Game verfilmingen, welk spel moet gewoon verfilmd worden?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie

Game verfilmingen zijn:

Vet man! Ik wil meer, meer.... veel meer!!
14
9%
Redelijk, geen problemen, of het nou een boek- of game verfilming is, t's hetzelfde.
16
11%
Bagger. Niet om aan te zien
40
27%
Elk spel is anders, elk film is anders
80
53%

Totaal aantal stemmen: 150

Konami
Regisseur
Regisseur

Game verfilmingen, welk spel moet gewoon verfilmd worden?

Bericht door Konami » 07 nov 2003 15:25

Ja jongens, het zijn tegenwoordig niet alleen maar de boeken die worden verfilmd, maar ook games. Misschien is dit een onzinnig onderwerp, maar toch, het is er een... Ik ben zelf een “die hard” gamer, ik noem me zelf tenslotte niet voor niets Konami.

Van Mario Brothers tot Mortal kombat zijn er al vele verschillende genres verfilmd, niet allemaal even goed natuurlijk, maar ja je kunt niet alles hebben, hè? Even lijstje met de games die tot nu toe zijn verfilmd:
- Mario Brothers
- Street Fighter
- Resident Evil
- House Of The Dead
- Mortal Kombat
- Final Fantasy
- Lara Croft, Tomb Raider
- Dubble Dragon

Er zijn op dit moment zijn er nog veel games die op een stapeltje staan om verfilmd te gaan worden:
- Dead or alive
- Driver
- Silent Hill
- Tekken
- Alien Vs. Predator
- Spy-Hunter
- Fatal Frame
- Dragon’s Lair
- Alone in the Dark
- Doom
- Half-Life
- Eternal Darkness
- Devil May Cry
- Onimusha

Tja, wat is mijn point, geen idee, maar wat vinden jullie van gameverfilmingen en waar zit je met smart op te wachten? Welke game moet volgens jou echt verfilmd worden, en waarom? Wie moet er in spelen, welk regisseur?

Met vriendelijke groeten, Konami

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 07 nov 2003 15:39

Van Tekken is trouwens al een manga film van.
Van sommige games moeten ze alleen geen live action movie van maken net als Streetfighter die vond ik behoorlijk slecht terwijl ik van de manga verfilming erg van heb genoten.
En van Final Fantasy hadden ze dat ook mooi aangepakt en ik ben er van overtuigd dat als ze er een live action movie ervan hadden gemaakt dat veel fans van de game teleurgesteld zou worden.
Hoop wel dat ze bij Dead or Alive en Devil May Cry een animatie film van maken, vooral bij Dead or Alive is het haast onmogelijk om een goeie cast te vinden met de uiterlijk van de characters in de game.
Bij Alien vs. Predator is het natuurlijk een uitzondering omdat de films eerder waren dan de game. Ben wel benieuwd naar het resultaat.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 07 nov 2003 15:54

FuzzyWuzzy schreef:Van Tekken is trouwens al een manga film van.
Van sommige games moeten ze alleen geen live action movie van maken net als Streetfighter die vond ik behoorlijk slecht terwijl ik van de manga verfilming erg van heb genoten.
Dat klopt, ben ik absoluut met je eens... Maar als ze met Tekken hetzelfde gaan doen wat ze ook bij X-men (1) (tijdens het vecht scene tussen Wolferine en Mystique) hebben gedaan, dan vind ik het geen probleem. Toen ik dat gevecht zag, dacht ik gelijk aan Tekken.

FuzzyWuzzy schreef:En van Final Fantasy hadden ze dat ook mooi aangepakt en ik ben er van overtuigd dat als ze er een live action movie ervan hadden gemaakt dat veel fans van de game teleurgesteld zou worden.
Ben ik weer met je eens...
FuzzyWuzzy schreef:Hoop wel dat ze bij Dead or Alive en Devil May Cry een animatie film van maken, vooral bij Dead or Alive is het haast onmogelijk om een goeie cast te vinden met de uiterlijk van de characters in de game.
Met Devil Mey Cry kunnen ze vast wel veel speciaal SFX gebruiken, denk aan Underworld... Kasteel achtige plek, veel donker, veel SFX.
Ik ben benieuwd of het wel wat wordt met Dead or Alive, ik verwacht er niet zo veel van...

FuzzyWuzzy schreef:Bij Alien vs. Predator is het natuurlijk een uitzondering omdat de films eerder waren dan de game. Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Ik ook, zouden nog iets bijzonders kunnen toevoegen aan het bestaande verhaal? Dan zou het mij meer waarde geven...

Er bestaat ook een Manga versie van Mortal Kombat (ik heb hem nog nooit gezien, alleen plaatjes en zo) weet jij of die goed is, en of waar ik hem kan krijgen?

Konami

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 07 nov 2003 16:04

Konami schreef:
FuzzyWuzzy schreef:Van Tekken is trouwens al een manga film van.
Dat klopt, ben ik absoluut met je eens... Maar als ze met Tekken hetzelfde gaan doen wat ze ook bij X-men (1) (tijdens het vecht scene tussen Wolferine en Mystique) hebben gedaan, dan vind ik het geen probleem. Toen ik dat gevecht zag, dacht ik gelijk aan Tekken.
X-Men 1 nog niet gezien :oops:
Konami schreef:
FuzzyWuzzy schreef:Hoop wel dat ze bij Dead or Alive en Devil May Cry een animatie film van maken, vooral bij Dead or Alive is het haast onmogelijk om een goeie cast te vinden met de uiterlijk van de characters in de game.
Met Devil Mey Cry kunnen ze vast wel veel speciaal SFX gebruiken, denk aan Underworld... Kasteel achtige plek, veel donker, veel SFX.
Ik ben benieuwd of het wel wat wordt met Dead or Alive, ik verwacht er niet zo veel van...
Underworld heb ik nog niet gezien ik huur em wel als die uit is wat nog wel een tijdje duurt aangezien die volgend jaar pas in de bios is.
Konami schreef: Er bestaat ook een Manga versie van Mortal Kombat (ik heb hem nog nooit gezien, alleen plaatjes en zo) weet jij of die goed is, en of waar ik hem kan krijgen?

Konami
De Manga veersie van Mortal Kombat ken ik niet maar als het van dezelfde kwaliteit is als de Manga van Streetfighter wil hem zeker wel zien. Ik zal ff kijken of ik iets kan vinden op DC++

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 07 nov 2003 16:59

Ben persoonlijk zeer benieuwd naar wat ze van Half-Life gaan maken. Als ze de hele sfeer van het spel, de spanning goed overbrengen is het verhaal op zich best interessant om te verfilmen. Alleen jammer dat je dan aan Freeman een gezicht moet geven.

Alone in the Dark is ook een interessant gegeven...moet dan niet zo'n film a la Resident Evil worden (dat was het toch nét niet.) Alone in the Dark zou een suspense thriller moeten worden, veel donkere beelden, geen keiharde actie (zoals eerdergenoemde RE)

Ook van Driver zou zeker wel wat leuks te maken zijn, mits er een goede regisseur op de stoel zit. Geldt natuurlijk voor elke gameverfilming; de regisseur moet (imo) een fan van het spel zijn die ook begrijpt wat de mensen er van verwachten.

Verder zou een verfilming van Deus Ex niet slecht zijn, het verhaal erachter is zeker de moeite waard.) En een film van Splinter Cell kan ook wel wat worden met enige moeite.

Wat er niet meer verfilmd moet worden zijn de verschillende beat 'em up games, het verhaaltje achter zo'n spel is veeeeeels te oppervlakkig, waardoor de verfilmers er een heel ander verhaal van maken met alleen dezelfde karakters. Enige beat 'em up verfilming die ik geslaagd vind, is die van Mortal Kombat (hoe slecht geacteerd deze ook is.)

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 07 nov 2003 17:06

JeXus schreef:Enige beat 'em up verfilming die ik geslaagd vind, is die van Mortal Kombat (hoe slecht geacteerd deze ook is.)
Ik neem aan dat je Streetfigher II de Manga film nog niet hebt gezien, want die vind ik echt vele malen beter dan Mortal Kombat.
Misschien dat je hem nog ergens kan huren(of downloaden :P)

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 07 nov 2003 17:08

FuzzyWuzzy schreef:
JeXus schreef:Enige beat 'em up verfilming die ik geslaagd vind, is die van Mortal Kombat (hoe slecht geacteerd deze ook is.)
Ik neem aan dat je Streetfigher II de Manga film nog niet hebt gezien, want die vind ik echt vele malen beter dan Mortal Kombat.
Keb idd de manga versie niet gezien, maar ben zowieso niet echt een Streetfighter fan, maarrrr ik ga wel eens zoeken of ik iets kan vinden. Thanks for the tip! (De TekkenManga is ook redelijk ok)

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 07 nov 2003 17:13

JeXus schreef:
FuzzyWuzzy schreef:
Keb idd de manga versie niet gezien, maar ben zowieso niet echt een Streetfighter fan, maarrrr ik ga wel eens zoeken of ik iets kan vinden. Thanks for the tip! (De TekkenManga is ook redelijk ok)
Het spel zelf ken ik niet echt zo goed maar daar werd voornamelijk geconcentreerd op een aantal hoofdpersonages en de rest van de characters van de game zaten maar een beetje, bij Streetfighter zie je alle characters wel iets doen. Khad wel wat meer van de andere bij Tekken willen zien. Toch was het wel een redelijke Manga.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 07 nov 2003 17:15

Game verfilmingen, hmm, ik heb het er niet zo op eerlijk gezegd. Je mist trouwens nog Wing Commander in je lijstje (wat een gedrocht van een film is dat zeg). Als ik mocht kiezen wat voor een games ze zouden gaan verfilmen dan zou ik graag films zien van:

- Outlaws
- Fallout 1 en 2
- X-com Apocalypse
- Diablo 1 of 2 :D
- Deus Ex
- Mech Warrior
- Jagged Alliance 1, DG of 2 :)

En nog wel meer, to be continued

-Zeur-

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 07 nov 2003 17:18

Zeurdoos schreef:Game verfilmingen, hmm, ik heb het er niet zo op eerlijk gezegd. Je mist trouwens nog Wing Commander in je lijstje (wat een gedrocht van een film is dat zeg). Als ik mocht kiezen wat voor een games ze zouden gaan verfilmen dan zou ik graag films zien van:

- Outlaws
- Fallout 1 en 2
- X-com Apocalypse
- Deus Ex
- Mech Warrior
- Jagged Alliance 1, DG of 2 :)

En nog wel meer, to be continued

-Zeur-
Diablo _O_ Weet jij trouwens of er een deel 3 komt?
Starcraft zit ook een erg boeiende verhaal achter.
Eigenlijk elke game van Blizzard wel een boeiend verhaal :D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 nov 2003 17:24

Max Payne!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 nov 2003 17:31

ash_ schreef:Max Payne!
Hmmm... Dat wordt een soort van Matrix met nog minder substantie dan diens twee laatste delen?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 nov 2003 17:35

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:Max Payne!
Hmmm... Dat wordt een soort van Matrix met nog minder substantie dan diens twee laatste delen?
Mnee, ik denk dat als je het karakter Max Payne en de hele duistere sfeer van het spel als basis neemt en je er een goede scriptschrijver opzet je een heel behoorlijk thriller kunt krijgen. Het verhaal van het spel verfilmen lijkt me inderdaad geen optie, dat is veel te makkelijk en feitelijk al veel te vaak gedaan.

EDIT: ow en die bullet time effecten moeten uiteraard niet in de film.

BunnyHunter
Filmster
Filmster

Bericht door BunnyHunter » 08 nov 2003 00:02

Zeurdoos schreef:

- Mech Warrior

Diablo :-? wil je een acteur zien met een kramp in zen vinger van het klikken omdat de monsters met 100e tegelijk op hem afkomen en hij ze in zen eentje hun aars kickt en ondertussen ook nog eens de wapens van de grond raapt en dan snel wisselt van skills en als tovenaar de groote heer diablo zen aars kickt? .. neh danke .. die hoef ik dus echt neit te zien ..

Mech warrior is eigenlijk de enige game waar ik enig perspectief inzie ... dikke robots fights ... beetje POWER RANGERS achtig :D
ash_ schreef:

EDIT: ow en die bullet time effecten moeten uiteraard niet in de film.
geen bullet time efecten in MP 1 hadden ze het al voordat enig andere film het gebruikte ..

Zeker dikke vette bullet time effecten als ie zich door huizen vol met enemys werkt en daarbij ook nog eens met zen eigen gedachten moet vechten .. en van die freaky dromen krijgt .. zoals in deel 1 (droom in deel 2 is minder raar) ..

:Y _O_ Max payne _O_ :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 nov 2003 00:12

BunnyHunter schreef:geen bullet time efecten in MP 1 hadden ze het al voordat enig andere film het gebruikte ..
Is niet waar, Max Payne kwam uit in 2001, The Matrix in 1999.
BunnyHunter schreef:Zeker dikke vette bullet time effecten als ie zich door huizen vol met enemys werkt en daarbij ook nog eens met zen eigen gedachten moet vechten .. en van die freaky dromen krijgt .. zoals in deel 1 (droom in deel 2 is minder raar) ..
Nee. Geen bullet time. Omdat het inmiddels al enorm afgezaagd is.

Ik zou Max graag zien in een heel duistere thriller waar hij een vreemde zaak oplost waarbij hij geconfronteerd wordt met zaken uit zijn verleden. Dat zou IMHO best een goede film op kunnen leveren. Voor hersenloos geschiet moet men maar naar Bad Boys 2 gaan.

Plaats reactie