Horrorfielen?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Sengaia
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Sengaia » 26 okt 2003 20:56

o'mill schreef:Een (in mijn ogen) goeie top drie:
1. Jacob's ladder.
Jaaa!! Mooie film, en droomde dagen later nog van die hysterisch bewegende schimmige figuren, doodeng vond ik die toen ik de film voor het eerst zag.

En wat was jullie eerste echte griezelfilm? Ik weet nog goed dat ik Indiana Jones-Temple of Doom absoluut niet mocht zien van m'n oma: Alle spinnen en slangen waren al foute boel, maar bij dat schrikstukje waar een thug ineens bij een balkonnetje opduikt zette ze resoluut de tv uit. Ik weet nog hoe kwaad ik was (mocht ook al niet De Lift zien) en begon daarna zo rond een jaar of 11, 12 alles op te nemen wat ook maar een beetje griezelfilm was: Leprachaun, Child's Play en It waren toen de eerste die ik echt helemaal zag.

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 26 okt 2003 21:40

Sengaia schreef:En wat was jullie eerste echte griezelfilm? Ik weet nog goed dat ik Indiana Jones-Temple of Doom absoluut niet mocht zien van m'n oma: Alle spinnen en slangen waren al foute boel, maar bij dat schrikstukje waar een thug ineens bij een balkonnetje opduikt zette ze resoluut de tv uit. Ik weet nog hoe kwaad ik was (mocht ook al niet De Lift zien) en begon daarna zo rond een jaar of 11, 12 alles op te nemen wat ook maar een beetje griezelfilm was: Leprachaun, Child's Play en It waren toen de eerste die ik echt helemaal zag.
Dat moet Poltergeist (1982) zijn, of Halloween (1978). Daar heb ik vroeger wel nachtmerries van gehad. Ook had ik wat last om in slaap te komen na het zien van Arachnophobia (1990). Vrijdag zal ik er wel om lachen... Ik probeerde vandaag dat scary gevoel weer terug te krijgen door Audition (2000) te kijken, maar dat viel een beetje tegen. Veel mensen spreken over deze film als eng, maar dat is hij vind ik niet. En de "gore" vind ik ook wel meevallen (misschien dat het een versie was waarin geknipt is ofzo...).

Morgen ga ik het weer met The Exorcist (1973) proberen, daarmee zal het denk ik wel lukken.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 okt 2003 21:52

Sengaia schreef:
o'mill schreef:Een (in mijn ogen) goeie top drie:
1. Jacob's ladder.

En wat was jullie eerste echte griezelfilm? Ik weet nog goed dat ik Indiana Jones-Temple of Doom absoluut niet mocht zien van m'n oma: Alle spinnen en slangen waren al foute boel, maar bij dat schrikstukje waar een thug ineens bij een balkonnetje opduikt zette ze resoluut de tv uit. Ik weet nog hoe kwaad ik was (mocht ook al niet De Lift zien) en begon daarna zo rond een jaar of 11, 12 alles op te nemen wat ook maar een beetje griezelfilm was: Leprachaun, Child's Play en It waren toen de eerste die ik echt helemaal zag.
The Legend Of Hell House,was mijn eerste,
ik mocht hem eigenlijk niet zien,toen ie op tv kwam,(Veronica zond hem uit) ook omdat ie nogal laat begon,maar ik heb hem toch gekeken,ruim 20 jaar is die film me bij gebleven, en heb hem nu eindelijk op DVD gekocht!
wat een fantastische film!

Meteen gevolgd door Poltergeist,die door een tv-piraat werd uitgezonden, vanaf toen was ik verkocht zeg maar.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 27 okt 2003 15:43

emperor schreef:The Legend Of Hell House,was mijn eerste,
ik mocht hem eigenlijk niet zien,toen ie op tv kwam,(Veronica zond hem uit) ook omdat ie nogal laat begon,maar ik heb hem toch gekeken,ruim 20 jaar is die film me bij gebleven, en heb hem nu eindelijk op DVD gekocht!
wat een fantastische film!
Ah, op theevisite bij de heer Belasco! Hmm, vond ik ook doodeng toen ik hem voor het eerst zag, inderdaad zo'n 20 jaar geleden; jarenlang op een groezelige video gehad en inderdaad heel blij dat hij op dvd uit is.

