Gamerankings @ FilmTotaal

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.

Moderator: FT-Mods

Re: Gamerankings @ FilmTotaal

Berichtdoor Deniro » 16 apr 2011 16:35

Age Of Empires III

Afbeelding

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar voor: -
Genre: Real-time Strategy
Release: 22 Oktober 2005

Voordat de derde uitgave van Age of Empires al weer meer dan 5 jaar geleden in de winkels uitkwam, was het nog maar de vraag of Microsoft de originaliteit en variatie in de reeks kon overtreffen. Om gelijk met de deur in huis te vallen: Dat is gelukt. De game heeft inmiddels vlak na dat de eerste uitkwam twee uitbreidingen gekregen: The War Chiefs en The Asian Dynasties.

Het spel speelt zich af tussen tussen 1500 en 1850 waarin veel kolonisatie plaatsvond door Engelse, Franse, Nederlandse, Spaanse en Portugese ontdekkers in Amerika. Jij speelt een van de grootmachten van Europa en je doel is om gebied te veroveren in Amerika. Door boeren, houthakkers en goudzoekers in dienst te nemen krijg je steeds meer grondstoffen. Met die grondstoffen kun je je dorp verder uitbreiden door muren, schiettorens en huisjes te bouwen. Die huisjes hebben verschillende functies. Zoals kanonnen maken, soldaten en/op paarden leveren, handelen, schepen bouwen enz. Hoe meer grondstoffen je hebt hoe groter je je leger kunt maken. Met je leger is het uiteindelijke doel: Op stap naar de vijandelijke dorpen en die met de grond gelijk maken.
Afbeelding
De gameplay in Age of Empires III is voor liefhebbers van dit genre altijd geweldig. In dit spel is de gameplay in bepaalde opzichten ook nog eens een stuk toegankelijker en gemakkelijker geworden voor mensen die maar een beetje oorlogje willen spelen, niet zo fanatiek zijn of het gewoon leuk vinden om hun kolonie uit te breiden, maar je hebt altijd de optie het 'kei' moeilijk te spelen en voor die-hards is dat een vereiste. Die komen dan ook genoeg aan hun trekken in dit spel. Een goed inzicht en strategische kennis heb je uiteindelijk wel nodig om dit spel leuk te gaan vinden. En dan is het ook echt leuk
Afbeelding
Voordelen en vernuftige nieuwigheden zijn veel aanwezig in dit spel als je het vergelijkt met de vorige twee.
Ten eerste zijn er voor het eerst Nederlanders aanwezig. Dat is ook niet zo gek als je de geschiedenis een beetje kent. Jammer is wel dat als de arbeiders praten, je op een gegeven moment geneigd bent om het geluid uit te zetten, omdat zij niets anders kunnen zeggen dan: 'Aanvallen' 'oke' 'ja' 'houthakken' en 'boer' en dan ook nog eens op zo'n monotone stem.
Wat het spel ook nog eens leuker maakt is dus het verschil in taal van verschillende landen die je kunt kiezen, maar ook het verschil in voordelen. Zo kan je met Nederland als enige land banken bouwen waardoor het geld sneller binnen komt en je niet het nadeel hoeft te lopen dat de goudmijnen op zijn.

Op de muziek en het geluid is niet zoveel aan te merken. Het muziek is steeds het zelfde en herhaalt zich keer op keer, maar niemand die daar wat om geeft en over het algemeen is het geluid verder prima.
Ik heb eigenlijk nog maar weinig worden besteed aan de variatie en de pracht in het spel. Natuurlijk is dit een groot spel waarin je alles vanuit de lucht ziet, dus is het misschien wat minder mooi dan een spel vanuit 1 persoon, maar toch ziet het er voor mij allemaal variërend, uitdagend en mooi uit. Je bent geneigd overal naar toe te lopen en overal een stukje van je rijk te plaatsen. Het uitbreiden en het mooi maken van je rijk is ook nog eens leuk en extra uitdagend.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Age of Empires III is echt een spel voor liefhebbers, ik ben er zo een. Zelfs na zijn release in 2005 blijft het een leuk en variërend spel om te spelen en het duurt lang voor je er echt klaar mee bent. Er zijn dingen de goeie kant op verandert vergelijkbaar met zijn 2 voorgangers

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Deniro op 20 apr 2011 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Vincent: You know what they put on French fries in Holland instead of ketchup?
Jules: What?
Vincent: Mayonnaise.
Jules: Goddamn.
Vincent: I've seen 'em do it, man. They fuckin' drown 'em in that shit.
Deniro
Filmster
Filmster

Berichtdoor ErikSchierboom » 17 apr 2011 11:36

Met Age of Empires 3 drie heb ik me ook uitstekend vermaakt. Een mooi vormgegeven wereld en de verschillende beschavingen spelen allemaal toch net wat anders. Een van mijn favoriete RTS spellen.
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 18 apr 2011 01:06

Deniro schreef:Ten eerste zijn er voor het eerst Nederlanders aanwezig. Dat is ook niet zo gek als je de geschiedenis een beetje kent, maar een spel als FIFA heeft het goed kloppende Nederlands elftal pas tegen het eind van de jaren 00 ingesteld. Daar is Ensemble Studios met AoE III toch iets eerder meer.

Maar Ensemble hoefde daarvoor geen rechten te betalen of toestemming voor te krijgen.
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Deniro » 20 apr 2011 18:11

Dan haal ik dat er even uit, ik had die kennis eerlijk gezegd niet :oops: dus excuses voor deze fout , ik verbaasde me al flink dat er of helemaal geen Elftal in de fifa spellen zat of het elftal klopte niet.
Deniro
Filmster
Filmster

Berichtdoor McMurphy » 21 apr 2011 08:03

Het is trouwens ook niet waar dat het Nederlands Elftal pas aanwezig was aan het eind van de jaren '00. Voor 2003 was dat ook wel zo. Zelfs met Fifa World Cup 2006 zat de licentie er merkwaardig genoeg bij :).
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Deniro » 21 apr 2011 13:28

Ja voor Fifa world Cup misschien wel, daar heb ik ook niets over gezegd. De normale FIFA spellen, waar ook ieder elftal bijzit miste wel tot 2009 (als het goed is) het Nederlands elftal
Deniro
Filmster
Filmster

Berichtdoor Rich Art » 21 apr 2011 13:30

Was het niet zo dat EA voor iedere speler apart de licentie moest binnen halen? Ik kan me herinneren dat dat de reden was dat de officiële namen ontbraken in het Nederlands Elftal...
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Deniro » 21 apr 2011 13:58

Rich Art schreef:Was het niet zo dat EA voor iedere speler apart de licentie moest binnen halen? Ik kan me herinneren dat dat de reden was dat de officiële namen ontbraken in het Nederlands Elftal...

http://tweakers.net/nieuws/62589/nederlands-elftal-keert-terug-in-fifa.html
Deniro
Filmster
Filmster

Berichtdoor Rich Art » 21 apr 2011 20:42

Multiplayer sessie: Red Dead Redemption

Afbeelding

Gespeeld op: Playstation 3
Ook verkrijgbaar voor: Xbox360
Genre: Sandbox / Action-Adventure

Wanneer: 20 april 2011
Deelnemers: dragonspirit, McMurphy, PascalE & Rich Art

Red Dead Redemption is alweer bijna een jaar uit, maar een echte multiplayer sessie met FilmTotaal leden was er vreemd genoeg nog niet van gekomen. 20 april was het dan eindelijk zo ver. Dragonspirit, McMurphy, PascalE & Rich Art maakten zich klaar om zich twee uur lang te storten in de multiplayer wereld van Red Dead Redemption.

