Jazz

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Judge » 07 jul 2005 09:41

De enige Jazz die ik ken is het album Jazz van Queen... :oops:
De beste manier om een film als slecht te bestempelen is wanneer je erbij in slaap valt of als je naar de reclame uit kijkt... Een goede film daarentegen vreet je tot en met de aftiteling op!
Judge
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor princesje » 11 feb 2006 11:46

Voor de Belsjes hier:

Ik heb zo'n vermoeden dat de jazz-cd's die aangeboden worden bij De Morgen behoorlijk ok zijn!
Alvast een goeie inleiding tot de jazz... elke vrijdag een jazz-cd bij de krant voor 4,95€ mét een leuk boekje met heel wat uitleg over de artiest in kwestie!

http://www.demorgen.be/promoties/jazz/

Natuurlijk is het 'm De Morgen om de centen te doen, maar ze zijn duidelijk niet over 1 nacht ijs gegaan bij de uitwerking van hun idee...
princesje
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Zeurdoos » 11 feb 2006 12:38

In een Nederlandse krant is een dergelijke actie ook aan de gang volgens mij, ben alleen vergeten welke (en Googlen leverde zo 123 niks op). Het gaat in elk geval om de Blue Note collection, met daarin 10 cd's van een aantal Jazz legende. Totaal betaal je er iets van 55,- voor. Iemand die dit kan bevestigen?
Mijn blogs:
Zeurdoos
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor kingcreole » 11 feb 2006 16:03

Diana Krall vind ik ook goed

Afbeelding
Elvis Presley has the voice I would wish to have out of all those in popular music"
Placido Domingo about the king
kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor AngelEyes » 11 feb 2006 17:22

Zeurdoos schreef:In een Nederlandse krant is een dergelijke actie ook aan de gang volgens mij, ben alleen vergeten welke (en Googlen leverde zo 123 niks op). Het gaat in elk geval om de Blue Note collection, met daarin 10 cd's van een aantal Jazz legende. Totaal betaal je er iets van 55,- voor. Iemand die dit kan bevestigen?

Zag het laatst ook ja, is niet duur. Het is trouwens de Volkskrant: (klik)
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor princesje » 11 feb 2006 17:37

kingcreole schreef:Diana Krall vind ik ook goed

Diana Krall is inderdaad ok, maar valt niet echt onder jazz imo... eerder jazzy pop (idem dito voor Jamie Cullum)
princesje
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Colonel_Kurz » 13 feb 2006 20:36

KoenZ schreef:
Colonel_Kurz schreef:
KoenZ schreef:Gaat er iemand naar North Sea Jazz 2005???

Ik heb inmiddels een rib uit mijn lijf (69 euro p/k) betaald om er zondag 10 juli bij te mogen zijn! Andere FT-ers die het grootste indoor-jazz festival ter wereld dit jaar gaan bezoeken?
Kan het me momenteel niet veroorloven, maar anders had ik vrijdag wel willen gaan. Robert Cray, Al Green... Zaterdag was ook leuk geweest, met de altijd fantastische Solomon Burke...

Overigens maakt geen van de acts waar ik echt voor zou gaan (inclusief de net genoemden) Jazz... :)

Zaterdag was voor mij onmogelijk ivm werk! Jammer want veel kansen om mr. Burke nog live te zien in Nederland zullen er niet meer zijn. Ik ben sowieso wel benieuwd hoe die man zijn bloed nog rond gepomt krijgt, :o!
Om hier toch nog even, een half jaar later, op door te gaan: In het najaar van 2005 is hij nog 2 keer in Nederland geweest. :)
Lees essays over film(s), festivalverslagen en interviews op http://frame.land/
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor mr.G » 17 feb 2006 16:11

Dave Brubeck.. Wat een geweldige Jazz maakt hij!! Echt heeeeeerlijke muziek :Y
On this page, you see a little girl giggling at a hippopotamus. I wonder why?
mr.G
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor rrambuiter » 29 apr 2006 18:39

mr.G schreef:Dave Brubeck.. Wat een geweldige Jazz maakt hij!! Echt heeeeeerlijke muziek :Y

*bump*
Take Five is misschien wel het meest geniale stuk ooit gedaan. Overigens vind ik Thelanious Monk ook wat hebben. Anders dan de bekende saxo/trompet jazz die ik ken, maar zonder die twee luisterd het ook nog heerlijk weg.
Redundant
rrambuiter
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Eligius » 30 apr 2006 08:05

Ik had laatst ook wat zeer aparte Jazz van een vriend van me gekregen. Drum, sax en manisch geschreeuw, zeer modern :Y .

en verder ben ik regelmatig in Jazz cafés in Leiden, Tilburg of Den Haag te vinden, vooral als er live gespeeld wordt.
"Life is the most melodramatic story of all"

Douglas Sirk
Eligius
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Chrissus » 01 jun 2006 10:09

*klein schopje

Moet je me dan een keer laten zien Eligius. Lijkt me leuk om die cafétjes ook te leren kennen.

Ik bump vooral omdat ik wat jazz wil leren kennen, ben totaal niet thuis in het genre, maar wat ik heb vind ik erg leuk. Misschien heeft iemand een aan te raden artiest die niet meteen zo modern is dat het niet mijn ding is?;)
Chrissus
Filmster
Filmster

Berichtdoor MrMono » 01 jun 2006 11:02

Chrissus schreef:Ik bump vooral omdat ik wat jazz wil leren kennen, ben totaal niet thuis in het genre, maar wat ik heb vind ik erg leuk. Misschien heeft iemand een aan te raden artiest die niet meteen zo modern is dat het niet mijn ding is?;)

Toevallig, dat heb ik ook. :) Ga daarom vanavond maar eens naar een Jazz workshop in Lantaren/Venster *klik*

Ben erg benieuwd!
AfbeeldingAfbeelding
MrMono
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Chrissus » 01 jun 2006 11:12

Ziet er leuk uit inderdaad, veel plezier alvast! Laat het vooral weten als je nog interessante dingen hoort! ;)

Ik zie net in mijn mp3map dat ik wel 11 nummers heb. En dan weet ik nog te weinig van het genre om te zeggen wanneer het jazz is. =)
Chrissus
Filmster
Filmster

jazz favorieten

Berichtdoor beneffeniet » 01 jun 2006 11:44

Ik vind bijna alle soorten jazz geweldig! :T Van Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Nina Simone en Frank Sinatra tot de wat modernere Diana Krall, Jamie Cullum, Michael Bublé en Madeleine Peyroux. They're all bringing it back!
I wonder what's on MTV!?
beneffeniet
Figurant
Figurant

Berichtdoor Chrissus » 01 jun 2006 13:36

Bedankt voor de artiestennamen, ik zal eens kijken of ik dat enthousiasme ook over kan nemen. =)
Chrissus
Filmster
Filmster

VorigeVolgende

Keer terug naar Muziek