Allereerste angstervaring had ik met Whale's "Frankenstein", die ik als achtjarig joch bij een tante op tv zag ; ik heb daarna zo'n vier jaar lang met zekere regelmaat nachtmerries over het monster gehad; wel keurig Freudiaans verwerkt. In die dromen zat het monster me uiteraard achterna; op het laatst zat ik het monster achterna, toen was het over.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 27 okt 2003 15:48

Sengaia schreef: En wat was jullie eerste echte griezelfilm?
Da's best een lastige vraag :)
Ik denk Friday the 13th of Nightmare On Elmstreet maar ik zou het eerlijk gezegt echt niet meer weten. Echt te veel horrors gezien toendertijd, al dan niet met m'n ogen open ;)

-Zeur-

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 27 okt 2003 15:54

Colonel_Kurz schreef:
VoiceOver schreef:en ik organiseer om de paar maanden een filmdag bij mij thuis voor vrienden en kennissen.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen...
Ik heb een idee geplaatst:
http://filmsoptv.metia.nl/forum/viewtop ... #23044[url][/url]

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 okt 2003 18:05

Leuke uitgebreide horror site:

http://www.carfax-abbey.com/

Ze hebben ook een forum, kan je o.m. vragen stellen, bijv. als je een scene herinnert,en niet meer weet hoe de film heet,ik ben daar ook al eens geholpen.
Verder goeie horror tips,wallpapers,enz.

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 20 nov 2003 22:12

Ja, ik ben ook een grote horrorfan.
Ik heb een bescheiden lijstje, bestaande vooral uit japanse horror.

- Evil Dead Trilogy
- Day of the Dead
- Night of the Living Dead
- Female Vampire
- Dark Water
- Ju-On
- The Happiness of the Katakuris (mja soort van horror dan)
- The Eye
- Versus _O_
- The Ringu serie
- The Twins Effect
- 7 Golden Vampires
- Kairo

Sengaia
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Sengaia » 06 feb 2006 22:36

emperor schreef:...Meteen gevolgd door Poltergeist,die door een tv-piraat werd uitgezonden, vanaf toen was ik verkocht zeg maar.
Leuk, Poltergeist, die heb ik laatst uit de dvd-grabbelbak gevist. Nooit geweten dat Steven Spielberg hier een dikke vinger bij in de pap had.

Ik loop de laatste tijd een beetje achter qua horror films, wil nog een heel lijstje graag zien: Aziatische films zoals Audition en A Tale of Two Sisters (iemand die al gezien?). Ook Saw heb ik nog steeds niet gezien, en ben nog steeds benieuwd naar 28 days later maar het idee van rennende zombies staat me een beetje tegen.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 06 feb 2006 22:54

Een echte expert ben ik niet, magoe, dit schiet me nu zo te binnen:

-Deep Rising
-Cube
-Wishmaster
-Tremors

Kort rijtje eigenlijk. :D Wellicht volgt er later meer.

Eva-filmfan
Bijrol
Bijrol

Bericht door Eva-filmfan » 06 feb 2006 23:00

Ik ben nu voor mijn studie bezig met Near Dark, Ravenous, Pet Semetary en American Psycho (zoek het verband).
American Psycho springt er voor mij echt uit in dit rijtje, zeer goed. Near Dark en Ravenous zijn ook de moeite waard. Pet Semetary, niet goed.

jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door jigsaw » 06 feb 2006 23:16

1 Hellraiser.
2 The shining.
3 Wishmaster.
4 Braindead.
5 Nightmare on Elmstreet.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 06 feb 2006 23:35

Horror _O_

Mijn alltime favorite blijft toch The Thing (remake)
Het claustrofobische sfeertje, het wantrouwen, de gore, het onbehaaglijke einde, prachtig...

Afbeelding
You gotta be fucking kidding

Oh ja, ik vergeet nog The Thing zelf. Zie dat maar eens na te maken met CGI.

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 06 feb 2006 23:59

Stok schreef:Horror _O_

Mijn alltime favorite blijft toch The Thing (remake)
Inderdaad geweldige film, zo zie je ze maar zelden... _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 feb 2006 01:38

De allereerste horrorfilm was eigenlijk ook SF, maar dat wist ik toen nog niet, de titel weet ik ook niet meer, maar het ging over mensen die plotseling een bult in hun nek kregen, dat werden dan mensen van een andere planeet die op hun beurt weer andere mensen besmetten, we waren nog jong en ik weet nog best dat we zaten te schreeuwen in de bios "niet aan die vent komen! Het is er één!"

The Fly, de eerste Dracula in kleur, natuurlijk The Birds, later de Shining, The Omen, The Exorcist, Candyman, The Shining, It, The Sixth Sense en Misery. Er zijn er nog wel meer, maar een horrorfilm vind ik nog steeds heerlijk om naar te kijken, maar het moeten wel horrorfilms zijn waar niet al te veel bloed in voorkomt, vooral de sfeer vind ik belangrijk. Friday the 13th was mij tè! Ik ben na die film n.l. dom genoeg met de kinderen goulash gaat eten en ik kan niet zeggen dat het meer smaakte.

Plaats reactie