Dynamische top tien 2014

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Re: Dynamische top tien 2014

Berichtdoor McMurphy » 06 jan 2015 14:59

Ruimtewezens......serieus? :D

Je hoeft je er ook niet door te laten leiden, maar als hij echt wereldwijd wordt gezien als één van de beste blockbusters van het jaar en misschien wel de beste Marvel verfilming tot op heden, wekt dat niks geen nieuwsgierigheid op?
Ik kan me het toch werkelijk niet indenken dat je als filmliefhebber dan niet op zijn minst de moeite neemt om die film te gaan kijken.

Ruimtewezens hebben er al helemaal niks mee van doen trouwens :wink:
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 06 jan 2015 15:09

Airbender schreef:Push niet zo, hij wilt toch niet kijken?

Ah... jij bent hier zeker om over films te praten en niet om vrienden te maken? :P
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 06 jan 2015 15:13

Airbender schreef:Push niet zo, hij wilt toch niet kijken?

Ehm, met alle respect maar waar bemoei jij je precies mee? Als ik al opdringerig zou zijn, dan komt Rem daar vast zelf wel mee. Ik probeer alleen iemand over de streep te trekken om een bepaalde film te gaan zien. Met name omdat hij wellicht andere verwachtingen heeft, of een misschien wel onjuiste indruk heeft van de film. That's it, klaar. Dus scheer je maar weer weg richting De Lemming :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 06 jan 2015 16:03

Groene mensachtigen e.d. figuren. Ik weet niet wat er verkeerd is aan de term ruimtewezens? Maar nee, deze film heeft mijn nieuwsgierigheid in geen enkele zin weten op te wekken. Sommige Marvel-dingen ben ik wel gaan volgen (Iron Man) en sommige projecten trekken me dan weer minder (Thor). Ik heb momenteel eigenlijk gewoon niet echt interesse in het kijken van superheldenfilms. Af en toe kan ik er eentje uitpikken, maar ik heb niet echt de behoefte om nou alle avonturen van de verschillende helden te kijken en te blijven volgen. Ik heb The Avengers destijds ook gekeken (ook wel een film die goede beoordelingen krijgt), maar ik vond het eigenlijk niet veel aan.

Opdringerig is het niet hoor, ik snap het dat iemand zijn of haar lievelingsfilms graag aanbeveelt. Maar ik heb al wel eerder aangegeven dat mijn interesse niet echt snel bij dit soort films ligt. Ik kies films op m'n gevoel uit en dan zou ik eerder bijvoorbeeld nog (naast al geselecteerde moet-ik-nog-zien-films als Gone Girl en the Grand Budapest Hotel) een Ida bekijken voor m'n toplijst. Nu kan ik er best een keer naast zitten met Guardians en bepaalde aspecten over het hoofd zien waarvoor ik, als niet uitgesproken liefhebber van het soort film, de film toch echt zou moeten kijken. Maar je geeft een paar keer alleen cijfers en externe bronnen aan, die me dus, zoals al enkele malen aangegeven is, niet echt weten te beïnvloeden. Welke aspecten maken het dan voor iemand met mijn smaak toch, volgens jou, een onmisbare titel?
Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 08 jan 2015 17:47

Beetje late reactie maar ik begreep niet echt wat je bedoelde met ruimtewezens. Als ik aan ruimtewezens denk, kom ik uit bij Alien bijvoorbeeld. En laten we even voorop stellen dat Guardians of the Galaxy niet mijn lievelingsfilm is, maar het was voor mij wél de grootste verrassing van 2014! Dat komt voornamelijk voort uit het feit dat er gewoon bekend was rondom deze comic en zijn karakters. Spider-Man, X-Men en Batman kent werkelijk iedereen. Er zijn strips, tv-series, merchandise, films en weet ik wat allemaal van. Niks van die populariteit behoorde toe aan Guardians. En ineens was daar de verfilming van ook nog eens een onbekend regisseur. Een hele gewaagde keuze van Marvel/Disney, wat overweldigend goed uitpakte. De film bevat van alle Marvel-films wel een beetje, maar blinkt uit in subtiele, droge simpele humor. Juist dat waar het aan laakt in veel vergelijkbare producties. Als je daarnaast met een grote diversiteit aan (onbekende) karakters zo'n enorme chemie weet te creëren, is het in mijn ogen enorm verrassend, maar ook erg verfrissend.

Om ff terug te komen op het hele punt van 'niet de moeite nemen om zo'n bejubelde film te gaan zien'..... dit komt met name omdat ik als filmliefhebber nagenoeg alles wil zien wat ook maar enigszins mijn interesse wekt, kritisch goed onthaald wordt of misschien in aanmerking komt voor filmprijzen. Als ik naar mijn eigen dynamische lijst kijk van 2014, staan er wel een stuk of 25 titels (van de 75) tussen die ik matig tot slecht vond. Van een beperkt deel van dat aantal wist ik stiekem zelfs al dat deze bij mij geen voldoende zou halen. Waarom ik die films dan toch kijk? Omdat ik me graag meng in discussies die betrekking hebben op een bekritiseerde of gewaardeerde film. Ook kan het zo maar zijn dat een willekeurige 'matige' film mij toch heeft weten te vermaken op een flauwe avond. En wellicht heel erg cliché, maar om de goede films van de minder goede films te kunnen onderscheiden, zul je van alles een beetje moeten zien :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Mark » 08 jan 2015 18:26

Helemaal eens met McMurphy! Heb trouwens een keer een foto gezien van Rem op Facebook waar ie op het strand lag met alleen een zwembroek aan. Kan je vertellen dat hij eruit ziet als ALF, dus ga nou niet beginnen over ruimtewezens.
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Axeqlusive » 09 jan 2015 19:11

Is het al tijd voor een topic 'dynamische top tien 2015'?
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Remon » 10 jan 2015 09:32

Zeker! McMurphy was er mee bezig :)
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lonewolf » 10 jan 2015 17:17

Mijn lijst ook weer bijgewerkt. Belangrijkste update is Clouds of Sils Maria op 9.
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JamesBond » 11 jan 2015 11:54

De laatste The Hobbit-film komt terecht op plaatsje nummer 13...
"It should take you exactly four seconds to cross from here to that door. I'll give you two."
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 12 jan 2015 21:27

@McMurphy: Om nog even terug te komen op Guardians: Het valt natuurlijk zeker te prijzen dat een grote studio zo'n keuze maakt. Dat ze die keuze maken, siert ze wel. En humor in een film vind ik ook altijd een belangrijk aspect. Dus dat zou de film iets meer op m'n radar zetten. Ik ben destijds wel Iron Man gaan volgen en het leukste aan die reeks was wat mij betreft ook de humor van de heerlijk nonchalante Downey jr. Maar deel 3 van die reeks moet ik ook nog steeds kijken. Ik heb wel verschillende superhelden gevolgd, maar de afgelopen jaren heb ik nauwelijks een nieuwe titel bijgehouden. En als het dan op het bijhouden van films komt, probeer ik redelijk te volgen wat er uitkomt, maar ik houd lang niet alles bij. Dat lukt me ook niet. Ik heb van 2014 een stuk of 40 titels gezien, waarvan de helft in de laatste maand. Als het dan om het bijhouden van superheldenflicks gaat, heb ik alleen de nieuwe Spiderman gezien, omdat ik de eerste ook al met een vriend was wezen kijken in de bios. Zelf was ik d'r ook niet weer bij uitgekomen (en veel had ik nou ook niet per se gemist met die film). Dus bij de selectie zullen er vast wat meer titels langs me heen gaan. En gezien m'n kijkgedrag wat betreft superheldenfilms, zullen daar helemaal veel titels langs me heen gaan. Maar misschien krijg ik op een ander moment weer een behoorlijke drang om dergelijke films te kijken en alles in te halen. :) Ik houd Guardians in de gaten, maar ik heb geen idee of dat op tijd is om mee te gaan in de eindlijst voor dit topic. :P
Afbeelding
Of all the gin joints, in all the towns, in all the world, she walks into mine.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 15 jan 2015 11:05

Waarschijnlijk de één na laatste aanpassing van mijn 2014 lijst. Toch nog een wijziging in de top 10, Whiplash komt binnen op plek 5, waardoor 12 Years A Slave buiten de top 10 valt. Verder nog Under The Skin, Starred Up, John Wick, Boxtrolls en Ouija (zucht) toegevoegd. Totaal toch al meer dan 80 titels uit 2014 gezien :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor McMurphy » 28 jan 2015 12:26

Stiekem nog een één na laatste aanpassing, Disappearance of Eleanor Rigby Him en Her erin, What We Do In The Shadows en Joe erin :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Roeltje » 28 jan 2015 12:32

viewtopic.php?f=31&t=7643&p=683211#p683211

Mijn lijstje is fiks veranderd! :)
Tijdens een proefwerk kijk je omhoog voor inspiratie, naar beneden voor concentratie en naar links en rechts voor informatie.
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor McMurphy » 28 jan 2015 13:07

Jammer dat die overgewaardeerde prent bij je bovenaan staat ;).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten