Horrorfielen?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Sengaia
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Horrorfielen?

Bericht door Sengaia » 17 okt 2003 21:44

Sommige mensen haten het genre bij voorbaat, en er zitten ook echt een heleboel beschamende films tussen, maar soms zie je een horrorfilm die je direct in je hart sluit (met of zonder hulp van een staak). Of het nou om het sfeertje gaat, om de ondraaglijke griezelcapaciteit of gewoon om het feit dat je d'r keihard om kunt lachen... En wat zijn nou jullie ultieme lievelingetjes?

Mijne, absoluut niet op volgorde of zoiets:
-Evil Dead 2 (met lovable characters als de gierende schemerlamp en de maniakale afgehakte hand)
-Peter Jackson oldies: Bad Taste en Braindead, omdat ze zo hilarisch zijn en de grens van goor steeds weer een stukje opschuiven, terwijl je dacht dat het niet meer kon.
-Klassiekers: Haunting of Hill House en Bride of Frankenstein
-Suspiria: Die decors!! Dat sfeertje!
-Dawn of the Dead: Vooral de Argento-versie, met de creepy muziek van Goblin. Geweldig idee ook, zombies verdelgen uit je eigen gigantische winkelcentrum!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 okt 2003 22:49

Zoals ik al in een ander topic zei: een zielsverwant!

Favorieten:

- The Evil Dead (eigenlijk de eerste reeks maar ik blijf deel 1 het beste vinden)
- Inderdaad, de Peter Jackson oldies
- De hele Living Dead reeks van Romero (er schijnt trouwens een speciale 25th anniversary editie van dawn uit te komen op 5 DVD's met zowel de theatrical, directors cut en argento edities, hopen dat dat moois ook in Europa uitkomt. Ook komt er een remake, maar daar zit ik dan weer niet echt op te wachten)
- slashers: Halloween (deel 1), Nightmare on Elm Street (deel 1 maar eigenlijk is de hele serie erg sterk)
- klassiekers: The Haunting (1963), The Exorcist, The Omen, Rosemary's Baby, Don't Look Now, The Innocents, The Changeling, An American Werewolf In London, Alien
- Japans: Ringu, Odishon

en ik vergeet nog vele titels :)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 18 okt 2003 18:49

ash_ schreef:
...Nightmare on Elm Street (deel 1 maar eigenlijk is de hele serie erg sterk).....
Gisteren gezien. Ik heb hem op DVD en wil die andere delen ook graag in mijn collectie........Hele vette films _O_ :Y

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 18 okt 2003 19:09

Ik vind The Shining (1980) en The Exorcist (1973) tot nu toe de beste.

Verder heb ik op DVD nog:
Suspiria, Profondo Rosso (nog niet gezien), Night of the Living Dead, Dawn of the Dead, Evil Dead 2

Niet echt horror, maar wel cool: Cube

Verder vond ik 28 Days Later wel cool en laatst ook Identity gezien, maar dat is meer een thriller.

Ik zoek wel nog echte enge horror (het engste vond ik nog de films van Lynch: Lost Highway en Mulholland Dr.), en ben van plan om Audition maar op goed geluk te kopen...

Sengaia
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Sengaia » 21 okt 2003 19:19

Cube was inderdaad leuk, erg verrassend vond ik'm.
Het engste van the Shining vind ik nog wel een piepklein stukje aan het einde, als er een hoop door de gangen van het hotel gerend wordt: Ineens flitst er een kamer voorbij met een wel heel bizar tafereeltje, mannen met dierenmaskers in een intieme pose... brrr. Bij Lynch vind ik de bij- of randfiguren altijd heel intrigerend, echt van die griezels die je overal zou kunnen tegenkomen.

p.s: Maar drie mensen die er voor uit durven komen dat ze van horror houden?? Merkwaardig...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 21 okt 2003 19:33

Sengaia schreef: p.s: Maar drie mensen die er voor uit durven komen dat ze van horror houden?? Merkwaardig...
nah, 'houden van' is een groot woord. Er zijn maar weinig horror's die ook echt horror zijn. Er zijn maar weinig films waarvan je haren recht overeind gaan staan. Splatter doet het niet voor mij. Als je ranzigheid wil zien, kun je net zo goed naar een slachthuis gaan (ik heb nog een video van een paardenslachterij ergens, van de Dierenbescherming). Horror is voor mij dat je na het zien alleen nog maar kunt slapen met het licht aan.

The Shining heeft dat inderdaad. Exorcist ook, Rosemary's Baby en The Omen. The Blair Witch Project vond ik niet zozeer eng tijdens het kijken, maar sindsdien durf ik niet meer in het donker een bos in. Zelfs een middelmatige film als What Lies Beneath deed het wel voor me. Als er maar flink veel geesten/spoken/paranormale shit in zit, dan vind ik het wel eng. Zombies, kettingzagen en grote messen zijn vooral saai.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 21 okt 2003 19:43

Hier een ex-horrorfiel want de horrors van tegenwoordig zijn toch echt niet meer zo spannend als ze vroeger waren. Want vroegáh ging ik altijd met 'n klasgenootje tot diep in de nacht horrors kijken (waaronder vele Nightmare's on Elmstreet, Friday the 13th's en Neerlands de Johnsons) en daarna het bos in. Brr, echt eng was die tijd! Want in 'n bos vind je nog wel eens rare dingen zoals botten of smerige moeras-stukjes en na het zien van horrors wil je dat liever niet :)

Tegenwoordig kijk ik af en toe nog wel eens een horror zoals the Blair Witch Project (die ik niet echt geslaagd vond... Ik irriteerde me dood aan die vrouw met haar hysterisch geblaat), the Exorcist (de nieuwe versie, en ik moet zeggen; vroeger was ie leuker/enger) en Children of the Corn (wat een prutsfilm, blegh).

Horrors waar ik wel van wakker heb gelegen zijn Arachnafobia (ik heb het niet zo op die spinnetjes hehe), Hellraiser en vast wel meer (kan er even niet op komen)

Om te lachen vond ik Bad Taste en Braindead. Topfilms!

-Zeur-

LordOgre
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door LordOgre » 21 okt 2003 21:10

The Shining spant de kroon toch wel, echt een vette film

Verder vond ik Cube aan de ene kant niets, ik zou hem niet nog eens willen zien en aan de andere kant vond ik hem toch wel weer cool...

Tja en dan films als Urban Legend bijv... eigenlijk heel slecht, maar toch wel lachen om te kijken.

Maar over het algemeen ben ik gen fan van horror, ik hou er niet echt van, tenzij ik met een groep vrienden ga kijken, dan is het altijd dikke lol...

Verder Silence of the Lambs? toch niet echt horror denk ik, maar ook wel mega vet...

Reaper
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Reaper » 22 okt 2003 00:34

Ik vind de Hellraiser serie 1 t/m 3 wel goed en Nightbreed van Clive Barker.
De oudere Zombie films. (Romero)
Burried Alive was toendertijd wel goed.
Nightmare on Elmstreet serie 1 t/m 3
Friday the 13th serie 1 t/m 3

Hmmz zo te zien blijken de eerste 3 delen van een horror serie wel goed te zijn.

Voor een goede Horror magazine, moet je eens kijken bij Fangoria

Happy Halloween :lol:

MikeyMo
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door MikeyMo » 22 okt 2003 09:54

de Friday the 13ths kan ik in al hun slechtheid ook wel waarderen

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 22 okt 2003 12:19

Mijn favorieten:
Hellraiser 1 + 2
The Innocents
The Haunting (originele versie!)
The Legend of Hell House
The Changeling
The woman in black
Suspiria
Braindead
Halloween
The Fog
The Thing (Carpenter's remake)
In the mouth of madness
Prince of Darkness
Los sin nombres
El espinazo del diablo
The Others
Night of the living dead
Dawn of the dead
Tesis
Santa sangre
The Exorcist
The Exorcist III (naar mijn mening zwaar onderschat)
The Blairwitch Project

o'mill
Figurant
Figurant

Bericht door o'mill » 22 okt 2003 15:12

Een (in mijn ogen) goeie top drie:

1. Jacob's ladder.
2. Videodrome.
3. In the mouth of madness.

met als goeie reserve: The house on Haunted Hill (met onze eigen Femke Janssen in één van de bijrollen)

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 22 okt 2003 22:34

o'mill schreef:Een (in mijn ogen) goeie top drie:

1. Jacob's ladder.
2. Videodrome.
3. In the mouth of madness.

met als goeie reserve: The house on Haunted Hill (met onze eigen Femke Janssen in één van de bijrollen)
Shit!
Hoe kon ik Cronenberg vergeten!!! :x
Jacob's Ladder vind ik ook geweldig en dan moet ik meteen ook Angelheart noemen, die films horen op een of andere manier bij elkaar voor mij.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 23 okt 2003 12:16

- Braindead
- Bad Taste
- The Frighteners
- Army of Darkness (Ha ha ha)
- Hellraiser
- The Others
- Alien (bijna de hele serie)
- Evil Dead
- The Silence of the Lambs
- Halloween
- Misery

Eeh tja...

Konami

Maniac
Bijrol
Bijrol

Bericht door Maniac » 23 okt 2003 16:51

Ik heb inmiddels de volgende horrorfilms op dvd verzameld. allen goeie horrors, vind ik :P

Halloween 1 t/m 8.
Friday the 13th 1 t/m 10.
Henry 1 en 2.
Maniac.
Scanners.
The Beyond.
Bad Taste.
Braindead.
Zombie 2.
Night of the Living Dead.
Dawn of the Dead.
Day of the Dead.
Return of the living Dead.
House 1 en 2.
de Lift.
the Thing.
Invasion of the Bodysnatchers.
Ted Bundy.
Creepshow.
My bloody valentine.
Christeen.
Alien legacy box.

more to come :lol:
Laatst gewijzigd door Maniac op 24 okt 2003 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie