XD Atmos VS IMAX

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Renu
Bijrol
Bijrol

XD Atmos VS IMAX

Bericht door Renu » 21 sep 2015 15:49

Hi all,

Als een film aangeboden wordt in 3D XD Atmos (JT Bioscoop à € 13,50) of IMAX 3D (Pathe à € 15,50), waar gaat jullie voorkeur dan naar uit?

Ik heb nog nooit een film in XD Atmos gezien, dus kan het ook niet vergelijken. Maar wil ook niet € 13,50 uitgeven als het tegen valt :wink:

Iemand ervaring?

Groetjes,
Renu

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: XD Atmos VS IMAX

Bericht door JamesBond » 21 sep 2015 16:30

Ik zou hier eens naar kijken: 3D XD Atmos V.S. IMAX

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 21 sep 2015 20:06

Ik ben een paar keer in IMAX geweest en een keer in de Dolby Cinema. Durf dus niks te zeggen over de XD experience (die ik zeker binnenkort eens ga proberen). Kan je wel vertellen dat IMAX veel overweldigender is dan Dolby Cinema. Die laatstgenoemde is wel erg intiem en heeft een mooie sfeer en geluid, maar in IMAX voelt dat alles gewoon een stuk epischer. Daarnaast vind ik het geluid in Dolby nou niet veel beter dan in IMAX ofzo.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 23 sep 2015 10:19

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb besloten om Everest in het IMAX te gaan zien vanavond.

Ik heb de link van JamesBond bekeken en de mensen op het Blu Ray forum zijn ook wat verdeeld.

De hele Atmos XD Experience is denk ik fantastisch voor het geluid, maar deze film wil ik wel echt 'beleven'.

hiroshikhan
Figurant
Figurant

Bericht door hiroshikhan » 04 sep 2018 06:09

IMAX is een combinatie van gepatenteerde projectie (film of digitaal) en eigen audio.

Dolby Atmos is een audioformaat dat meestal wordt gebruikt in betere locaties, zoals het grootste scherm van een multiplex. Omdat de installatie niet is gestandaardiseerd in ketens (bijv. AMC, Cinemark, Regal, enz.), Kan de ervaring sterk variëren.

Dat gezegd hebbende, maakt Digital IMAX gebruik van twee 2K-projectoren, terwijl andere plaatsen nu gebruikmaken van enkele 4K-projectoren. IMAX beweert dat twee projectoren de helderheid verhogen, maar in mijn ervaring is dat niet echt waar. Bovendien krijg je minder resolutie.

Callum1957
Figurant
Figurant

Bericht door Callum1957 » 31 jul 2019 10:39

I think it all depends on the IMAX theatre and if you prefer 3D. I have tickets to see it in 2D on a Cinemark XD screen (which is a screen comparable to IMAX size and 4K video). I live in Sacramento and our IMAX theatre is somewhat dated and seats are not very comfortable and I prefer 2D to 3D. The Cinemark XD theatre have big, comfy, spacious seating (I'm 6'5" 260), awesome sound, and I actually prefer the screen to IMAX. Also, I know movie tickets are so expensive these days but seeing it in IMAX ends up being a $50 trip just for yourself!

In the end it's all about your personal preference, you want your screening to be what you like the best considering its Star Wars!

www.tellthebell.com

Plaats reactie