan falen door niet goed te lezen, het gelezende opnemen en het gelezende toepassen. En het ook nog eens foutloos doen. Ben daar zelf ook niet geweldig goed in. Ik kan het natuurlijk goed benadrukken en elke dag herhalen. Misschien is het sowieso een goed idee om regisseurs maar even buiten de lijst te bewaren. Dan kunnen daar in ieder geval geen fouten mee gemaakt worden. Misschien als dit technisch een succes is dat we het volgend jaar wel kunnen doen.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrob » 10 nov 2013 16:06

Ik lees dit nu zo door, maar door het eisen van perfectie bij de in te leveren lijstjes falen de inzenders niet, maar dan faalt het systeem.

Het moet wel leuk blijven om een lijst in te dienen natuurlijk. Nu snap ik ook wel dat het heel veel werk is, maar is het dan geen idee om te wachten op iemand die tijd heeft? In deze crisistijd moet er toch iemand op het forum in de WW zitten?
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 11 nov 2013 10:21

Nja, punten en spaties e.d. zijn nog redelijk gemakkelijk handmatig weg te halen. Het probleem is meer de filmnamen. Als iemand daar een typefout maakt wordt het veel moeilijker die fout eruit te halen maar dat blijft hoe dan ook menselijk falen. Het is de menselijke perfectie (of imperfectie, net hoe je het ziet) die in staat is die fout te negeren of over het hoofd te zien. :wink:

Fouten zoals dit:

Lort of the Rings: Felowship of de Ring (2001)

Het systeem is dan perfect maar de menselijke invoer faalt. ;)

Maar ik begrijp zeker je punt, als je al een lijst klaar hebt liggen in excel kost het best wat werk om dat via IMDB opnieuw in te voeren. Maar als iemand het geen probleem vind en tijd heeft om die lijst in elkaar te flansen is er sowieso geen probleem. :wink: Het is meer dat ik wel wil dat de lijst doorgaat.

Hmmm, ik bedenk me nu, is er online niet iets te vinden waar je net als bijvoorbeeld bij Moviemeter maar dan voor een top 100, je eigen lijst kan samen stellen? Dat is op zich weinig werk en gegarandeerd foutvrij.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Vleeshaak » 11 nov 2013 10:50

imdb heeft die feature, daarom iedereen dat ook wil invoeren...
I don't like sand. It's coarse, and rough, and irritating, and it gets everywhere
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 11 nov 2013 14:50

Ben het wel eens met Patrob. Ik hanteer liever de oude 'tijdrovende' methode, dan dat de gebruikers allerlei richtlijnen moeten volgen om hun lijst samen te stellen. Bij deze wil ik me wel opofferen om die lijsten in een sheet te kloppen. Zolang we maar z.s.m. kunnen starten. Als iemand mij de gegevens kan aanleveren zoals dit voorgaande jaren ging?! Vleeshaak maybe? :)
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 12 nov 2013 23:32

Ook prima! :T
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Filmlijsten