18:56: Er is afgesproken om via Skype met elkaar te communiceren. De vorige, zeer korte, sessie leverde problemen op door headsets die niet goed functioneerden of Duitsers en Amerikanen die er door heen zaten te schreeuwen. Verbinding tussen dragonspirit, McMurphy & Rich Art is snel gemaakt, maar van PascalE is nog geen spoor te bekennen. De drie heren besluiten om alvast te beginnen en de multiplayer van Red Dead Redemption op te starten.

Afbeelding

19:02: Inmiddels komt er bij Rich Art een PB binnen dat ook PascalE thuis is en zit te wachten tot hij wordt toegevoegd aan het Skype gesprek. Een verbinding komt tot stand en zo zitten de vier spelers binnen een paar minuten in dezelfde Free Roam. Voor dragonspirit en McMurphy is het even zoeken hoe ze de uitnodiging van Rich Art accepteren, maar als de club compleet is, kan het feest eindelijk beginnen.

Om er even in te komen wordt er voorgesteld om eerst een paar hide-outs te doen. Rich Art is posse-leider en leidt zijn posse richting de eerste hide-out net boven Escalara in Mexico. De vier revolverhelden spurten te paard die kant op, maar helaas blijven McMurphy en dragonspirit een beetje achter. Hun paarden blijken nog niet snel genoeg te zijn om de knollen van Rich Art en PascalE bij te kunnen houden en dus wordt de eerste hide-out vooral door hen gezuiverd van badguy’s. Als de twee achterblijvers eindelijk zijn gearriveerd valt er nog maar weinig neer te schieten en dus wordt er al snel koers gezet naar de volgende.

19:47: Na drie kwartier knallen van hide-out naar hide-out is het tijd voor wat nieuws. PascalE stelt voor om een deathmatch op te starten voor wat meer uitdaging. De server plaatst ons in Armadillo waar we in een shootout tegen over elkaar worden gezet. Dragonspirit & PascalE (Brabanders onder elkaar!) zijn in de eerste match een team en nemen het op tegen McMurphy & Rich Art.
De eerste shootout is al meteen een aangenaam bloedbad, waarbij McMurphy & Rich Art als winnaars uit de strijd komen. Daarmee is de eerste deathmatch officieel van start gegaan en kan het knallen beginnen! Daarin blijkt al snel dat de goede start van team McMurphy & Rich Art geen garantie voor succes bleek, want PascalE laat al snel zien dat hij heer en meester is in een deathmatch. Ook dragonspirit knalt lekker mee en dus is het aan de andere de taak om hun moed te verzamelen en beter hun best te doen.
Het gaat al een stuk beter als Rich Art de semi-automatische shotgun weet te vinden. Met deze gun weet hij al snel een paar encounters met de tegenpartij in zijn voordeel te beslechten en ook McMurphy heeft inmiddels door hij het beste met de tegenstander kan afrekenen. Na 10 minuten zit de eerste Deathmatch er op en komen McMurphy en Rich Art als winnaars uit de strijd. Al snel bleek waarom dragonspirit vooral als kanonnenvoer diende, aangezien hij er na de match pas achter kwam dat hij voor de tegenpartij zichtbaar is als hij rennend over het veld dendert. Een wijze les is geleerd en de vier spelers worden door de server geloosd naar het volgende onderdeel: Goldrush.

Afbeelding

20:02: En dan gaat het mis. De server weigert om ons naar de goldrush te leiden en dus wordt er na vijf minuten besloten om de game opnieuw op te starten. Maar daarmee is de ellende helaas nog niet voorbij. Als de multiplayer is opgestart, blijkt dat dragonspirit niet wordt toegelaten in de Free Roam waarin de rest zich bevindt. Na vijf minuten klooien wordt er voorgesteld om in de Free Roam van dragonspirit aan de gang te gaan, maar helaas wordt McMurphy hier keer op keer uitgegooid. Voorgesteld wordt om een deathmatch op te starten als oplossing, maar ook hierbij blijkt het moeilijk om McMurphy mee te krijgen. Hij besluit om zijn PS3 te herstarten en zo hopelijk het probleem op te lossen. De server wacht echter niet op hem en zo wordt de Deathmatch met de overige drie heren opgestart in het Mexicaanse Chuparosa. Hierbij wordt PascalE tegenover dragonspirit en Rich Art gezet, maar hoewel dit in eerste instantie een oneerlijke strijd lijkt, blijkt al snel dat PascalE zich in zijn eentje prima staande weet te houden. Sterker nog, hij weet de deathmatch zelfs te winnen! McMurphy komt net op tijd binnen en kan dus mooi mee profiteren van Pascal’s winst.

20:51: Om McMurphy toch nog een keer mee te kunnen laten knallen wordt er nog één ronde gespeeld. Ditmaal wordt PascalE gekoppeld en zijn mede-Brabander dragonspirit en nemen zij het op tegen de andere twee heren.
Al snel blijkt dat PascalE en dragonspirit uit zijn op wraak na hun nederlaag in Armadillo en wordt alles uit de kast gehaald om de winst naar zich toe te trekken. PascalE weet als snel een plekje bovenop een gebouw te vinden en vanaf die plek zijn tegenstanders meerdere malen uit te schakelen. Als McMurphy & Rich Art hem van achter willen verassen, worden zijn echter opgewacht door dragonspirit die zich tactisch heeft verscholen achter een paar kratten. Een hoop gescheld door de headsets als gevolg, afgewisseld door een paar gemene lachjes van de tegenpartij.
Na 10 minuten is de match voorbij en komen de vrolijke Brabanders als winnaars uit de strijd. De heren worden gefeliciteerd door McMurphy en Rich Art en al snel wordt voorgesteld om binnenkort een rematch te organiseren. De eerste multiplayer sessie van FilmTotaal zit er op en nadat iedereen elkaar een goede avond heeft gewenst wordt de verbinding via Skype verbroken en keert iedereen weer terug naar de echte wereld.

Afbeelding

Dragonspirit: Om kort te zijn kan de multiplayer van Red Dead Redemption echt enorm tof zijn. Zorg wel dat je met een paar vrienden of in ieder geval bekenden bent en dat jullie elkaar op een andere manier kunnen spreken dan via de chat van de game. Op die manier heb je geen gekwaak van andere lui er dwars doorheen en heb je nog veel meer lol. Dat je overigens lol hebt in dit spel staat buiten kijf. Red Dead Redemption is al leuk in de single player, maar dat kan niet tippen aan een goede multiplayer sessie. Tot de volgende keer heren.

McMurphy: Ik vond de hide-outs erg leuk om te doen. Wat mij opviel was dat de 'bots' een stuk sterker zijn dan tijdens de Single Player. Een uurtje deze missies doen is leuk maar ik denk niet dat ik me er veel langer mee kan vermaken. De Team-Deathmatches (voor zover de server ons toeliet) waren zeer vermakelijk maar ik hou meer van een uitgebreide Team-Deathmatch met nog een aantal spelers meer. Het leukste was toch dat je met drie FT-vrienden online aan het gamen bent en tussentijds volop in gesprek bent met elkaar. Dit zou voor mij wel een reden zijn om Multiplayer RDR nogmaals te doen!

PascalE: Was een zeer aardig avondje, over skype praten maakt het 10x leuker dan stilletjes elkaar neerschieten en eigenlijk niet weten wat er gaat gebeuren, zoals dat de eerste keer ging. De hide-outs vond ik veel te makkelijk, je hoeft 0 tactiek te gebruiken omdat je onbeperkt kan respawnen. Het deathmatch gebeuren beviel me al een stuk meer, omdat je hier wel kan samenwerken (al ging dat lastig als je op hetzelfde skype kanaal zit), en je hebt natuurlijk veel meer tegenstand. Daarnaast lekker schreeuwen als je iemand hagel hebt laten happen, en je wordt nu wel uitgedaagd om de omgeving te gebruiken.

Rich Art: Ik had me met vrienden al aardig vermaakt in de multiplayer, maar dat concerteerde zich meer rond de hide-outs en de Undead uitbreiding. Lekker knallen in een deathmatch was ook voor mij dus weer even wennen en dat was te merken in het begin! Toch maakt het geen donder uit hoe goed of slecht je bent, want een multiplayer met bekenden is altijd leuk. Vooral als je via Skype prima met elkaar kan communiceren. Op naar de volgende sessie!

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rich Art op 22 apr 2011 08:54, in totaal 5 keer bewerkt.
"I think this is the beginning of a beautiful friendship." - Humprey Bogart | Casablanca
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor pietje012 » 21 apr 2011 22:06

Misschien ga ik Red Dead Redemption eens uit de kast halen!
Sniper Piet, hij is er wel, maar je ziet hem niet......
pietje012
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor PascalE » 21 apr 2011 22:07

Zeker doen Pietje! En hopelijk komt Sickboy dan ook en dan kunnen we mooi 3v3 doen of iets dergelijks :)
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rich Art » 22 apr 2011 06:59

En uiteraard meedoen met deathmatches van 8 tegen 8. Chaos gegarandeerd! :Y

[edit] In de openingspost is inmiddels een nieuw kopje toegevoegd: Multiplayer Sessies
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frank_Costello » 12 mei 2011 16:29

Brink

Afbeelding

Gespeeld op: Xbox 360
Ook op: PC, PS3
Genre: Shooter
Release: Out Now

Lang, heel lang hebben fans van Enemy Territory moeten wachten op de spirituele opvolger op de geweldige multiplayer serie. Eindelijk (anderhalf jaar na de eerste release datum) is hij hier... en dan vallen de reviews zwaar tegen. Er zijn er zelfs die onvoldoendes uitdelen. Ik ga je nu vertellen waarom zij ontslagen zouden moeten worden.

Single player:
Brink is een spel wat gemakkelijk single, multi en co-op play mixt tot een geheel. We beginnen met de zwakste: single-player. Kortom, die is het niet waard. Je speelt gewoon de multiplayer maps tegen bots. Probleempje: de bots aan jouw kant zijn zwaar achterlijk, terwijl de tegenstander geniet van een aimbot. Het is in de lastiger missies vrijwel onmogelijk om de map offline te halen. Dus Playstation-fanaten: wacht nog maar even tot het PSN weer online komt.

Afbeelding

Challenges:
De rest van de single-player ervaring is echter niet zo slecht. Je speelt Challenges om wapens en attachments vrij te spelen. Dit is verrassend leuk want je leert heel snel wat je allemaal kan en moet doen. De challenges duren allemaal niet lang om uit te spelen en leren je tegelijk de basics van het spel. Het unlocken van wapens klinkt als een gek idee voor jullie CoD geobserdeerden, maar vertrouw mij, het is veel leuker om een gevecht te winnen als je allebei met hetzelfde knalt. Laatste voordeel is dat je in letterlijk iedere mode xp verdient, zodat niemand underpowered is.

Experience:
Iedere multiplayer game moet tegenwoordig een xp systeem hebben (nieuwe wet ofzo) maar die van Brink is werkelijk uniek. Je krijgt bagger weinig punten voor het afslachten van mensen, maar des te meer voor het reviven of buffen van een maatje. Je krijgt ongeveer 10-20 xp voor een kill als je geluk hebt, maar voor het repareren van een kraan of het opblazen van een muurtje kan je soms wel 500 xp verdienen! Alles wat jouw team mogelijk zou kunnen helpen winnen is belonend.

Als je eenmaal genoeg xp hebt ga je level up en kan je 1 nieuwe ability kopen voor jouw ventje. Denk aan dingen als extra health, tot revive granaten. Het briljante is dat alle overall beste abillities aan het begin gekocht kunnen worden, terwijl de specialere dingen later pas beschikbaar worden. Nog zo'n leuk ding is het feit dat je nooit alle abilities kunt kopen. Zo moet je dus strategisch nadenken of je die hoofdbom wil hebben (soort Martyrdom, alleen minder gay) of toch Silent Running.

Afbeelding

SMART:
Grootste revolutie in Brink is echter het parkour-systeem (Smooth Movement Across Random Terrain) waarmee je door de levels zoemt. Vooral het Light-bodytype kan dit goed, resulterend in mensen die zo ongelooflijk lekker door het level gaan dat je bijna vergeet te schieten. Ultiem cool is het om over een muurtje heen te duiken en 3 tegenstanders te slide-tackelen om ze vervolgens kapot te knallen. Het geeft een roes, zeker als je daarna 5 mensen revived en de match feitelijk wint. Ik heb nog heel even Black Ops gespeeld hierna maar hield daar na vijf minuten al mee op. Dat muurtje wat jouw in de weg staat daar moet je over heen kunnen duiken verdomme!

Level design:
Prachtig. Punt.

Afbeelding

Multiplayer:
En dan komt alles samen in een orgasme van dynamiek en pew-pew-pew. Ik zou alles kunnen vertellen, hoe teamwork matches wint of hoe zelfs de grootste lone-wolfs je helpen met het escorteren van de data. Maar alles kan opgesomd worden in 1 fantastische ervaring:

Ik was een medic, Light uiteraard, en mijn team kreeg de opdracht een bot te escorteren, een brug die in de weg stond op te blazen en uiteindelijk een code hacken. De eerste twee was smooth sailing, maar we liepen vast op die laatste. Hacken moet gedaan worden door Operatives, en die waren vrij slecht bezig. Met nog 1 minuut op de klok, en vers van de respawn, keken een Operative en ik elkaar in de virtuele ogen. Zonder iets te zeggen wisten we van elkaar wat we gingen doen. Met onze vingertjes op de SMART-knop vlogen we langs de verdedigers en knalden we er zo 4-5 neer in 1 sliding tackle. Als een stel synchroonspringers liepen we naar binnen, granaten vlogen ons om de oren, totale paniek aan de overkant. Mijn Operative gaat neer. In een wanhopige poging knalde ik zijn twee aanvallers neer en gaf hem een revive syringe. 20 seconden. Hij plaatst de hackbox en begint te hacken. Overtime. This is it. Als hij dood zou gaan zouden we verliezen. 90%. Granaat! Hij duikt weg, maar voor mij was het te laat. Met nog 1 pixel health loop ik naar hen toe en begin om me heen te schieten. Dit hield ze lang genoeg tegen om de hack te finishen. We hadden gewonnen!

Iedereen die ook maar een beetje tacktiek in zijn bloed heeft moet dit spelen. Helemaal kapot welteverstaan!

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding /Score
Laatst bijgewerkt door Frank_Costello op 13 mei 2011 08:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rich Art » 13 mei 2011 07:15

Dat "andere" XP systeem vindt ik echt een goede ingeving! Benieuwd welke developer dit voorbeeld gaat volgen.

Frank_Costello schreef:Level design:
Prachtig. Punt.

...

Begrijp ik het goed dat de levels er prachtig uitzien, maar dat de game voor de rest grafisch tegenvalt?

Oh, en eh... wat is de totaalscore?
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Frank_Costello » 13 mei 2011 08:02

Rich Art schreef:Dat "andere" XP systeem vindt ik echt een goede ingeving! Benieuwd welke developer dit voorbeeld gaat volgen.

Frank_Costello schreef:Level design:
Prachtig. Punt.

...

Begrijp ik het goed dat de levels er prachtig uitzien, maar dat de game voor de rest grafisch tegenvalt?

Oh, en eh... wat is de totaalscore?

Dat was ff verkeerd geformuleerd. De levels zijn erg goed opgebouwd ("prachtig") maar het spel is grafisch wel even slikken. Niks om je van een koop te weerhouden, maar bereid je wel even voor.
Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Games