Dynamische top tien 2013

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Dynamische top tien 2013

Berichtdoor Straka » 25 aug 2013 13:50

In totaal 14 nieuwe toevoegingen aan de lijst in de laatste update. Enkel Safety Not Guaranteed haalt de top 10 met een zesde plaats.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lonewolf » 11 sep 2013 15:37

Update:
Het uitstekende Le passé komt binnen op 3 en is daarmee zo goed als een plek verzekerd in de top 10 aan het eind van jaar.
Verder Pacific Rim op 18 , World War Z op 24 , het onverwacht erg vermakelijke The Last Stand op 25 en het iets wat telleurstellende The Wolverine op 29.
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Lonewolf » 05 okt 2013 15:18

The Grandmaster en Blue Yasmine zijn nieuw deze maand in de top 10, op respectievelijk 6 en 8.
Het aardige The Sessions op 25. Kick-Ass 2 komt binnen in de onderste regionen op 39.
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor horizon » 07 okt 2013 06:41

Beste 10 2013 so far:

Gravity
World War Z / Only God Forgives
Star Trek Into Darkness
Monsters University
Pacific Rim
Oblivion
+1
Despicable Me 2
Smurfs 2

Net niet:
3,5 - the Frozen Ground
horizon
Filmster
Filmster

Berichtdoor Straka » 12 okt 2013 12:37

Met Gravity is er een nieuwe lijstaanvoerder. Verdere toevoegingen aan de lijst vallen buiten de top tien.
Afbeelding
Straka
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 16 okt 2013 11:04

Potverdomme wat een goede maand! Met stip mijn beste bioscoopmaand ooit.

Rush 9,5 een waarschijnlijk een toevoeging aan mijn top 100 (de eerste toevoeging in 1 jaar volgens mij) _O_
Gravity 9
Prisoners 9
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Costigan » 24 okt 2013 12:42

Idd Aston, Rush is echt een briljante film!

Voor mijzelf: Runner Runner komt op nummer laatst binnen, Don Jon op 24 en Feuten: Het Feestje op 25
''Forget it Jake, it's Chinatown''

WiW
Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor McMurphy » 25 nov 2013 12:04

Zow na een maand of 5/6 ook maar weer eens de lijst bijgewerkt. Ondertussen al 47 titels uit 2013 gezien, met een toch teleurstellend laag gemiddelde. Nieuwe titels in de top 10 o.a. The Great Gatsby (2), Rush (3), Gravity (5), Prisoners (7).
La Migliore Offerta staat op plek 4, echter heeft deze volgens mij geen officiele releasedatum. Erg jammer want het is een prachtige film!
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 25 nov 2013 12:12

La Migliore Offerta _O_
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrick_h » 02 dec 2013 01:26

Mijn top 10 ziet er met wat toevoegingen redelijk bizar uit. But I like it that way. :)
patrick_h
Filmster
Filmster

Berichtdoor Colonel_Kurz » 02 dec 2013 12:02

Ha, Ram-Leela. Geen moeite met dat belachelijke eerste nummer of de manier waarop Bhansali het Shakespeare verhaal oprekt? :)
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor patrick_h » 02 dec 2013 16:21

Ik kan me geen belachelijk nummer herinneren. Welke was het eerste nummer? Sowieso goed punt als een Bollywoodfilm weer eens goed uitpakt met zang-/dansnummers.

Het oprekken van het verhaal deed maar heel eventjes de wenkbrauwen fronsen, met name bij de verplichte scene waarin de mannelijke hoofdrolspeler laat zien wat een bad-ass hij is. Maar al snel genoeg ging ik met de flow mee.

Als Baz Luhrmann een versie van Romeo & Juliet had gemaakt, had 'ie er zo uitgezien. Tenminste...
patrick_h
Filmster
Filmster

Berichtdoor Colonel_Kurz » 02 dec 2013 17:27

Deze:

Een heel nummer dat alleen maar gaat over de spieren en het haar van Ranveer Singh, inclusief die flauwvallende vrouwen op het moment dat hij zijn shirt uitdoet? Mij toch iets te... En ook een beetje een vreemde noot om mee te beginnen, gezien hoe de film daarna toch wat serieuzer werd. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het best een vermakelijke film, maar de enige 2013 Bollywoodfilm die bij mij kans zou maken op een lijst notering is Shuddh Desi Romance, toch wat moderner en werkelijk iets interessants te zeggen hebbend, maar ja, die haalde hier dan weer geen enkele bios geloof ik...

Is dat zo zeldzaam tegenwoordig dan? Dit was mijn eerste Bhansali, maar ik heb me laten vertellen dat hij dat elke keer doet. Grote sets en dansproducties e.d. En wat dat laatste betreft heb je bijvoorbeeld toch ook de films van Farah Khan? Maar goed, ik kijk pas sinds april Bollywood films, en veel daarvan was oud, dus ik heb misschien een iets andere blik op wat recent is.

Wat betreft die flow: die raakte er juist een beetje uit voor mij vanaf het moment dat . Qua drama vond ik het daarna toch wat minder sterk werken.

Luhrmann heeft Bollywood wel eens genoemd als grote invloed op Moulin Rouge!, of niet? Niet dat ik echt een groot liefhebber ben van zijn films... heb zijn versie van Romeon & Juliet dan weer nooit gezien.

Tijd voor een Bollywoodtopic? :P
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor patrick_h » 10 dec 2013 11:29

Een openingsnummer dat de krachten van de mannelijke held bezingt is zodanig normaal dat ik er eigenlijk niet bij stilsta hoe raar dat in dit geval is, waar je in theorie toch een mannelijke en een vrouwelijke protagonist hebt die even belangrijk zouden moeten zijn. Films die dit ook hebben zijn bijvoorbeeld Dabangg en Bodyguard (beide met Salman Khan, de Arnold Schwarzenegger van Bollywood).

Bollywoodfilms leken gesetteld te zijn op 5 nummers per film, maar de laatste jaren zie ik steeds meer films waarin dit aantal niet meer gehaald wordt. Bijvoorbeeld Krissh 3, de grootste blockbuster van dit jaar, heeft maar 2 nummers in de film (wel 5 op de soundtrack). Dit gebeurt in de eerste plaats in films die meer op stadse jongeren gericht zijn of die wat serieuzer willen overkomen. In Zindagi Na Milegi Dobara worden er bijvoorbeeld pogingen gedaan om nummers op zo'n manier in de film te plaatsen dat het geen overdreven zang-/dansscenes worden. Ook Talaash, dat een serieuze, hou je vast, politiethriller/relatiedrama/geestenfilm wil zijn doet zijn best hiertoe. Sarkar Raj (2008), een gangsterdrama, was de eerste waarbij het me echt opviel: geen zang- en dansscènes, maar wel een aantal nummers overduidelijk aanwezig in de film. Maar dat het dus ook in grote Masalafilms minder wordt is jammer. Eens zien wat Dhoom 3 gaat doen.

Is er nog geen Bollywoodtopic dan?
patrick_h
Filmster
Filmster

Berichtdoor Travis Bickle » 11 dec 2013 12:08

Ook maar eens een update gedaan. Sta nu op 45 films, waarvan slechts drie onvoldoendes. Ik kies steeds beter uit wat ik wil zien kennelijk.

La Vie d'Adèle komt binnen op #1. Zit eigenlijk al twee weken in mijn hoofd. Inside Llewyn Davis binnen op #7, Oldboy op #28, The Butler op #42.

Klik hier voor mijn lijst. Hopelijk bereik ik de vijftig titels nog voor de jaarwisseling.
Travis Bickle
Filmster
Filmster

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten