Game verfilmingen, welk spel moet gewoon verfilmd worden?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie

Game verfilmingen zijn:

Vet man! Ik wil meer, meer.... veel meer!!
14
9%
Redelijk, geen problemen, of het nou een boek- of game verfilming is, t's hetzelfde.
16
11%
Bagger. Niet om aan te zien
40
27%
Elk spel is anders, elk film is anders
80
53%

Totaal aantal stemmen: 150

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 10 mar 2006 20:26

PUMA schreef:Volgens mij lees ik nu wat verkeerd, je zegt dat het boek beter is, maar je hebt het boek niet gelezen :-? Ik hoop gewoon dat ik het verkeerd gelezen heb....
met dat verwees ik naar 'Accordeon misdaden', niet naar Brokeback Mountain (of 2 cowboys zoals die volgens mij is vertaald:S)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2006 23:24

Eligius schreef: Over het laatste wil ik dan nog wel ff zeuren. Boeken over films en games kunnen bij voorbaat al gewoon niet goed zijn, net als films en games aan de hand van boeken vaak gewoon te bagger zijn. Ligt misschien ook wel aan het soort boeken dat ik lees (dingen waar de gemiddelde letterkunde student nog een hele kluif aan heeft).
Nou heb je al toegegeven dat "Het is voorbarig om te zeggen dat boekverfilmingen sowieso slecht zijn", maar daarmee lijk je niet te ontkennen dat je nog steeds vindt dat "films aan de hand van boeken vaak gewoon te bagger zijn".

Bedoel je daarmee films als:

1. Salò (Pier Paolo Pasolini)
3. 2001: A space odyssey (Stanley Kubrick)
4. La belle et la bête (Jean Cocteau)
7. Il vangelo secondo matteo (Pier Paolo Pasolini)
33. A clockwork orange (Stanley Kubrick)
32. I racconti di Canterbury (Pier Paolo Pasolini)

(ik heb maar een paar titels uit jouw top-50 gepakt... Ik ben niet eens over mijn eigen persoonlijke favoriet, The Godfather, begonnen.)

Misschien niet allemaal letterlijke boekverfilmingen, maar toch zeker wel 'aan de hand van' gemaakt...

Wil je hier overigens op ingaan, dan zijn er meerdere topics over boekverfilmingen waar je dat het beste kan doen:

Wat was beter: het boek of de film?
Film beter dan boek?
Beste boekverfilming?

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 10 mar 2006 23:32

Oke. You've got me there...er zijn natuurlijk uitzonderingen. Er staan inderdaad 5 boekverfilmingen in mn top 50, maar die vijf zijn nieteens het topje van de ijsberg van alle boekverfilmingen die ik heb gezien.

Wat the Godfather betreft...tja, daar vond ik bijvoorbeeld dan wel niet zo veel aan. Maar dat is gewoon ook mijn genre niet zo denk ik.

Oh, en je vergeet trouwens I fiore della mille e una notte en il decamerone te noemen^^

gandalf the white
Bijrol
Bijrol

Bericht door gandalf the white » 11 mar 2006 00:42

Ik weet niet of iemand em hier kent, maar het is een oude playstation 1 spel. Apocolypse. En ra ra ra wie zal daar de hoofdrol in moeten spelen.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 11 mar 2006 12:25

gandalf the white schreef:Ik weet niet of iemand em hier kent, maar het is een oude playstation 1 spel. Apocolypse. En ra ra ra wie zal daar de hoofdrol in moeten spelen.
Ja, word verfilmd. Mel Gibson in de regiestoel.

( :D )

martinvv
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door martinvv » 11 mar 2006 17:58

Ik ben heel benieuwd naar Halo PJ als uitvoerend producent,en z'n team van Weta Digital,weet alleen nog niet wie de regisseur is geworden,maar ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

Wil sowieso eerst naar Silent Hill,dat spel heeft me vaak nachtmerries gezorgd toen ik 'm had op de playstation 1 :oops:

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 12 mar 2006 19:33

Jusjuh schreef:
gandalf the white schreef:Ik weet niet of iemand em hier kent, maar het is een oude playstation 1 spel. Apocolypse. En ra ra ra wie zal daar de hoofdrol in moeten spelen.
Mmm... Ben benieuwd. Maar vindt het zoiezo al apart dat Mel Gibson, Bruce willis gaat regisseren...

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 12 mar 2006 21:50

Rich Art schreef:
Jusjuh schreef:
Mmm... Ben benieuwd. Maar vindt het zoiezo al apart dat Mel Gibson, Bruce willis gaat regisseren...
De trailer deed me niet veel, maar zal vast wel goed zijn met Gibson als regisseur.
Silent Hill, da's gewoon echt een film waarna ik echt héél erg benieuwd ben, want elke trailer daarvan heeft me nog kunnen boeien.
Overigens zie ik een verfilming van Deus Ex ook wel zitten.

ACE
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door ACE » 02 mei 2006 07:22

Het wordt tijd dat P.E.S. maar eens verfilmd gaat worden. Ik geloof dat ze dat deze zomer in Duitsland willen gaan doen ;-)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 mei 2006 11:38

ACE schreef:Het wordt tijd dat P.E.S. maar eens verfilmd gaat worden. Ik geloof dat ze dat deze zomer in Duitsland willen gaan doen ;-)
:D Het duurde even voor ik m doorhad!

eddys
Bijrol
Bijrol

Bericht door eddys » 23 jun 2006 15:23

de game God of war zou verfilmd moeten worden. Wat een game is dat zeg _O_ (Of is deze game al voorgesteld als film?)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 23 jun 2006 16:07

eddys schreef:de game God of war zou verfilmd moeten worden. Wat een game is dat zeg _O_ (Of is deze game al voorgesteld als film?)
Voor zover ik dat weet niet. Maar het is inderdaad wel een tof idee... klasgenoot van me was er helemaal wild van en kon zijn mond er bijna niet over houden. Sowieso, in de hoogtijdagen van de geweld discussie mag zo'n filmpje wel gemaakt worden. :)

jorra
Bijrol
Bijrol

Bericht door jorra » 24 jun 2006 00:05

Nah... God of War zou dan alleen maar hakken zijn en dat lijkt mij ook niks.

Voor mij hoeven gameverfilmingen niet maar als ze nou echt een goed willen verfilmen is Metal Gear Solid de juiste keuze. David Hayter zou zelf ook nog een grote bijdrage aan de film kunnen leveren door zijn stem en schrijfwerk te verlenen.

Rubbert
Filmster
Filmster

Bericht door Rubbert » 24 jun 2006 10:54

ash_ schreef:
BunnyHunter schreef:geen bullet time efecten in MP 1 hadden ze het al voordat enig andere film het gebruikte ..
Is niet waar, Max Payne kwam uit in 2001, The Matrix in 1999.
Is wel waar, want beiden waren in de zelfde jaren gemaakt.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 24 jun 2006 12:02

Rubbert schreef:
ash_ schreef:
BunnyHunter schreef:geen bullet time efecten in MP 1 hadden ze het al voordat enig andere film het gebruikte ..
Is niet waar, Max Payne kwam uit in 2001, The Matrix in 1999.
Is wel waar, want beiden waren in de zelfde jaren gemaakt.
Tof man, reageren op iets dat 2,5 jaar oud is!

En wat maakt het uit dat ze in dezelfde jaren in ontwikkeling waren? The Matrix kwam eerder uit, dus zat het eerder in een film dan in een game. Sterker nog, bullet time is al veel ouder dan The Matrix films, het werd in film en in videoclips al vanaf begin jaren '80 toegepast (en daarvoor al in animatie en in boeken). The Matrix reeks heeft het effect alleen verbeterd en gepopulariseerd.

Plaats reactie